Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Κυριακή, 12 Ιουνίου 2016 02:49

«Προκλητική» απάντηση της Κομισιόν για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του Ακτίου

1b49d79fea77e0a9b4d8c9452fa7ade2 L

Στις 8 Απριλίου 2016 το atpreveza.gr είχε αναφερθεί στο ρεπορτάζ του στη γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που κατέθεσε ο Ευρωβουλευτής Νίκος Χουντής (έχει προσχωρήσει στη Λαϊκή Ενότητα), στην οποία ζητά διευκρινίσεις για το ρόλο της Lufthansa Consulting αναφορικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού για την πώληση στη Fraport των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και του Ακτίου (διαβάστε ΕΔΩ σχετικό ρεπορτάζ).

Η απάντηση της κ. Bieńkowska εξ ονόματος της Επιτροπής μόνο «προκλητική» μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς αναφέρει:

«Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της η Επιτροπή, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχουν πωληθεί, αλλά, στις 14 Δεκεμβρίου 2015, υπογράφηκε σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για την αναβάθμιση, τη συντήρηση, τη διαχείριση και τη λειτουργία των αεροδρομίων.

Η σύναψη της εν λόγω σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών δεν εμπίπτει στην οδηγία 2014/24/ΕΕ(1), δεδομένου ότι ο διαγωνισμός για την ανάθεσή της προκηρύχθηκε πριν από την περίοδο μεταφοράς της οδηγίας 2014/EΕ/24 (18 Απριλίου 2016). Επιπλέον, οι διαδικασίες για τις συμβάσεις παραχώρησης υπηρεσιών που προκηρύσσονται μετά τις 18 Απριλίου 2016 θα υπόκεινται στις διατάξεις της οδηγίας 2014/23/ΕΕ(2) και όχι στην οδηγία 2014/24/ΕΕ, η οποία ισχύει για τις δημόσιες συμβάσεις.

Στο πλαίσιο της οδηγίας 2014/23/ΕΕ (η οποία δεν ήταν εφαρμοστέα στην εν λόγω συναλλαγή, όπως εξηγήθηκε ανωτέρω), το άρθρο 35 ρυθμίζει τη σύγκρουση συμφερόντων.

Με βάση τα ανωτέρω, η ανάθεση της εν λόγω σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών υπόκειται στις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της αποφυγής των διακρίσεων και της διαφάνειας, οι οποίες απορρέουν από τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).

1. Η Επιτροπή δεν διαθέτει πληροφορίες σχετικά με τους δεσμούς της Lufthansa Consulting GmbH με την Fraport και για την πληρωμή που έλαβε η Lufthansa Consulting GmbH για τις υπηρεσίες της.

2 και 3. Επομένως, φαίνεται ότι τα άρθρα 41 και 84 της οδηγίας 2014/24/ΕΕ δεν ισχύουν στη συγκεκριμένη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης. Οι υπηρεσίες της Επιτροπής, σε αυτό το στάδιο και βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, δεν διαθέτουν κάποια ένδειξη μη τήρησης των γενικών αρχών της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ από την αναθέτουσα αρχή».

Είναι πρακτικά αδύνατο να μη γνωρίζει η Επιτροπή ότι αν μη τι άλλο οι δύο εταιρείες συνεργάζονται, ενώ η ΛΑΕ σε ανακοίνωσή της μεταξύ άλλων τονίζει:

«…με μια απλή επίσκεψη στις επίσημες ιστοσελίδες, τόσο της Lufthansa AG όσο και της Fraport AG, αποδεικνύονται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο οι οικονομικοί δεσμοί των εν λόγω εταιριών. Η Lufthansa Consulting ανήκει κατά 90% στην Lufthansa Commercial Holding, θυγατρική της Deutsche Lufthansa AG. Η τελευταία κατέχει περίπου το 8,5% των μετοχών της Fraport AG. Η Κομισιόν, γνωρίζοντας το μέγεθος του ψεύδους και της υποκρισίας της και προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, δηλώνει επιπλέον ότι η Οδηγία που επικαλείται ο Νίκος Χουντής δεν είναι εφαρμοστέα στην προκειμένη περίπτωση, διότι έχει εφαρμογή μετά τις 18 Απριλίου 2016, υπονοώντας ότι η σύμβαση ΤΑΙΠΕΔ–Fraport υπεγράφη πριν από αυτήν ημερομηνία».

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως στο τελευταίο νομοσχέδιο που «πέρασε» από τη Βουλή με τίτλο: «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (διαβάστε ΕΔΩ), ολοκληρώνονται και τα τυπικά της παραχώρησης των αεροδρομίων στη Fraport.