Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 23 Μαϊος 2018 13:11

Open Mall της γειτονιάς στην Πρέβεζα – Γιατί δημιουργούνται, ποιες οι χρηματοδοτήσεις και οι προοπτικές...

Στις 14 Μαΐου ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας Ιωάννης Μπούρης και ο Α’ Αντιπρόεδρος Χρήστος Κοτσίνης, πραγματοποίησαν συνάντηση με τον Υπουργό Εσωτερικών Παναγιώτη Σκουρλέτη, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε η σπουδαιότητα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Υπουργός, δημιουργίας Open Mall στο Ιστορικό κέντρο της Πρέβεζας γεγονός που θα συμβάλλει στην αναβάθμισή του αλλά και στην ενίσχυση των επιχειρηματιών της περιοχής.

Γιατί δημιουργούνται τα open malls (της γειτονιάς – πηγή: fortunegreece.com)


Τα open malls, είναι η απάντηση στους μεγάλους του εμπορίου και οι εμπορικοί σύλλογοι θέλουν χρηματοδότηση προκειμένου να στήσουν τα δικά τους ανοικτά εμπορικά κέντρα. Προϋπόθεση για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου αποτελεί το ποσοστό των συμβεβλημένων επιχειρήσεων και η χιλιομετρική απόσταση της οριοθετημένης περιοχής, η οποία θα οριστεί ως περιοχή «Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου». Ο οριοθετημένος χώρος του «Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου» θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις. Ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά) η συνολική επιφάνεια δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1Km2.

Για να κατασκευαστούν θα πρέπει να συμβληθούν τουλάχιστον 50 επιχειρήσεις σε μια επιφάνεια που δεν θα ξεπερνά το ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο. Όλα τα καταστήματα, όσο διαφορετικά και αν είναι θα διαθέτουν κοινή βιτρίνα. Επίσης, θα διαθέτουν κοινή πολιτική βάσει της οποίας θα δημιουργηθεί μία ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή ενώ θα διαθέτουν ψυχαγωγικές και πολιτιστικές χρήσεις.

 

Οι ενιαίες εμπορικές ενέργειες


Τα Ανοικτά Εμπορικά Κέντρα που θα δημιουργηθούν θα βασίζονται στη συμμετοχή των επιχειρήσεων μιας περιοχής (μελών των οικείων εμπορικών ή επαγγελματικών συλλόγων), σε ενέργειες/ δραστηριότητες στο πλαίσιο μιας ενιαίας πολιτικής ανάδειξης του εμπορικού κέντρου και εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Τέτοιες ενέργειες ενδεικτικά μπορεί να είναι:

– Χωροθέτησης και χαρτογράφησης των ανοικτών εμπορικών κέντρων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών

– Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, όπως ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι, κλπ.)

– Προώθηση, προβολή και επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση

– Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία όπως street events, social events, κ.α.

Σε επικοινωνία που είχε το atpreveza.gr με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πρέβεζας Ανδρέα Καραμάνη, μας εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το συγκεκριμένο εγχείρημα.

Όπως μας επισήμανε οι χρηματοδοτήσεις προς τους Δήμους θα είναι όντως μεγάλες, ωστόσο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάτι το “χειροπιαστό”, ώστε να μπορέσουν να βγουν σαφή συμπεράσματα από ένα τέτοιο εγχείρημα.

Για παράδειγμα δεν υπάρχουν σαφείς αναφορές για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, για το καθεστώς εργασίας κ.ο.κ.