Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 07 Ιανουαρίου 2020 11:03

"Αναζητώντας τον Χέντριξ" την Πέμπτη από την Κινηματογραφική Λέσχη-Κερδίστε προσκλήσεις

Την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020 στις 21:15 στην ΌΑΣΗ  η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας την ταινία:
Αναζητώντας τον Χέντριξ

ΧΩΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:Κύπρος, Γερμανία, Ελλάδα

  • Σκηνοθεσία: Μάριος Πιπερίδης
  • Μουσική: Κωσταντής Παπακωνσταντίνου
  • Πρωταγωνιστούν: Βίκυ Παπαδοπούλου, Αδάμ Βουσδούκος, Φατίχ Αλ, Οζγκούρ Καραντενίζ, Γιάννης Κόκκινος, Βαλεντίνος Κόκκινος, Τόνυ Δημητρίου, Κωνσταντίνος Τσιώλης, Γεωργία Κωνσταντίνου 

  

Στείλτε mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με την ένδειξη "ΧΕΝΤΡΙΞ" μέχρι και τα μεσάνυχτα της Τετάρτης  8 Ιανουαρίου, με το ονοματεπώνυμο και ένα τηλέφωνο για να μπείτε στην κλήρωση για 2 μονές προσκλήσεις!

O Γιάννης του Ανταμ Μπουσδούκου είναι ένας άνθρωπος γεμάτος χρέη, προβλήματα, μια πρώην σχέση που μάλλον χαίρεται που ξεμπέρδεψε μαζί του κι έναν αξιολάτρευτο σκύλο που όμως δε φαίνεται να είναι και ο πιο υπάκουος. Όταν ο Τζίμι λοιπόν διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα στη Λευκωσία, με αποτέλεσμα – λόγω της απαγόρευσης μεταφοράς ζώων από τα κατεχόμενα – να μην μπορεί να εισέλθει ξανά επίσημα στη χώρα, ο Γιάννης αναγκάζεται να ξεκινήσει μια όλο και πιο παράδοξη περιπέτεια επαναπατρισμού του αγαπημένου του τετράποδου, η οποία θα τον θέσει αντιμέτωπο με το παρελθόν του αλλά και με την πολύπλοκη σύγχρονη ιστορία του νησιού.

   Αβίαστα feelgood και με ακαταμάχητο κωμικό timing, το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μάριου Πιπερίδη κοιτάει το παράδοξο και το τραγικό γύρω του για να αναδείξει τα πραγματικά θύματα της Ιστορίας. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα και βραβείο Ιρις Σεναρίου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

   Αυτή η περιπέτεια του Γιάννη δίνει την ευκαιρία στον Μάριο Πιπερίδη να παρουσιάσει με φαινομενική ελαφρότητα την τραγική κατάσταση στην τελευταία διχοτομημένη ευρωπαϊκή χώρα, χωρίς να προσπαθεί να ρίξει ευθύνες ή κατηγορίες αλλά εστιάζοντας στα πραγματικά θύματα της υπόθεσης, τους απλούς ανθρώπους που βιώνουν καθημερινά το παράλογο των συνόρων και κάθε είδους διαχωριστικών γραμμών. Από τον κανονισμό της Πράσινης Γραμμής που απαγορεύει τη διέλευση ζώων ή φυτών από τις τουρκοκρατούμενες στις ελεύθερες περιοχές μέχρι το μαγαζί με τα εσώρουχα δίπλα στο σπίτι του Γιάννη που τιτλοφορείται «No Borders», η διχοτόμηση βρίσκεται παντού με έναν σαρκαστικό, ειρωνικό αλλά απόλυτα σκληρό τρόπο.

  Μόνο που ο Πιπερίδης δεν επιχειρεί να κάνει μια πολιτική ταινία με το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ». Η ταινία του, σκηνοθετικό και σεναριακό ντεμπούτο και με το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα ήδη στο βιογραφικό της, είναι στη βάση της μια καθαρόαιμη και αποτελεσματική κωμωδία, η οποία χρησιμοποιεί την πολυσύνθετη κυπριακή πραγματικότητα για να αντλεί συνεχώς ιδέες για νέα εμπόδια και επιπλοκές στην επιχείρηση επιστροφής του Τζίμι.  Είναι πολύ αναζωογονητικό να βλέπει κανείς μια ελληνική κωμωδία που απευθύνεται κυρίως στο ευρύ κοινό να μην παραδίδεται εξολοκλήρου στις ευκολίες αλλά να εμφανίζει άποψη, δημιουργικότητα και προσωπικό στίγμα χωρίς να χάνει στιγμή την αμεσότητά της, η οποία ξεπερνά το επικοινωνιακό χάρισμα του Μπουσδούκου ή το έτσι κι αλλιώς ευαίσθητο θέμα του Κυπριακού για να πει μια ιστορία γεμάτη χιούμορ αλλά και προβληματισμό. Η σχέση μεταξύ των στρατιωτών στις δύο πλευρές της Πράσινης Γραμμής, η πραγματική ιδιοκτησία των σπιτιών στα κατεχόμενα, οι περιορισμοί στην έκδοση των διαβατηρίων για τους «εποίκους» και τα παιδιά τους αλλά και οι πολλαπλοί μέθοδοι που αναπτύσσονται για την παράκαμψη όλων των αντίστοιχων επιπλοκών είναι θεματικές που απασχολούν γνήσια μεν τον Πιπερίδη, προκαλούν όμως και επιπλέον πίεση στον δημιουργό να τις ενσωματώσει στις προσωπικές ζωές και ιστορίες των χαρακτήρων του.

  Η ικανότητά του ωστόσο να κοιτάει με χιουμοριστικά δημιουργικό τρόπο το περιβάλλον, το κωμικό του timing αλλά και η έμφυτη αισιοδοξία του στους ίδιους τους ανθρώπους, κάνουν το «Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ» μια ταινία που εκπροσωπεί με αξία το mainstream ελληνικό σινεμά, χωρίς την ανάγκη να θυσιάσει την δημιουργικότητά της για να απευθυνθεί στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό. Σίγουρα υπήρχαν περιθώρια για τολμηρά ρίσκα και ακόμα πιο αιχμηρές παρατηρήσεις, όμως η φωνή της ταινίας είναι καθαρή και σίγουρη και αυτό αρκεί για να συστήσει ένα δημιουργό που ενδιαφέρεται τόσο για το περιεχόμενο της ταινίας του όσο και για την επικοινωνία του με τον θεατή.

Δημήτρης Δημητρακόπουλος

FLIX

Υστέρα από απόφαση το νέου Δ.Σ. και στο πλαίσιο της προσφοράς στο κοινό της Πρέβεζας οι μαθητές και οι άνεργοι θα μπορούν με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας να παρακολουθούν δωρεάν τις ταινίες.

Για το υπόλοιπο κοινό που αγαπάει το σινεμά η τιμή εισόδου έχει οριστεί στα 6 ευρώ και μειωμένο για τους φοιτητές στα 4 ευρώ.

Πολυμέσα