Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2022 13:20

Ένας Πρεβεζάνος στο δρόμο για τα Όσκαρ!

Η ταινία μυθοπλασίας «Μαγνητικά Πεδία» του σκηνοθέτη Γιώργου Γούση επελέγη για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 95η διοργάνωση βραβείων OSCAR με σκοπό τη διεκδίκηση του Βραβείου Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.

Ο Γιώργος Γούσης, ο οποίος κατάγεται από την Τοπική Κοινότητα Παναγίας του δήμου Ζηρού, είναι δημιουργός κόμικ και σκηνοθέτης. Το 2012 κυκλοφόρησε την συλλογή σύντομων ιστοριών «Αθώες Εποχές» (εκδόσεις ΚΨΜ), ενώ το 2016 διασκεύασε κόμικ τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου (εκδόσεις Polaris). Aπό το 2017 έως και το 2019 ήταν αρχισυντάκτης στο περιοδικό με κόκιμ «Μπλε Κομήτης» και το 2019 φτιάχνει το κόμικ «Φεστιβάλ», παραγγελία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την επέτειο των 60 χρόνων του.Το 2018 ήταν ο production designer της μικρού μήκους ταινίας «Ίσκιωμα» (Faliro House Productions) και το 2019 πραγματοποιεί την πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια με το ντοκιμαντέρ «ο Χειροπαλαιστής» (Οhmydog Productions), η οποία έχει γυριστεί στην Ήπειρο.

Όπως ανακοίνωσε χθες το Υπουργείο Πολιτισμού, την επίσημη υποψηφιότητα της Ελλάδας για το Βραβείο OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους (πρώην Βραβείο Ξενόγλωσσης Ταινίας), στο πλαίσιο της 95ης διοργάνωσης της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επέλεξε επταμελής επιτροπή, η οποία συγκροτήθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό.

H Επιτροπή συνήλθε σε συνεδρίαση και μετά από διεξοδική συζήτηση, πρότεινε κατά πλειοψηφία τα «Μαγνητικά Πεδία», καθώς έκρινε ότι πρόκειται για μία ταινία που μιλάει απευθείας στον θεατή, ενώ δύναται να σταθεί σε ένα διεθνές κοινό, από τη στιγμή που πραγματεύεται ένα θέμα οικουμενικό, αυτό της υπαρξιακής κρίσης.

 Ήδη, τα «Μαγνητικά Πεδία» έχουν αποσπάσει 6 Βραβεία Ίρις (Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Σεναρίου, Α' Γυναικείου Ρόλου, Πρωτότυπης Μουσικής) και άλλες 6 διακρίσεις στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Χρυσός Αλέξανδρος, Βραβείο Fipresci, Βραβείο ΠΕΚΚ για δύο παράγοντες και Πρώτο Βραβείο ΕΡΤ).

 

Πολυμέσα