Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 08 Απριλίου 2015 21:10

Ομοφωνία στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης του Δήμου Πρέβεζας για το master plan του λιμανιού (photo)

Στην επικαιροποίηση του Master Plan για το λιμάνι της Πρέβεζας αποφάσισε ομόφωνα να προχωρήσει η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης του Δήμου Πρέβεζας, με ταυτόχρονη τροποποίηση του σχεδίου και την πρόκριση της εναλλακτικής λύσης Β, αντί της Α, που προέκρινε αυθαίρετα η ΕΣΑΛ (δίχως να λάβει υπ' όψη τις απόψεις σύσσωμης της πρεβεζάνικης κοινωνίας και των φορέων) και δέσμευση πως θα τεκμηριωθεί καλύτερα και θα υποστηριχθεί πολύπλευρα η διεκδίκηση αυτή απέναντι στο Υπουργείο.

IMG 7929

Το λόγο πήρε αρχικά ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Δήμαρχος Πρέβεζας, Χρήστος Μπαϊλης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως η ανατολική πλευρά θα λειτουργήσει τελικώς ως εμπορικό λιμάνι και πως θα πρέπει να έχουμε στόχο ανάπτυξης και πολύπλευρα μάλιστα. Στάθηκε στο γεγονός πως μπορεί να μεταφερθεί το εμπορικό λιμάνι σε άλλη θέση, στον Άγιο Θωμά, ωστόσο αυτό δε γίνεται τώρα και πρέπει να υπάρξουν πρώτα μελέτες και άδειες, καθώς θα είναι εντός του Αμβρακικού.

IMG 7930

Ο κ. Μπαϊλης είπε πως χρειάζεται ένας κάθετος άξονας, για να συνδέεται καλύτερα το λιμάνι της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό, ενώ τόνισε ότι θα γίνουν και έργα εκβάθυνσης του λιμανιού.

Έκανε μία αναφορά και στον τουριστικό λιμένα, για τον οποίο υποστήριξε πως πρέπει να υλοποιηθεί, καθώς η Πρέβεζα έχει ανάγκη θαλάσσιο, ποιοτικό τουρισμό.

Ο Δήμαρχος Πρέβεζας πρότεινε επίσης να λειτουργεί ως εμπορικός λιμένας η δυτική πλευρά, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες στην ανατολική, να προχωρήσει η κατασκευή του τουριστικού λιμένα όπως προβλέπεται και να υποστηριχθεί η λύση Β' του Master Plan.

IMG 7932

O κ. Παναγιώτης Τσούτσης ζήτησε επιτακτικά να παραστούν τόσο ο κ. Κορωναίος για να εκπροσωπήσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, όσο και η κα Μωραϊτη, εκ μέρους των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πρέβεζας. Αυτοί ωστόσο βρίσκονταν σε συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που συνεδρίαζε την ίδια ώρα με την επιτροπή διαβούλευσης, παρ' όλα αυτά προσήλθαν στην αίθουσα.

Πρότεινε και εκείνος (ο κ. Τσούτσης) τη λύση Β' για το Master Plan, υποστήριξε πως είναι απαραίτητο και το εμπορικό και το τουριστικό λιμάνι και είχε ενστάσεις αναφορικά με τη διατύπωση "επικαιροποίηση", από πλευράς του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

IMG 7933

Ο κ. Τάσος Γάτσιος από την πλευρά του, έβαλε σαφή ερωτήματα για το γεγονός ότι στο... παρά πέντε συζητείται το θέμα, ενώ υπήρχε διορία δύο ετών και τόνισε πως δεν έχουν γνώση σχετικών εγκυκλίων τα μέλη της επιτροπής.

Αναρωτήθηκε επίσης γιατί συνεδρίαζε ταυτόχρονα και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας, ενώ υποστηρίζει πως με πρωτοβουλία του Δημάρχου και Προέδρου της Επιτροπής έληξε η συνεδρίαση στα γρήγορα χωρίς να γίνει καμία αναφορά, πόσο μάλλον συζήτηση, στο επίκαιρο και φλέγον θέμα του τουριστικού λιμένα που είναι φυσικά αναπόσπαστο μέρος του master plan, σύμφωνα και με τα σχετικά ΦΕΚ (334/ΑΑΠ/2012 & 117/ΑΑΠ/2013).

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη την εισήγηση του κου Γάτσιου.

Ο κ. Τσούτσης επέμεινε και σχολίασε το γεγονός πως το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δεν έχει πάρει ξεκάθαρη θέση για τη λύση Β', παρά το γεγονός ότι η κα Μωραϊτη εισηγείται ουσιαστικά τη λύση Β', χωρίς όμως και αυτή -σύμφωνα με τον κ. Τσούτση- να το διατυπώνει γραπτώς. «Παίζετε με τις λέξεις στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο...», με τον κ. Κορωναίο να αντιδρά σε αυτή την τοποθέτηση.

IMG 7935

Τόσο η κα Αθηνά Μαλανδράκη, όσο και ο κ. Ευκλείδης Φονταράς ξεκαθάρισαν πως θα έπρεπε να αναφερθεί η λέξη τροποποίηση στην απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, μαζί με την επικαιροποίηση και να στηριχθεί πολύπλευρα η λύση Β' για το λιμάνι.

Τοποθέτηση έκανε ο κ. Θοδωρής Κολοβός και άλλοι πολίτες-μέλη της επιτροπής, στο ίδιο πάντα κλίμα, αναφορικά με τη λύση Β' του Master Plan.

Ο κ. Κοσμάς Κορωναίος τόνισε πως προχώρησε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας στην επικαιροποίηση, αλλά θα προχωρήσει μαζί με την κοινωνία της Πρέβεζας για το ποια λύση θα στηρίξει.

IMG 7936

Το λόγο πήρε και ο κ. Τέφας, εκ μέρους της «Μαρίνα Πρέβεζας Α.Ε.», ο οποίος τόνισε πως ο ίδιος και η οικογένειά του ταλαιπωρούνται εδώ και πολλά χρόνια, στην προσπάθειά τους να επενδύσουν για την πόλη και να βοηθήσουν στην ανάπτυξή της. Κατηγόρησε τον κ. Κλάπα και δημοσιογράφο της Πρέβεζας, πως πολεμούν το έργο, ενώ υπάρχουν παλαιές υπογραφές τους που τους εμφανίζουν να αποδέχονται την κατασκευή της Μαρίνας.

«Τα 2-3 τελευταία χρόνια αυτοί οι κύριοι είναι σημαιοφόροι για το πού θέλουν να πάει η ανάπτυξη της πόλης», ενώ τόνισε πως το θέατρο των 800 θέσεων που προβλέπεται στο master plan θα έχει σαφείς δυσκολίες να λειτουργήσει και να προστατευτεί, λόγω προϋποθέσεων.

 

Διαβάστε επίσης τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και των φορέων αναφορικά με το Master Plan

Κώστας Μπάρκας: «Εξαιρετικά θολά τα κριτήρια της απόφασης για το λιμάνι της Πρέβεζας»

Νέα υποβάθμιση για το Λιμάνι της Πρέβεζας;

 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δημήτρης Πάτσης, Παναγιώτης Τσόγκας