Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 06 Δεκεμβρίου 2014 22:33

Αντιδρά η ΟΣΥΠΑ για την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων (μεταξύ αυτών και του Ακτίου) – Αυξήσεις στα εισιτήρια

Εντονες είναι οι αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου του Ακτίου/Πρέβεζας, από την Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Καταστροφική χαρακτηρίζει την απόφαση της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του ΤΑΙΠΕΔ ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Και, μάλιστα, όταν ο προτιμητέος επενδυτής είναι «η Γερμανία με την κρατική της εταιρία και με τον Κοπελούζο ως ''ετικέτα'', το ποσοστό του οποίου πιστεύω ότι δε θα είναι πάνω από 5%», είπε ο κ. Αλεβιζόπουλος σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Ο κ. Αλεβιζόπουλος μιλάει για γκετοποίηση του τουρισμού, «όταν οι tour operators της Γερμανίας, όπως και η Lufthansa και επιχειρηματίες προσπαθούν να αγοράσουν ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, και μαζί με τα αεροδρόμια να γκετοποιήσουν και να φέρουν στην Ελλάδα Γερμανούς τουρίστες, αλλά τα χρήματα να μένουν στη γερμανική οικονομία».

 

Αυξήσεις στα εισιτήρια

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, η επερχόμενη ιδιωτικοποίηση σημαίνει αυξήσεις στην τιμολογιακή πολιτική όλων των αεροπορικών εταιριών, που αυτομάτως θα μεταφερθούν στους επιβάτες, ενώ αυξήσεις θα υπάρξουν και στα μισθώματα των καταστημάτων εντός των αεροδρομίων.

«Τα τέλη των αεροδρομίων θα ξεκινήσουν με 14,5 ευρώ, θα συνεχιστούν με επιπλέον 12 ευρώ σπατόσημο, άρα με την πρώτη έναρξη λειτουργίας από πλευράς των Γερμανών, τα τέλη αεροδρομίων θα αγγίξουν τα 26,5 ευρώ, και μετά από 48 μήνες θα πάνε στα 32 ευρώ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεβιζόπουλος.

Επιπρόσθετα, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην εθνική ασφάλεια των αεροδρομίων, κυρίως των παραμεθόριων περιοχών (Θράκη, Δωδεκάνησα, Βόρειο και Νότιο Αιγαίο), ενώ πρόσθεσε: «Πέραν του ότι περίπου το 70% κατέχει η κυβέρνηση της Γερμανίας στη συγκεκριμένη εταιρία, υπάρχει ένα 30% σε off shore εταιρίες, που μπορεί να είναι και Σκοπιανοί και Τούρκοι. Αρα, εδώ παίζεται ένα μεγάλο ζήτημα της εθνικής ασφάλειας».

 

Η υψηλότερη προσφορά

 

Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Ομάδες Α και Β), να υπενθυμίσουμε ότι οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου 2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. αποσφραγίστηκαν την Τρίτη 25 Νοεμβρίου.

Η FRAPORT AG - SLENTEL Ltd (στην οποία συμμετέχει ο Ομιλος Κοπελούζου) υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Η προσφορά ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό.

Ειδικότερα, προσέφερε για την Ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β αντίστοιχα.

Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης ανήκει στην Ομάδα Α μαζί με τα αεροδρόμια Kέρκυρας, Xανίων, Kεφαλονιάς, Zακύνθου, Aκτίου, Kαβάλας, ενώ στην Ομάδα Β είναι τα αεροδρόμια Pόδου, Kω, Σάμου, Mυτιλήνης, Mυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

 

Πηγή: Εφημερίδα «Αγγελιοφόρος»