Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017 16:54

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Περιβαλλοντικά «καμπανάκια» για την επένδυση της Fraport στο Άκτιο – Τι αναφέρει η έκθεση της IFC – «Μάχη» Κυβέρνησης-ΝΔ για τις ευθύνες

800px-International Finance_Corporation_Building

Η επίσημη μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (μεταξύ των οποίων είναι και ο αερολιμένας του Ακτίου/Πρέβεζας), έχει καθυστερήσει ήδη αρκετούς μήνες και στην περίπτωση του Ακτίου υπάρχουν και ορισμένα νέα δεδομένα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του atpreveza.gr.

Η Fraport το Νοέμβριο του 2016 απευθύνθηκε σε έναν παγκόσμιο «κολοσσό», το διεθνή οργανισμό χρηματοδότησης και επενδύσεων  International Finance Corporation (IFC), μέλος του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank), για συμβουλευτικές υπηρεσίες για την επένδυση στα ελληνικά αεροδρόμια.

Μεταξύ άλλων και ειδικά για το αεροδρόμιο του Ακτίου, η IFC επισημαίνει τρία σημεία, τα οποία και σας παρουσιάζουμε από τα αποσπάσματα της μελέτης:

  1. «Οι επί τόπου επισκέψεις μας κάνουν φανερή την ανάγκη για την κατασκευή μιας καινούριας δεξαμενής αποθήκευσης λυμάτων, που θα επιτρέψει η επέκταση να συνάδει με τις απαιτήσεις της περιόδου αιχμής».
  2. «Τα επίπεδα ποιότητας του αέρα μπορεί να επηρεαστούν ειδικά στο Άκτιο, όπου θα συντελεστεί εκμοντερνοποίηση και αύξηση χωρητικότητας».
  3. «Θα χρειαστούν πλάνα διοίκησης για να μειωθούν οι ‘’επιθέσεις’’ πουλιών σε κάθε αεροδρόμιο. Το σημείο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το Άκτιο, με δεδομένη τη σημασία της ζωής των πτηνών στην περιοχή».
fraprt1
aktio2
aktio3

Στο μεταξύ, ο τομεάρχης Περιβάλλοντος της ΝΔ, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Fraport για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

 «Γιατί οι μπουλντόζες δεν έχουν μπει ακόμα στα 14 αεροδρόμια; Γιατί δεν έχουν παραληφθεί; Για ποιο λόγο δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ η Fraport; Ξέρετε γιατί; Γιατί άφησε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών να λήξουν οι περιβαλλοντικές μελέτες πριν από 3 μήνες, ενώ θα μπορούσε να τις έχει επικαιροποιήσει εδώ και δύο χρόνια. Λήξαν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις σε τρία αεροδρόμια και η Fraport, βάσει σύμβασης, λέει εγώ θέλω να πάρω τα αεροδρόμια πλήρως αδειοδοτημένα, όπως ήταν και πριν».

Από την ίδια συχνότητα ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης απάντησε με «σκληρή γλώσσα», προχωρώντας σε μία ακόμη αποκάλυψη για το Άκτιο: «Πρώτον δεν ισχύει και δεύτερον είπε και άλλα ο κ. Σκρέκας. Είπε ότι έχουμε κατεβάσει τα μολύβια. Καταρχάς για να βγάζουμε κάποια συμπεράσματα για το πως κινείται η ΝΔ και τα στελέχη της. Πιο καλούς αντιπροσώπους ο κ. Σόιμπλε στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να βρει. Την ώρα που η Ελλάδα δίνει μία μάχη για τη διαπραγμάτευση ο κ. Μητσοτάκης πάει να συναντήσει τον κ. Σόιμπλε. Ο Θεός ξέρει τι θα ζητήσει σε σχέση με τη χώρα μας. Την ίδια ώρα ο κ. Σκρέκας γίνεται υπερασπιστής, νομικός σύμβουλος της Fraport. Ούτε η Fraport δεν τα ζητεί αυτά που είπε ο κ. Σκρέκας», τόνισε ο κ. Χρήστος Σπίρτζης και συμπλήρωσε: ««Να δούμε τι ισχύει με τις περιβαλλοντικές μελέτες των αεροδρομίων. Δεν υπήρχαν. Επρεπε να έχουν όλα, αλλά δεν είχαμε. Την υποχρέωση αυτή με τον διαγωνισμό την είχε αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Εχουν ολοκληρωθεί όλων των αεροδρομίων οι αδειοδοτήσεις. Υπάρχουν δύο αεροδρόμια, Ακτιο και Κέρκυρα, που είχαμε μία καθυστέρηση στον έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Πλέον έχουν εγκριθεί, η μία είναι στο τυπογραφείο για έκδοση και η άλλη θα εκδοθεί. Αυτό για να καταλάβουν όλοι που είχαν τις υποδομές και τη χώρα οι κυβερνήσεις της ΝΔ».

Παραδέχθηκε ωστόσο ότι: «Δεν είναι ώριμη κατά τη γνώμη μου η Fraport. Δεν είχε το απαραίτητο προσωπικό. Υπήρχαν διαδικασίες, υπήρχαν κάποιες συμβάσεις που έπρεπε να ολοκληρώσουν και με τα τραπεζικά ιδρύματα που συνεργάζονται».

Είναι ικανό ωστόσο το σημείο «1» να καθυστερήσει κι άλλο την παράδοση του Ακτίου; Το έργο θα πρέπει να υλοποιηθεί από την εταιρεία ή το Ελληνικό Δημόσιο;

Στον αντίποδα, «επίθεση» εναντίον της Fraport, της Slentel (όμιλος Κοπελούζου), αλλά και του Ελληνικού Δημοσίου εξαπέλυσε ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, στο 14ο τακτικό συνέδριο της ΟΣΥΠΑ, ο κ. Αλεβιζόπουλος χαρακτήρισε πτωχευμένη την Slentel, ενώ για τη Fraport υποστήριξε ότι βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά ταμειακά προβλήματα.

Ειδικότερα, για την κυπριακή εταιρεία Slentel, ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ υπογράμμισε ότι το μετοχικό της κεφάλαιο είναι ελάχιστο, σε σχέση με το γιγαντιαίο project των περιφερειακών αεροδρομίων.

Για τη Fraport, εάν και την χαρακτήρισε «σοβαρή εταιρεία», σημείωσε ότι βαρύνεται με συνολικές υποχρεώσεις 3,5 δις. ευρώ έως το 2020.