Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 11 Μαϊος 2017 18:14

Ολόκληρο το κείμενο της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη Fraport – Το σημείο-κλειδί για το Άκτιο και η Lufthansa

Ένα μήνα περίπου έπειτα από την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 7 Απριλίου, με την οποία δινόταν το «πράσινο φως» στη Fraport για τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων (μεταξύ αυτών και του Ακτίου/Πρέβεζας), αναρτήθηκε στον ιστότοπο ΔΙΑΥΓΕΙΑ το πλήρες κείμενο της Επιτροπής (διαβάστε το αναλυτικά ΕΔΩ).

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αποφάσισε ομοφώνως και σε φανερή ψηφοφορία: «εγκρίνει, κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011, την από 12.1.2016 (υπ’ αριθ. πρωτ. 219) γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά στην απόκτηση από τη FRAPORT AG μέσω των εταιριών ειδικού σκοπού «FRAPORT Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Α Α.Ε.» και «FRAPORT Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος Β Α.Ε.», του αποκλειστικού ελέγχου των Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ομάδας Α (1. Θεσσαλονίκης, 2. Κέρκυρας, 3. Ζακύνθου, 4. Κεφαλονιάς, 5. Ακτίου, 6. Καβάλας και 7. Χανίων) και της Ομάδας Β (1. Ρόδου, 2. Κω, 3. Σαντορίνης, 4. Μυκόνου, 5. Μυτιλήνης, 6. Σκιάθου και 7. Σάμου) μέσω της παραχώρησης ύστερα από δημόσιους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ για τη χρηματοδότηση, αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων των Ομάδων Α και Β, δεδομένου ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».

Αναφορικά με το αεροδρόμιο του Ακτίου φαίνεται πως το σημείο-κλειδί στο να επιδιώκει η Fraport να το εντάξει στην Ομάδα Α, ήταν: «Οι πτήσεις εξωτερικού στα περισσότερα αεροδρόμια υπερτερούν (με ποσοστά επί της συνολικής επιβατικής κίνησης που κυμαίνονται από 97,87% στο Άκτιο έως 56,66% στη Θεσσαλονίκη) έναντι των πτήσεων εσωτερικού (με αντίστοιχα ποσοστά που κυμαίνονται από 2,13% στο Άκτιο έως 43,34% στη Θεσσαλονίκη)».

Το μεγάλο ποσοστό των πτήσεων εξωτερικού σε σχέση με το σύνολο της επιβατικής κίνησης έκανε το αεροδρόμιο της περιοχής μας ιδιαίτερα θελκτικό στους νέους επενδυτές.

Επιπροσθέτως δίνονται στοιχεία για τη διασύνδεση του Ακτίου με το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και τα εσωτερικά αεροδρόμια (Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κως) και τονίζεται το γεγονός πως πρέπει να υπάρχουν περισσότερες συνδέσεις στο εσωτερικό.

Παράλληλα ως προς τη συμμετοχή της Lufthansa στο μετοχικό κεφάλαιο της FRAPORT και της θυγατρικής της, Lufthansa Consulting, στην προετοιμασία των εγγράφων του διαγωνισμού, τα θιγόμενα ζητήματα σύγκρουσης συμφερόντων δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν. 3959/2011 και συνεπώς η Ε.Α. δεν είναι αρμόδια να αποφανθεί επ’ αυτών. Η δε συμμετοχή της Lufthansa στο μετοχικό κεφάλαιο της FRAPORT με ποσοστό 8.45% δεν αρκεί για να προσδώσει αποφασιστική επιρροή στην Lufthansa επί της FRAPORT, αναφέρει η απόφαση.

Θυμίζουμε πως η συμμετοχή της Lufthansa είχε φέρει το ζήτημα της παραχώρησης των αεροδρομίων στην αίθουσα της Ευρωβουλής.