Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015 15:01

Υπεγράφη η σύμβαση για το αεροδρόμιο του Ακτίου – Παρέμειναν στην Πολεμική Αεροπορία ο χώρος των διαδρόµων προσγείωσης και των τροχιοδρόµων

Ολοκληρώθηκε σήµερα η υπογραφή της σύµβασης παραχώρησης του δικαιώµατος αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδροµίων(ανάμεσά τους και το αεροδρόμιο του Ακτίου) µεταξύ του Ελληνικού Δηµοσίου και της Παραχωρησιούχου κοινοπραξίας FRAPORT AG-SLENTEL Ltd.

Η Fraport AG µε τον Όµιλο Κοπελούζου υπέγραψαν µε την Κυβέρνηση και το Ταµείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δηµοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) τις συµβάσεις παραχώρησης. Με βάση την απόφαση του υπουργικού συµβουλίου, οι αρµόδιοι υπουργοί που υπέγραψαν την σύµβαση είναι ο Υπουργός Οικονοµικών, κ. Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο Υπουργός Υποδοµών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο Υπουργός Εθνικής Άµυνας, κ. Πάνος Καµµένος. Εκ µέρους του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψε ο Πρόεδρος, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.

easy

Η σύµβαση προβλέπει την παραχώρηση της χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκµετάλλευσης των εν λόγω αεροδροµίων, καθώς και των χώρων εµπορικής ή άλλης χρήσης που βρίσκονται µέσα στα αεροδρόµια.

Σηµειώνεται ότι η ιδιοκτησία της γης, των υποδοµών και των εγκαταστάσεων παραµένει στο Ελληνικό Δηµόσιο.

Η κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε στις 25 Νοεµβρίου 2014 προτιµητέος επενδυτής και για τα περιφερειακά αεροδρόµια, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισµού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, µε προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίµηµα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυηµένο καταβλητέο µίσθωµα, αναπροσαρµοζόµενο ετησίως µε τον πληθωρισµό, καθώς και κυµαινόµενη µεταβλητή αµοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδροµίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ.

Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και µεταβλητού) τιµήµατος, το Ελληνικό Δηµόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους µέχρι 4,6 δισ. ευρώ κατά προσέγγιση.

Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκµετάλλευση των αεροδροµίων για περίοδο 40 ετών, οι δε υποδοµές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δηµοσίου και επιστρέφουν στο Ελληνικό Δηµόσιο µε τη λήξη της παραχώρησης.

Επιπλέον σε αεροδρόµια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόµων προσγείωσης και των τροχιοδρόµων, ο οποίος και παραµένει στην Πολεµική Αεροπορία, παρά µόνο ο αεροσταθµός και ο χώρος στάθµευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο Παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δηµόσιο για τη χρήση των κοινών υποδοµών.

Εκ των βασικών στόχων της συναλλαγής είναι η αναβάθµιση των αεροδροµίων, τα οποία χρήζουν σηµαντικών επενδύσεων. Η αναβάθµιση θα επιφέρει σηµαντικά οφέλη για τον Ελληνικό τουρισµό και την περιφερειακή ανάπτυξη των νησιών και των λοιπών προορισµών που καλύπτουν τα περιφερειακά αεροδρόµια.

Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθµίσει τα αεροδρόµια εντός των πρώτων 4 ετών ώστε να συµµορφώνονται µε τα αντικειµενικά προσδιορισµένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Ο Επενδυτής εκτιµά ότι το ύψος των επενδύσεων θα διαµορφωθεί σε €330 εκατ. τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, ενώ το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιµάται σε €1,4 δισ.

Σε ό,τι αφορά στα Αεροναυτικά Τέλη, τα ισχύοντα σήµερα στα Περιφερειακά Αεροδρόµια ανέρχονται σε 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.

Με πρωταρχικό σκοπό να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη του τουρισµού και να διασφαλιστεί η διεθνής ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών Περιφερειακών αεροδροµίων η Σύµβαση Παραχώρησης προβλέπει ανώτατο όριο αεροναυτικών χρεώσεων σε προκαθορισµένα επίπεδα.

Η Σύµβαση Παραχώρησης δεν προβλέπει ουσιαστική αύξηση των αεροναυτικών τελών. Η συνολική µέγιστη χρέωση έχει οριοθετηθεί σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ενώ είναι µόνο δυνατό να αναπροσαρµοστεί ετησίως µε τον εκάστοτε ισχύοντα δείκτη τιµών καταναλωτή από την ηµεροµηνία Έναρξης Παραχώρησης µέχρι την ολοκλήρωση των άµεσων επενδύσεων.

Μετά την ολοκλήρωση των άµεσων επενδύσεων, δηλαδή όταν οι υποδοµές θα έχουν βελτιωθεί ώστε να συµµορφώνονται µε τα προκαθορισµένα πρότυπα, τα Αεροναυτικά Τέλη ανά επιβάτη θα µπορούν να αυξηθούν κατά 5,5 ευρώ κατά µέγιστο, φθάνοντας µέχρι τα 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ποσό δυνάµενο µόνο να αναπροσαρµοστεί ετησίως µε το 90% του ισχύοντος δείκτη τιµών καταναλωτή.

Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας δήλωσε: «Η υπογραφή της σύµβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδροµίων λίγες µέρες µετά την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών αποτελεί µία πολύ σηµαντική εξέλιξη και ένα ηχηρό µήνυµα προς πάσα κατεύθυνση ότι η ελληνική οικονοµία βήµα - βήµα κερδίζει την εµπιστοσύνη των αγορών και µπαίνει στον δρόµο της ανάπτυξης».

πηγή