Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 02 Ιανουαρίου 2016 19:14

Στο ΣτΕ κρίνεται στις 8/1/2016 η ιδιωτικοποίηση του Ακτίου και των λοιπών περιφερειακών αεροδρομίων – Οι δεσμεύσεις για τις θέσεις εργασίας και τις επενδύσεις

Στις 8-1-2016 εκδικάζεται στην ολομέλεια του ΣτΕ η προσφυγή της ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας), Περιφερειακών Ενοτήτων, Δικηγορικών Συλλόγων καθώς και άλλων φορέων και Συνδικαλιστικών Ενώσεων, κατά της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου και του Ακτίου/Πρέβεζας.

«H προσφυγή αυτή έγινε όχι για λόγους ιδεοληπτικού κρατισμού, άλλα αφενός μεν για να τιμήσουμε τον όρκο μας σαν υπάλληλοι περί προστασίας του δημόσιου συμφέροντος και αφετέρου σαν Έλληνες πολίτες να εμποδίσουμε τον αφελληνισμό του τουρισμού μας, που εκβιαστικά οι περίφημοι δανειστές απαιτούν», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΟΣΥΠΑ.

Όπως ανακοίνωσε επισήμως η Fraport, η συμφωνία της μεταβίβασης των αεροδρομίων τα οποία καταγράφονται ΕΔΩ, θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2016.

Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport Dr. Stefan Schulte δήλωσε: «Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου επέμειναν σταθερά αφοσιωμένοι στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, ένα συμφέρον project για την Ελλάδα και το λαό της. Το project εμπεριέχει το know-how που θα δόσει η Fraport στα 14 αεροδρόμια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία και ειδικότερα για τον τουρισμό της. Είμαστε περήφανοι που η ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, εμπιστεύτηκαν στις εταιρείες Fraport-Copelouzos, την αποστολή να κάνουν ανταγωνιστικά τα αεροδρόμια στις προσεχείς δεκαετίες».

Εντός των υποχρεώσεων της Κοινοπραξίας είναι να αναβαθµίσει τα αεροδρόµια εντός των πρώτων 4 ετών (μέχρι το 2020) ώστε να συµµορφώνονται µε τα αντικειµενικά προσδιορισµένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

Ο Επενδυτής εκτιµά ότι το ύψος των επενδύσεων θα διαµορφωθεί σε €330 εκατ. τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, ενώ το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιµάται σε €1,4 δισ.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, παραχώρησε συνέντευξη στο «Έθνος της Κυριακής», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Προφανώς και θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Η αναβάθμιση των αεροδρομίων και των λιμανιών, αλλά και η υλοποίηση της επένδυσης στο Ελληνικό, θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Και πάνω απ’ όλα, η αλλαγή του οικονομικού κλίματος που θα σηματοδοτήσουν αυτά τα έργα, η προσέλκυση νέων επενδύσεων, θα δημιουργήσουν και έμμεσα νέες θέσεις εργασίας. Είναι η μόνη προοπτική».

Αναφορικά με το Άκτιο, υπάρχει κάποια δικλείδα ασφαλείας για θέσεις εργασίας σε νέους της περιοχής μας; Υπάρχει κάποια διευκρίνιση για τις συνθήκες εργασίας που θα επικρατούν και τις εργασιακές συνθήκες; Θα είναι αυτές που διατηρεί η Fraport στα αεροδρόμια που ελέγχει ή θα είναι αυτές που προβλέπονται στον ελληνικό ιδιωτικό τομέα;

Δεδομένο είναι πάντως πως τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και η Fraport δεσμεύονται για νέες θέσεις εργασίας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ενάντια στην παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport ψήφισαν οι πολίτες των Ιονίων Νήσων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, που διεξήχθη στα Ιόνια Νησιά το τελευταίο 25ήμερο.
Βάσει των αποτελεσμάτων που ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θεόδωρος Γαλιατσάτος, ψήφισαν 6.426 πολίτες των Ιονίων Νήσων, εκ των οποίων «ΝΑΙ» στην πρόταση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ενάντια στην παραχώρηση των αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζος ψήφισαν 4.887 (ποσοστό 76,05%) και «ΟΧΙ» ψήφισαν 1.539 πολίτες (ποσοστό 23,95%)».

 

Παράλληλα η ΟΣΥΠΑ σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

 

«Με έκπληξη και οργή λάβαμε γνώση του υπ’αρίθμ. Δ3/1889/16-12-2015 εγγράφου, και καταγγέλλουμε τα παρακάτω :
Θεωρούμε αδιανόητο ο Νομικός Σύμβουλος του Υπουργείου μας (μάλλον κατά απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ) να ζητάει απόψεις επί της αγωγής της ΟΣΥΠΑ στο ΣτΕ κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων με δεδομένο ότι :
1. Η Υ.Π.Α. και οι εργαζόμενοι ουδεμία συμμετοχή είχαν στη σύνταξη της απαράδεκτης συμφωνίας με τους Γερμανούς, που ως γνωστόν συντάχτηκε αποκλειστικά και μόνο από τον τοποτηρητή και εκφραστή των ξένων συμφερόντων άλωσης της χώρας, το ΤΑΙΠΕΔ.
2. Όταν το ίδιο το Υπουργείο δηλώνει δημόσια ότι δε γνωρίζει τη συμφωνία, αναρωτιόμαστε ποιους άδηλους σκοπούς εξυπηρετεί το αίτημα έκφρασης απόψεων από στελέχη της Υπηρεσίας, που σαφώς ουδέποτε έλαβαν γνώση αυτής. Μήπως στόχος είναι το «ξέπλυμα» της συμφωνίας και ο μανδύας νομιμότητας που θα δώσει η Υ.Π.Α. ως μόνος αρμόδιος κρατικός φορέας στον τομέα των αερομεταφορών ;
3. Η αναλγησία στην προσπάθεια υποταγής στα ξένα συμφέροντα έχει φτάσει στο σημείο να ζητείται από υπαλλήλους να τεκμηριώσουν απόψεις ενάντια στη χώρα τους, στην Υπηρεσία τους, στα υπηρεσιακά συμφέροντά τους και να προσυπογράψουν την καταστροφή.
Για τους παραπάνω λόγους ουδείς εργαζόμενος στην Υ.Π.Α. ανεξάρτητα βαθμού και θέσης θα απαντήσει υπηρεσιακά σε υπόγειες και «ύπουλες» διαδικασίες και συγχαίρουμε όλους όσους δήλωσαν αναρμοδιότητα και αδυναμία απάντησης. Η Ομοσπονδία στηρίζει την άρνηση των υπαλλήλων για την έκφραση απόψεων, δηλώνει δε για μια ακόμη φορά ότι θα στραφεί με όλα τα νόμιμα μέσα κατά όλων αυτών που ανερυθρίαστα συμμετέχουν στο ξεπούλημα της Πατρίδας μας».

 

Π.Τ.