Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2017 17:21

«Πηγαδάκια», «ίντριγκες» και… φουλ των ισορροπιών

bbdccf1a6962e8911dc160945afb0af7 L

Πλησιάζουμε στα μισά της θητείας του Δημάρχου Πρέβεζας Χρήστου Μπαϊλη και οι συζητήσεις και τα «πηγαδάκια» ανάμεσα στα μέλη της παράταξης της πλειοψηφίας στο δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας… δίνουν και παίρνουν. Φυσικά στην «ατζέντα» των συναντήσεων δεν είναι τίποτα άλλο από τις επικείμενες αλλαγές αντιδημάρχων και σημαντικών πόστων, αλλά και τα σενάρια για τις επόμενες δημοτικές εκλογές. Φυσικά και σε αυτή τη σειρά αλλαγών, μείζον κριτήριο θα είναι η διατήρηση των εσωτερικών ισορροπιών της παράταξης «Δημοτική Συνεργασία».

Ο επικεφαλής της ΑΣΥΠ, Δημήτρης Παππάς είχε προτείνει σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, να πραγματοποιήσουν οι Αντιδήμαρχοι απολογισμό των έργων τους και να εξηγήσουν γιατί διεκδικούν εκ νέου κάποια θέση.

Επεκτείνοντας την παραπάνω πρόταση, θα μπορούσε να κάνει έναν απολογισμό και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Πρέβεζας κ. Δασκαλόπουλος, ο οποίος έχει πληθώρα αρμοδιοτήτων και τον βλέπουμε συχνότατα πλάι στο Δήμαρχο Πρέβεζας στις διάφορες συναντήσεις. Η θέση του είναι εξόχως σημαντική για το συντονισμό του έργου του Δημάρχου και γι’ αυτό θα ήταν πολύ χρήσιμο να πράξει κάτι τέτοιο. Έτσι θα βγουν και ασφαλέστερα συμπεράσματα για το έργο του Δημάρχου, αλλά και των Αντιδημάρχων.

Για παράδειγμα έχουν δικαίωμα οι πολίτες του Δήμου Πρέβεζας να ενημερωθούν μέσω του δημοτικού συμβουλίου από τον κ. Δασκαλόπουλο για τα συμπεράσματά από την παρακολούθηση της επίτευξης των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα Πολιτικά όργανα του Δήμου, όπως περιγράφεται στο καθηκοντολόγιό του.

Έχουν δικαίωμα οι πολίτες του Δήμου Πρέβεζας να ενημερωθούν μέσω του δημοτικού συμβουλίου από τον κ. Δασκαλόπουλο για το αν συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια για σημαντικά θέματα των υπηρεσιών του Δήμου.

Παραθέτουμε τον κατάλογο αρμοδιοτήτων του:

I. Να υποστηρίζει το Δήμαρχο στα Διοικητικά του καθήκοντα.

II. Να παρέχει οδηγίες και να δίνει κατευθύνσεις και γενικότερα να συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους Προϊστάμενους.

III. Να μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρο τους.

IV. Να παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου.

V. Να συμμετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των ετήσιων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου και να παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα Πολιτικά όργανα του Δήμου.

VI. Να μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου σύμφωνα με τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και να ενημερώνει σχετικά την εκτελεστική Επιτροπή.

VII. Να οργανώνει κάθε νέα Υπηρεσία που δημιουργείται στο Δήμο και να μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου.

VIII. Να δύναται να συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια στα οποία να μετέχουν με εκπροσώπους τους το σύνολο ή μέρος (ανάλογα με ομοιογενή θεματικά αντικείμενα) των υπηρεσιών του Δήμου.

IX. Να παρακολουθεί τις δραστηριότητες των Νομικών Προσώπων του Δήμου και να συνεργάζεται με τις διοικήσεις τους, ώστε να εξασφαλίζεται η εναρμόνιση των αποτελεσμάτων από την δραστηριοποίηση τους με τους στόχους του Δήμου.

X. Να παραλαμβάνει πάσης φύσεως έγγραφα (Δικαστικές Αποφάσεις, εξώδικα κ.τ.λ.) από δικαστικούς επιμελητές και άλλα όργανα με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος

XI. Να παραλαμβάνει την αλληλογραφία του Δήμου και τα εισερχόμενα ή εσωτερικά έγγραφα στις αρμόδιες Υπηρεσίες.

2. Εξουσιοδότηση Υπογραφών

Επιπρόσθετα στον γενικό γραμματέα ανατίθεται η υπογραφή των ακόλουθων

εγγράφων :

I. Των αποφάσεων χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο εσωτερικό των υπαλλήλων του Δήμου.

II. Των Αποφάσεων που αφορούν αλλαγή μισθολογικών κλιμακίων.

III.Των υπηρεσιακών εγγράφων προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο για

προαγωγές υπαλλήλων.

IV. Δηλώσεων εργατικών ατυχημάτων

V. Πράξεων περικοπής αποδοχών λόγω απεργίας ή αδικαιολογήτου απουσίας

VI. Εγγράφων σχετικών με την παραπομπή στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές του προσωπικού του Δήμου

3. Οι αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα εκτελούνται σύμφωνα με τις διοικητικές διαδικασίες όπως κάθε φορά ισχύουν

4. Ο Δήμαρχος μπορεί με νεότερη απόφαση του να τροποποιήσει τα ανωτέρω

ή να εκχωρήσει επιπρόσθετες αρμοδιότητες.

 

Π.Τ.