Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 09:29

Τα… σπουδαία στο πόρισμα της ΕΣΑΛ για το λιμάνι

λιμανι πρεβεζας

Πραγματοποιήθηκε –όπως σας είχε αποκαλύψει το atpreveza.gr (διαβάστε ΕΔΩ)- η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στα γραφεία της Επιτροπής στον Πειραιά, στις 9/1/2017 με το θέμα: «Επικαιροποίηση Master plan  λιμένα Πρέβεζας, αναφορικά με την  χρήση δυτικού κρηπιδώματος και την εγκατάσταση πλωτού κυματοθραύστη στην είσοδο του τουριστικού λιμένα Πρέβεζας» να βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη. Όλοι οι εμπλεκόμενοι τοποθετήθηκαν και ανέλυσαν τις απόψεις τους και πλέον τα… σπουδαία αναμένονται από το πόρισμα της ΕΣΑΛ, σύμφωνα και με τα όσα ακούστηκαν. Δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα βγει «λευκός καπνός», παρ’ όλα αυτά –σύμφωνα με πληροφορίες του atpreveza.gr – η απόφαση θα «τραβήξει» μερικές εβδομάδες.

Στη συνεδρίαση συμμετείχε αντιπροσωπεία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας (αποτελούμενη από την Πρόεδρο Παρθενία Καζάκου, τον Αντιπρόεδρο Κοσμά Κορωναίο και την Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Πρέβεζας Κων/να Μωραΐτη), εκπροσωπήθηκε το Σωματείο Λιμενεργατών Πρέβεζας από τέσσερα μέλη του, ο Μεταφορικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε. από τον Πρόεδρό του, ενώ παραβρέθηκε και ο ναυτικός πράκτορας Βασίλειος Σαρδελής. Συμμετείχε ακόμα εκπρόσωπος των επενδυτών της εταιρείας «Μαρίνα Α.Ε.».

Η Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Παρθενία Καζάκου εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση σχετικά με τα όσα συνέβησαν στη συνεδρίαση:

«Οι εκπρόσωποι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου υποστήριξαν τις απόψεις τους και το αιτιολογικό της σχετικής απόφασης με αριθ. 185/11-8-2016 του Διοικητικού Συμβουλίου.

       Κατατέθηκε υπόμνημα , στο οποίο αναφέρεται το ιστορικό της υπόθεσης και καταλήγει με την προαναφερόμενη απόφαση του Δ.Σ   που έχει ως εξής

  1. Την βόρεια μετατόπιση της θέσης του κυματοθραύστη κατά 6.00μ, σε ευθεία προέκταση από την βόρεια πλευρά της υπάρχουσας προβλήτας  ,  σύμφωνα δε και με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 3121.1-Φ75/26866/15/07.10.2015 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, με το οποίο δεν εκφράζεται αντίρρηση για την εγκατάσταση πλωτού κυματοθραύστη 6,0  m  βορειότερα,  σε  σχέση  με  τη  θέση  που  προβλέπει  η  υπ’  αριθμ.8216/90/13/28.03.2013 (ΦΕΚ 117/ΑΑΠΘ/10.4.2013) Απόφαση Υπουργού Ναυτιλίας & Αιγαίου και η υπ’ αριθμ. Τ/481/2.5.1996 (ΦΕΚ 387/Β/27.5.1996) Απόφαση Υπουργού Ανάπτυξης περί χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα Πρέβεζας.
  2. Να γίνει τροποποίηση της 8216/115/12/15.10.2012 (ΦΕΚ 334/2012 τ.ΑΑΠ) απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου με την οποία απαγορεύεται η χρήση της δυτικής προβλήτας, ώστε να επιτραπεί η χρήση της, για την παραβολή πλοίων έως ότου κατασκευαστεί η ανατολική προβλήτα.

3. Παράλληλα θα πρέπει έως ότου ολοκληρωθούν τόσο η μελέτη κατασκευής του ανατολικού κρηπιδώματος του Λιμένα Πρέβεζας όσο και τα έργα κατασκευής αυτού να χρησιμοποιείται ως εμπορικός λιμένας το δυτικό κρηπίδωμα».

Εκ μέρους της εταιρείας «Μαρίνα Α.Ε.», ο εκπρόσωπος των επενδυτών ανέφερε πως το πλάνο του είναι από τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε όλη την Ήπειρο, παρουσίασε όλα τα ΦΕΚ και τις αποφάσεις σχετικά με το έργο που είναι σε εξέλιξη, τονίζοντας ότι η επένδυσή του έχει ξεπεράσει κατά πολύ το προβλεπόμενο χρηματικό ποσό.

Εξέφρασε τις ενστάσεις του αναφορικά με την απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τον κυματοθραύστη και τη δυτική προβλήτα και δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα «εμπόδια» του Εμπορικού Λιμένα στην επένδυσή του. Κριτική άσκησε και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο για την πολιτική του.

Ο Πρόεδρος των Λιμενεργατών κ. Κακαβούλης στάθηκε στο γεγονός ότι η προτεινόμενη θέση του κυματοθραύστη δεν βοηθάει τη λειτουργία του λιμένα, ενώ επισήμανε και το απαραίτητο της λειτουργίας της δυτικής προβλήτας. Τόνισε ακόμη τα πολλαπλά οφέλη που έχει η τοπική κοινωνία από τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα, εξηγώντας με στοιχεία τον ισχυρισμό του.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση του κου Σαρδελή, ναυτικού πράκτορα, ο οποίος στάθηκε στη λειτουργία του εμπορικού λιμένα και στη σημασία της δυτικής προβλήτας για το σκοπό αυτό.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα μέλη της ΕΣΑΛ είχαν και εποικοδομητικό διάλογο με τους παρόντες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης και φάνηκε πως ορισμένα από τα στοιχεία που είχαν στα χέρια τους για την κίνηση και τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα δεν ήταν ακριβή.

Εν κατακλείδι, η χρήση και πάλι της δυτικής προβλήτας, όπως προτείνει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και οι επαγγελματίες είναι ένα σημείο «τριβής» με την εταιρεία και τον επενδυτή του Τουριστικού Λιμένα, την ώρα που γίνονται κάποιες κινήσεις από πλευράς ΔΛΤ και Π.Ε. Πρέβεζας, ώστε να υπάρξει νέα μελέτη για την ανατολική προβλήτα, κάτι που είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό.