Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 18 Μαϊος 2017 23:54

Ελ. Συνεσίου:«Έχουμε αποδείξει ότι με συνθήκες που δεν ευνοούν μπορούμε να κάνουμε πράγματα και θα συνεχίσουμε να κάνουμε»

Το στίγμα του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας για τη νέα σχολική χρονιά έδωσε η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας κα Ελένη Συνεσίου σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε στα τοπικά ΜΜΕ, κάνοντας ταυτόχρονα ένα μίνι απολογισμό της σχολικής χρονιά που ολοκληρώνεται.

Η κα Συνεσίου αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας, στις λεπτομέρειες λειτουργίας του -σημειώνοντας πως πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν καλύτερη ενημέρωση και να μην υπάρχει παραπληροφόρηση- στις εκδηλώσεις που διοργάνωσε και συμμετείχε το Μουσικό Σχολείο τη φετινή σχολική χρονιά, στο κτιριακό ζήτημα του Μουσικού Σχολείου αλλά και στις αιτήσεις για εγγραφές για τη νέα χρονιά που ήδη έχουν ξεκινήσει.

IMG 3831

«Επειδή το σχολείο είναι σχολείο επιλογής, πολλοί γονείς προβληματίζονται για το αν και για ποιο λόγο θα επιλέξουν το μουσικό σχολείο. Και επειδή ακριβώς υπάρχει μια διαδικασία επιλογής, δεν είναι απλώς κάνουν μια αίτηση και όλες οι αιτήσεις θα ικανοποιηθούν, γι' αυτό είναι καλό να υπάρχει όσο το δυνατόν καλύτερη ενημέρωση και να μην υπάρχει παραπληροφόρηση καμιά φορά. Γιατί μπορεί να σκέφτονται ότι στο Μουσικό Σχολείο το παιδί ήδη πρέπει να ξέρει μουσική για να μπορεί να την καλλιεργήσει και στο σχολείο ή ότι αν πάει στο Μουσικό Σχολείο θα πρέπει οπωσδήποτε να ασχοληθεί με έναν κλάδο της μουσικής και στο μέλλον. Οπωσδήποτε είναι ένας πυλώνας αυτός, ο θεσμός του Μουσικού Σχολείου που μετράει πια 27 χρόνια υποστηρίζει αυτό, να προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά τα οποία θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική και δεν μπορούν με άλλο τρόπο, να το κάνουν. Φυσικά και τα παιδιά τα οποία ήδη ασχολούνται με τη μουσική μέσω άλλων φορέων όπως ωδεία κλπ, προφανώς στο Μουσικό Σχολείο βρίσκουν το έδαφος να αναπτύξουν περισσότερο τα ενδιαφέροντά τους. Παράλληλα δηλαδή δεν είναι ούτε ανταγωνιστικό με τα ωδεία, απλώς προσφέρει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική να το κάνουν και φυσικά ο προσανατολισμός δεν είναι μόνο η μουσική παιδεία, είναι παράλληλα. Το Μουσικό Σχολείο είναι όπως όλα τα άλλα, Γυμνάσιο και Λύκειο που γίνονται κανονικά όλα τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας, χωρίς να δίνεται βαρύτητα στα μουσικά μαθήματα, τα οποία όμως κατέχουν ένα πολύ μεγάλο μέρος του προγράμματος. Δηλαδή 13 ώρες την εβδομάδα γίνονται μουσικά μαθήματα επιπλέον των άλλων, έχει γίνει μια προσαρμογή στο πρόγραμμα το οποίο είναι διευρυμένο, κάνουμε 8ωρα και 9ωρα, αλλά αυτό δεν βαραίνει ουσιαστικά, δίνει μια ισορροπία. Αν κάποιος επιλέξει να έρθει στο Μουσικό Σχολείο θα ασχοληθεί φυσικά και με τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας αλλά και θεωρητικά και πρακτικά με τα μαθήματα της Μουσικής. Γίνεται δηλαδή μια σφαιρική μουσική εκπαίδευση στην ευρωπαϊκή μουσική, στην ελληνική παραδοσιακή και βυζαντινή μουσική, στη χορωδία, όλα αυτά είναι μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, αλλά και πιάνο ως ατομικό μάθημα, είναι σαν όργανο αναφοράς ευρωπαϊκής μουσικής, το λαούτο σαν όργανο αναφοράς παραδοσιακής μουσικής και ένα όργανο επιλογής δύο φορές την εβδομάδα το οποίο θα επιλέξει το παιδί, είτε ευρωπαϊκής είτε παραδοσιακής μουσικής. Γίνονται μαθήματα από κιθάρα, πιάνο, βιολί, φλάουτο, κρουστά, μέχρι κλαρίνο, λαούτο, μπουζούκι κι ελπίζουμε του χρόνου να ικανοποιηθούν και παιδιά που θέλανε να κάνουν κάποια άλλα όργανα που μέχρι τώρα δεν μπορούσε να προσφέρει το σχολείο» τόνισε αρχικά η κα Συνεσίου, σημειώνοντας πως η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή μαθητών στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου θα ολοκληρωθεί στις 31 Μαΐου και στη συνέχεια οι μαθητές θα συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής μέσω εξετάσεων που έχουν ως στόχο να διαπιστώσουν τη μουσική αντίληψη και την κλίση προς τη μουσική και δεν είναι απαραίτητες οι μουσικές γνώσεις.

«Έχουμε ενημερώσει όλα τα σχολεία στο Νομό και υπάρχει δωρεάν μεταφορά των μαθητών από την περιφέρεια, οπότε μπορούν να φοιτήσουν παιδιά από όλο το νομό. Στις 19 Ιουνίου πανελλαδικά σε όλα τα μουσικά σχολεία αρχίζει η διαδικασία επιλογής. Τα παιδιά που το θέλουν πάρα πολύ και έχουν κλίση προς τη μουσική θα ικανοποιηθούν. Δεν σημαίνει πως όσα παιδιά μείνουν απ' έξω δεν κάνουν για το μουσικό σχολείο, αλλά δεν μπορούν τα μουσικά σχολεία στην Ελλάδα να ικανοποιήσουν όλα τα παιδιά που θέλουν να φοιτήσουν» υπογράμμισε η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου σημειώνοντας πως όποιος επιθυμεί να γνωρίσει από κοντά τη λειτουργία του Μουσικού Σχολείου μπορεί να το επισκεφτεί οποιαδήποτε στιγμή.

Όπως τόνισε η κα Συνεσίου η πορεία του Μουσικού Σχολείου είναι διαρκώς ανοδική και μπορεί το 2009 που ιδρύθηκε να υπήρχαν μόλις 7 μαθητές, ωστόσο φέτος είχε 170 μαθητές και πλέον έχει στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό στα μαθήματα γενικής παιδείας ενώ όσον αφορά τη μουσική παιδεία οι ανάγκες έχουν καλυφθεί με αναπληρωτές σε μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλη χρονιά.

Η κα Συνεσίου αναφέρθηκε και στο κτιριακό ζήτημα αφού το Μουσικό Σχολείο ουσιαστικά φιλοξενείται σε κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν παραχωρηθεί από την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας και η παραχώρηση λήγει τον Αύγουστο, σημειώνοντας ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν για να πιέσουν για την ανέγερση νέου κτιρίου.

«Προσπαθούμε να πιέσουμε για τη μελέτη για την ανέγερση Μουσικού Σχολείου, η οποία έχει δοθεί στην ΚΤΥΠ και ελπίζουμε ότι θα έχει καλύτερη τύχη από όταν είχε αφεθεί στο δήμο από τον οποίο δεν είχε γίνει τίποτα ουσιαστικά παρά μόνο η γεωλογική μελέτη. Ωστόσο η παραχώρηση από την περιφέρεια λήγει φέτος τον Αύγουστο και δεν ξέρουμε πόσο θα ανανεωθεί. Το κτιριακό παρόλο που είναι ένα αγκάθι αντιμετωπίζεται, δεν είναι το κύριο αγκάθι. Έχουμε αποδείξει ότι με συνθήκες που δεν ευνοούν μπορούμε να κάνουμε πράγματα και θα συνεχίσουμε να κάνουμε» είπε η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου, η οποία δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις εκδηλώσεις του Μουσικού Σχολείου σημειώνοντας πως στις 24 Μαΐου θα γίνει η μεγάλη συναυλία του σχολείου στην πλατεία Δικαστηρίων, στο Preveza Jazz Festival θα υπάρχει συμμετοχή μουσικού συνόλου του Σχολείου, ενώ το Μουσικό Σχολείο θα συμμετάσχει στο Χορωδιακό Φεστιβάλ Πρέβεζας αλλά και στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής.