Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014 10:18

Καμαρίνα, το μπαλκόνι της Πρέβεζας, της ομορφιάς και της ασχήμιας (Του Χαράλαμπου Μακρή)

Χαράλαμπος Ν. Μακρής

Αεροπόρος

 

Αρχαία Κασσώπη : Καλοδιατηρημένη  πόλη του 4 ου-1 ου π Χ αιώνα με ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό σχέδιο, πανοραμική θέα προς τον Αμβρακικό  τη Χερσόνησο και  το Ιόνιο, μαγικά φεγγάρια πολιτισμού. Όπως γράφει ο Σ.Ι. Δάκαρης, ο αρχαιολόγος που την ανέδειξε ,Αρχαία Ελληνική πόλη θεμελιωμένη επάνω στις τέσσερις αρχές του Αριστοτέλη - θέση που προσφέρεται στην ανθρώπινη εργασία, κλίμα υγιεινό, ασφάλεια, άφθονα νερά - και στη δημοκρατική αντίληψη ότι όλοι οι πολίτες έχουν ίσες υποχρεώσεις και ίσα δικαιώματα, έχοντας ως μέτρο πάντοτε τον άνθρωπο.

 

   Ζάλογγο : Ο ιστορικός, μαρτυρικός γκρεμός , οι  χειροπιασμένες γυναίκες που σέρνουν το χορό του θανάτου,το υπερμέγεθες έργο του γλύπτη Ζογγολόπουλου, Μνημείο της ιδιόμορφης αντίληψης του Έλληνα για την Ελευθερία. Αναρριχητικές διαδρομές στον ίδιο βράχο οδηγούν σήμερα  τους λάτρεις του είδους σ' ένα αντίστροφο δρομολόγιο χαράς της ζωής.

 

   Ιερά Μονή Αγίου Δημητρίου : Το φιλόξενο γυναικείο Μοναστήρι σφραγίζει με το δικό του τρόπο την ιερότητα του χώρου, θρησκευτικός προορισμός για χιλιάδες προσκυνητές το χρόνο.

 

   Καμαρίνα και Κρυοπηγή :Τα δύο χωριά με λίγους κατοίκους,αλλά πολυπληθή και δυναμικό απόδημο πληθυσμό. Κτηνοτρόφοι  και αγρότες οι περισσότεροι  παλιότερα, δούλεψαν σκληρά και πρόκοψαν. Σπούδασαν τα παιδιά τους κι αυτά γύρισαν κι έχτισαν σπίτια ωραία , δείγμα νοικοκυροσύνης και περηφάνιας.

Εξαιρετικής ποιότητας λάδι και βιολογικό κρασί, υγιή ζώα  με αγνά παράγωγα. Δροσερή πλατεία και φιλόξενες ταβέρνες  με καλό αγνάντεμα για τους επισκέπτες. Και ο δρόμος από το ''τέρμα Καμαρίνας'' μέχρι το Ζάλογγο μια πρόκληση για τους ποδηλάτες.

 

   Έχουμε να κάνουμε λοιπόν  μ΄έναν τόπο που προσελκύει επισκέπτες με πολλαπλό ενδιαφέρον : αρχαιολογικό, ιστορικό, θρησκευτικό, πολιτισμικό,αθλητικό,αγοραστικό ή απλής αναψυχής. Ένας τόπος με προσόντα γι' αυτό που τελευταία ονομάζεται ''ανάπτυξη'' ; ! , αλλά σίγουρα ένας προικισμένος με ιστορία και ομορφιά τόπος.

 

   Ανεβαίνουμε τον επαρχιακό δρόμο από το ''τέρμα'' Καμαρίνας μέχρι το Μοναστήρι και το Μνημείο :

 

   1 ος  σκουπιδότοπος, στη διασταύρωση με το νέο δρόμο προς Ωρωπό : Ξεκίνησε με οικοδομικά απόβλητα από ανακαινίσεις σπιτιών, αλλά εμπλουτίζεται με ταχείς ρυθμούς. Σαν μια δυσαρέσκεια αντί ευχαρίστηση για το καινούριο δρόμο, ένα '' κακωσόρισμα ''αντί καλωσόρισμα στο επισκέπτη, ασέβεια  προς τους νεκρούς λίγο πριν τη τελευταία κατοικία τους.

 

   2 ος σκουπιδότοπος, 300 μ μετά λίγο πριν τα δύο πρώτα σπίτια της Καμαρίνας : Οτιδήποτε δεν μπαίνει στους κάδους σκουπιδιών. ''Ευτυχώς'' καθαρίζεται επιλεκτικά από τους συλλέκτες μετάλλου ( κάποιοι από τους  οποίους βέβαια πιθανόν να έχουν κλέψει τα καλώδια του δικτύου φωτισμού  της διασταύρωσης και έτσι μένει αφώτιστη , μετά από τόσα χρόνια αναμονής της κατασκευής του έργου). Εδώ η προηγούμενη δημοτική αρχή έκανε φιλότιμες προσπάθειες αποτροπής του φαινομένου, με αποτέλεσμα, όμως, να ρίχνονται τα σκουπίδια πενήντα μέτρα πιο πέρα από τη προηγούμενη θέση.

 

   3 ος σκουπιδότοπος, μετά το τελευταίο σπίτι της Καμαρίνας , πριν το εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία : Οικοδομικά ,αγροτικά απόβλητα και πάσης φύσεως σκουπίδια. Και όλο το χωριό έρχεται να τιμήσει τον Άγιο στο πανηγύρι. Ήδη ατενίζουμε από κοντά το βράχο του Ζαλόγγου και καρπωνόμαστε  την υπέροχη θέα.

 

   4 ος σκουπιδότοπος, 200 μ μετά τον προηγούμενο,στη διασταύρωση του δρόμου προς τις παλαιές κατασκηνώσεις :Οικοδομικά και αγροτικά απόβλητα, μπαζωμένα κατ' επανάληψη, συνήθως παραμονές της γιορτής ''Ζαλογγεια '', μην τα δουν οι  ''επίσημοι''. Το ιδιαίτερο τοπικό κλίμα, το πευκοδάσος,το άριστο νερό ήταν οι κυριότερες αιτίες που είχε επιλεγεί ο χώρος για τις παιδικές κατασκηνώσεις. Οι ορειβάτες οργάνωσαν εκεί  πανηπειρωτική  συνάντηση  μια χρονιά. Ήδη είμαστε στα όρια του αρχαιολογικού χώρου της Κασσώπης.

 

   5 ος σκουπιδότοπος,στην είσοδο της Ιερής Μονής , στα πλατύσκαλα της σκάλας προς το Μνημείο, ακόμη και μέσα στο πλακόστρωτο του γλυπτού .Ο τόπος γεμίζει κοπριές από ζώα που σταλίζουν, κυρίως από αμέλεια ή αδιαφορία των ιδιοκτητών τους.

 

   Δεν θα αναφερθώ στις δεκάδες άλλων σκουπιδαριών στους αγροτικούς χωματόδρομους  και στα γειτονικά ρέματα, θα μείνω σ' αυτούς που βλέπουν όλοι.

 

   Όλοι οι υποψήφιοι για τις δημοτικές εκλογές πέρασαν (και οι αποτυχόντες και οι επιτυχόντες ) : Τίποτα.

 

   Ειπώθηκε ανεπίσημα στους αντιδημάρχους. Να βάλουνε, λέει, μια ταμπέλα ''απαγορεύεται''. Και έπειτα, όπου δεν έχει ''απαγορεύεται'' θα επιτρέπεται ;

 

   Στάλθηκε και με email στο site ''επικοινωνίας'' της Νομαρχίας. Δυστυχώς ,όπως  ο ευγενέστατος αρμόδιος εξήγησε η αντίστοιχη εφαρμογή τους είχε   πρόβλημα. 

 

   Ειπώθηκε και σε συμπολίτες που προφανώς τροφοδοτούσαν τους σκουπιδότοπους. Λάθος. Ένας από τους λόγους που οι άνθρωποι οργανωθήκαμε σε ευνομούμενες κοινωνίες είναι να ρυθμίζονται  κάτι τέτοια απλά πράγματα χωρίς μεταξύ μας διενέξεις.

 

   Προφανώς κάποιοι συγχωριανοί μας (τώρα, αργότερα θα έρθουν και ξένοι ), γνωστοί, φίλοι, συγγενείς δημιούργησαν και τροφοδοτούν τους σκουπιδότοπους. 

 

   Ενδεχομένως κάποιοι να μη γνωρίζουν τους  χώρους και τις διαδικασίες  που έχουν καθορισθεί από τις Δημοτικές Υπηρεσίες για τη σωστή αποκομιδή αυτού του είδους των αποβλήτων.

 

   Ενδεχομένως κάποιοι να αδιαφορούν ('' δε βαριέσαι αδερφέ'' ).

 

   Ενδεχομένως κάποιοι να υπάγονται στον Τρίτου Βασικό Νόμο όπως αυτός περιγράφεται στο εγχειριδίου του Carlo M. Cipolla : << Ηλίθιος ονομάζεται το άτομο που οι πράξεις του προκαλούν ζημιές σε ένα άλλο άτομο ή σε μια ομάδα ατόμων , χωρίς το ίδιο να αποκομίζει κέρδη, ενώ πιθανά να υφίσταται ακόμη και ζημίες >>.

 

   Η Δημοτική αρχή έχει το πρώτο λόγο : Να οργανώσει διαδικασίες, να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες, να επιβλέπει και να επεμβαίνει έγκαιρα και αποτελεσματικά.

 

   Η  Αρχαιολογική Υπηρεσία καθώς και η Μητρόπολη μπορούν να ''πιέσουν'' τη πρώτη να ενεργοποιηθεί.

 

   Οι δημοσιογράφοι μπορούν να κάνουν ένα ''δροσερό'' ρεπορτάζ.

 

   Οι επαγγελματίες του χωριού (που ωφελούνται οικονομικά  από τους επισκέπτες ) οφείλουν να κινητοποιούνται αναλόγως.

 

   Οι φυσιολάτρες, περιπατητές, ποδηλάτες, αναρριχητές,οι διοργανωτές και συμμετέχοντες στις πολιτιστικές εκδηλώσεις ... εννοείται. 

 

   Και οι Καμαρινιώτες οφείλουν  να πάψουν να ανέχονται αυτό το σκουπιδαριό στην αυλή του χωριού τους.

 

   Επειδή  αν δε λύσουμε τα βασικά ποτέ ή κουτσένοντας θα προχωρήσουμε  στα ανώτερα.

 

   Επειδή ΄΄ αν δε σωθεί η παρτίδα δε κερδίζεται ποτέ ΄΄.

 

   Επειδή όταν ζημιώνεται ο τόπος, όλοι ζημιώνονται.

 

   Και ένας τόσο όμορφος τόπος...κρίμα !

 
 


                                                   Ομόνοια  -  Δικαιοσύνη -  Φιλία




Σχετικά Άρθρα