Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015 11:36

Το ποσοστό του Δημοσίου στο αεροδρόμιο του Ακτίου, που δεν ήρθε ποτέ...

Σε ιδιωτικά χέρια έχει περάσει πλέον επισήμως (διαβάστε ΕΔΩ), η αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργίας 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Χώρας, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και αυτό του Ακτίου/Πρέβεζας.

Ρίχνοντας ένας πολίτης μία ματιά στον κατάλογο με τα αεροδρόμια στα οποία δραστηριοποιείται η Fraport (γερμανική εταιρεία που έχει πάρει το διαγωνισμό μέσω ΤΑΙΠΕΔ, μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου), σε όλο τον κόσμο (κλικάρετε ΕΔΩ), μπορεί εύκολα να διαπιστώσει πως πολιτική και τακτική, τόσο των χωρών που παραχωρούν τα δικαιώματα των αεροδρομίων τους, όσο και της εταιρείας είναι να αποκτά ένα ποσοστό μόνο των αεροδρομίων.

Για παράδειγμα χώρες όπως η Τουρκία, η Ινδία, η Κίνα, η Ρωσία, το Περού, έχουν παραχωρήσει ένα ποσοστό και συμμετέχει το δημόσιό τους σε εταιρεία που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια.

Μόνο στα αεροδρόμια της Λουμπλιάνας (Σλοβενία), του Ντακάρ (Σενεγάλη) και του Ριάντ (Σαουδική Αραβία) η Fraport έχει το 100%.

Στην Ελλάδα η Fraport έχει αποκτήσει το 100% για 14 αεροδρόμια.

Ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης είχε πει πως θα διεκδικήσει ένα μικρό ποσοστό συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου, χωρίς να αλλάξει η σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία, αλλά πήρε πίσω πολύ γρήγορα, τη σκέψη του αυτή...