Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 06 Οκτωβρίου 2014 21:14

Με «Μάκβεθ» ξεκινούν στην Πρέβεζα οι απευθείας μεταδόσεις από την Met

Με την παράσταση «Μάκβεθ» του Βέρντι ξεκινούν το Σάββατο 11 Οκτωβρίου στις 8 το βράδυ για έκτη συνεχή χρονιά οι αναμεταδόσεις από την Μετροπόλιταν στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Πρέβεζας.

Ο δήμος Πρέβεζας και το Δημοτικό Ωδείο Σπύρος Δήμας προσφέρει για μια ακόμη χρονιά τη δυνατότητα στο κοινό της Ηπείρου- και όχι μόνο- να απολαύσει παραστάσεις σε απευθείας σύνδεση με την περίφημη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης.

Πρόκειται για συμμετοχή στο σχετικό πρόγραμμα που εγκαινίασε πριν από μερικά χρόνια η Μετροπόλιταν Όπερα βάσει του οποίου επιλεγμένες παραστάσεις της μεταδίδονται σε θεατρικές και κινηματογραφικές αίθουσες ανά τον κόσμο. Αναφορικά με το πρακτικό μέρος της μετάδοσης στην Πρέβεζα, το εισιτήριο έχει διαμορφωθεί στα 8 ευρώ (το παιδικό/ φοιτητικό κοστίζει 4 ευρώ), ενώ έχουν προβλεφθεί και ελληνικοί υπότιτλοι.

Η Anna Netrebko θα ερμηνεύσει τον απαιτητικό ρόλο της Λαίδης Μάκβεθ, Η διάσημη υψίφωνος στον φωνητικά και δραματικά απαιτητικό ρόλο σε μία από τις πιο όμορφες, αλλά και πιο δύσκολες στην ερμηνεία τους όπερες στην ιστορία του μελοδράματος. Δίπλα της Μάκβεθ θα είναι ο βαρύτονος Željko Lučić, ενώ τους ρόλους του Μάκνταφ και του Μπάνκο θα ερμηνεύσουν ο τενόρος Joseph Calleja και ο βαθύφωνος René Pape. Μουσική διεύθυνση: Fabio Luisi. Σκηνοθεσία: Adrian Noble.

Ο Μάκβεθ η σημαντικότερη νεανική όπερα του Βέρντι προσφέρει σπάνια ψυχογραφήματα κυρίως των βασικών ρόλων, του στρατηγού Μάκβεθ και της συζύγου του, δύο αδίστακτων χαρακτήρων, που μετέρχονται κάθε μέσου προκειμένου να αναρριχηθούν στο θρόνο της Σκωτίας. Έντονα δραματική μουσική μεγάλης δύναμης, σκιαγραφεί πρόσωπα και καταστάσεις.

Η υπόθεση αφορά την αναρρίχηση του στρατηγού Μάκβεθ στο θρόνο της Σκωτίας αφού φονεύσει το βασιλιά Ντάνκαν και το στρατηγό Μπάνκο. Συνεργός και υποκινητής των εγκληματικών ενεργειών είναι η σύζυγος του Μάκβεθ. Στη συνέχεια, εκείνη αυτοκτονεί υπό το βάρος των τύψεων κι εκείνος εκτελείται από τον ευγενή Μακντάφ, ο οποίος υπερασπίζεται τα δικαιώματα του Μάλκολμ, γιου του Ντάνκαν.

Η Λαίδη Μάκβεθ διαθέτει δύο εντυπωσιακές άριες, μια πρόποση και την εξαιρετική σκηνή της υπνοβασίας, που έρχεται ως κορύφωση της μουσικής ανάπτυξης του ρόλου, με βάση την ψυχολογική και δραματική εξέλιξη του χαρακτήρα.

Στις κορυφαίες μουσικές σκηνές του έργου συγκαταλέγεται το ντουέτο ανάμεσα στον Μάκβεθ και τη Λαίδη στην πρώτη πράξη. Πρόκειται για ένα μουσικό μέρος το οποίο υπερβαίνει τις συμβάσεις της ιταλικής όπερας και ανοίγει νέες προοπτικές, καθώς στο πλαίσιο ενός τυπικού ντουέτου αποδίδεται, με αποτελεσματικό τρόπο, ένα κείμενο με δραματική αξία. Θέση πρωταγωνιστών, στο έργο έχουν οι μάγισσες, οι οποίες, κατά τον Βέρντι, δεσπόζουν σε αυτό.