Τρίτη, 05 Μαρτίου 2019 17:52

Ατάκες για... Εισαγγελέα, “τσάμπα-μάγκες”, “Δήμαρχο-παραφωνία” και απειλές στη συνεδρίαση για το ΔΛΤ Πρέβεζας (Μέρος Β')

Το atpreveza.gr, στο πλαίσιο της συζήτησης 6,5 ωρών που αναπτύχθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας για τα ζητήματα του λιμένα της Πρέβεζας, δεσμεύτηκε πως θα σας μεταφέρει αναλυτικά τη συζήτηση που έγινε.

Έπειτα από την παρουσίαση του πρώτου μέρους των τοποθετήσεων της συνεδρίασης (δείτε ΕΔΩ), παραθέτουμε το δεύτερο μισό της συζήτησης, για να μπορεί και ο πολίτης να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα

 

 

Βαγγέλης Ροπόκης (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος Δήμαρχος):

 

Εδώ μπαίνουμε σε μία συζήτηση πολύ μακριά και πολύ ανθρώπινα. Εγώ έχω να σας πω ότι η σημερινή συνεδρίαση δεν ξεκίνησε ούτε από εμένα ούτε από εσάς. Ξεκίνησε από μία καραμπόλα του συναδέλφου Τάκη Αυδίκου. Αυτή είναι η αλήθεια. Εμείς ζοριστήκαμε που μαζέψαμε τις 13 υπογραφές. Λείπει ένας συνάδελφος από τη συνεδρίαση. Ο Πρόεδρος του ΔΛΤ. Και αυτό δεν τιμάει κανέναν μας.

Πέρασα κι εγώ στιγμές κριτικής. Κατανοώ εν μέρει τη στάση του. Τι είναι; Απολογούμενος; Εδώ ήρθαμε να δικάσουμε τον Πρόεδρο; Και έχετε ευθύνη κι εσείς κε Δήμαρχε.

Η κα Καζάκου έκανε ολόκληρο διάλογο και με εσάς κε Πρόεδρε. Τιμούσε κανέναν αυτή η κατάσταση; Το ίδιο έγινε και με εμένα. Όταν ένας πολίτης κάθισε απέναντι και έλεγε γιατί δεν καθαρίζω τα νεκροταφεία και την πόλη. Με ποιο δικαίωμα; Τέτοια ''κατηγορώ'';

Και τον ρώτησα ευθέως. Το ξέρει ο Δήμαρχος; Ο Πρόεδρος; Και μου λέει “ναι”. Δεν στηρίζω τον κ. Συγκούνα, έπρεπε να ήταν ''παρών''. Αλλά νιώθει σωστά που δεν είναι εδώ.

Συνάδελφοι, πήραμε μία πολιτική απόφαση. Είχαμε ένα συμβούλιο και δεσμευτήκαμε ότι η δυτική προβλήτα θα λειτουργήσει. Μέχρι που να φτιαχθεί η ανατολική. Όφειλε η κάθε διοίκηση να φέρει και πάλι το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, αφού δεν κρατήσαμε την υπόσχεσή μας και να σεβαστούμε και τον Αντιπεριφερειάρχη που είχε δεσμευτεί και εμάς και να τους κοιτάξουμε κατάματα.

Λέγαμε όμως ότι δε λειτουργεί γιατί φταίει ο επενδυτής.

Έτυχε να είμαι στο Λιμενικό Ταμείο και επί Γιαμά, αλλά και στο ΔΛΤ. Ήμουν από αυτούς που επισκέφθηκα μόνος μου το Υπουργείο δύο φορές. Τη μία συνάντησα το Δήμαρχο και την κα Βαρτελάτου. Και ξαναπήγα μόνος μου. Ξέρετε γιατί; Γιατί τελικά δεν εμπιστεύομαι ούτε τον εαυτό του.

Όταν δώσαμε τη συγκατάθεσή μας για να λειτουργήσει η Μαρίνα υπογράψαμε 3 άνθρωποι. Ο Πρόεδρος, ο εκπρόσωπος του Εργατικού Κέντρου και εγώ. Ούτε είχα διάλογο με τον κ. Τέφα. Η πρώτη απόφαση είχε ακυρωθεί από την Περιφέρεια.

Οι μηχανικοί είχαν μετρήσει τα στρέμματα της Μαρίνας. Εγώ με τριχιά θα είχα κάνει πιο σωστές δουλειές. Τόσο μεγάλο λάθος έγινε; Δική μου πρόταση ήταν να δώσουμε στο ΑΤΜ τη μισή λωρίδα για να περνούν οικογένειες και πολίτες και να βλέπουν. Όχι από το ΑΤΜ μέχρι το τρίγωνο. Εφόσον δώσαμε τα στρέμματα στη θάλασσα πως θα δέσουν οι βάρκες στη στεριά;

Δε θα δοθούν περισσότερες θέσεις λιμένων; Δε θα εισπράξει περισσότερα; Δεν πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με τον επενδυτή; Θα είναι μεγαλύτερο ενοίκιο; Πως θα δένουν τα σκάφη;

Δεν τελείωσα τη θητεία μου από το ΔΛΤ. Έτσι έγινε. Έπρεπε όμως να μπουν άλλοι δύο...

Επειδή δε θέλω να αφήσω αιχμές. Αναρωτιέμαι... Τόσα πολλά έχω πάρει;

Επειδή είχα άποψη;

Μπορούσε να γίνει και πλωτός ο κυματοθραύστης. Αν παίρναμε απόφαση τέτοια για να λειτουργήσει η δυτική προβλήτα. Συζητήθηκε στην παράταξή μας. Ο Δήμαρχος είπε “ναι”. Αν είναι να λειτουργήσει... Τότε όμως ήταν άλλες εποχές...

Αν πηγαίναμε στα 20 μέτρα δεν μπορούσε να λειτουργήσει η Μαρίνα. Θα ήμασταν εναντίον του επενδυτή. Είπαμε να λειτουργήσουν και τα δύο. Έπρεπε να δούμε την κυματική μελέτη.

Θα πω την αλήθεια. Γιατί δεν λέγεται για να μη στεναχωρήσουμε κανέναν. Έφερε ο επενδυτής έτοιμη μια μελέτη. Εάν πάρουμε αυτή τη μελέτη θα πει η κοινωνία ότι τα βρήκαμε μαζί του. Πήραμε απόφαση να κάνουμε μελέτη. Με ένα λάθος. Θα έπρεπε να ζητήσουμε τι ζημιές θα πάθουμε με τον πλωτό. Ναι μελέτη, αλλά αυτή που θέλουμε εμείς. Γιατί και ο κ. Κορωναίος λέει συνέχεια ότι παίρνουμε πολιτικές αποφάσεις... Τι άλλαξε τώρα;

Έχουμε περιβαλλοντική μελέτη; Θα πάρουμε απόφαση σήμερα να γίνει τέτοια μελέτη;

Και πάμε πάλι από την αρχή; Δεν έχετε όμως τα... κότσια; Γιατί θα πάμε απέναντι στον επενδυτή. Ποιος θέλει να τον πειράξει;

Εάν ο επενδυτής έλεγε δεν πληρώνω, τότε θα τον κατηγορούσα κι εγώ. Όμως αποφάσεις του ποδιού και χάρες;

Θα λειτουργήσει η δυτική προβλήτα; Όταν λειτουργήσει η ανατολική εγώ θα είμαι... 75 ετών”!

 

 

Δημήτρης Κώτσης (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος)

 IMG 9958

Φαίνεται με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο η έλλειψη ενημέρωσης για το ΔΛΤ Πρέβεζας. Συζητάμε τα αυτονόητα. Τόσο σημαντικά ζητήματα, μεθοδεύσεις από τον πρώην Πρόεδρο και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Έχει μία πρεμούρα η δημοτική αρχή. Για ποιο λόγο; Ζητήσαμε κάποια πράγματα. Όχι σήμερα, όχι αύριο και ο χρόνος περνούσε.

Ο Πρόεδρος -επιλογή του Δημάρχου- κατηγόρησε για παράνομες πράξεις την παλιά διοίκηση, γεγονός μου με θίγει βαθύτατα. Και ο Δήμαρχος της ηθικής δεν τον επανέφερε στην τάξη... Ένας ευγενικός άνθρωπος, αλλά έκανε λάθη και δεν προστάτεψε τους δημοτικούς συμβούλους.

Φτάσαμε να χρησιμοποιήσουμε ένδικα μέσα για να έρθουμε σήμερα εδώ πέρα. Για να έχουμε μία ενημέρωση. Αφορά τους ανθρώπους που είναι στο μεροκάματο, δεν αφορά εμάς. Εάν κάποιος δεν μπορεί να διοικήσει και είναι όλα υπό διάλυση τι γίνεται εδώ πέρα;

Τα βάζουμε όλα κάτω από το χαλί; Έτσι κι εγώ υπέγραψα με κάθε υπευθυνότητα γιατί ήταν δημοκρατικό δικαίωμα για όλους να συζητηθεί το θέμα. Πάνω απ' όλα να μη πλήττεται το δημόσιο συμφέρον θέλουμε. Ποιος θέλει να βουλιάζει αυτή η πόλη;

Άκουσα ότι ο Πρόεδρος του ΔΛΤ απέφευγε να δει το φορέα του λιμένα. Το ξέρει αυτό ο Δήμαρχος; Ο Δήμος δεν έχει σχεδιασμό, όραμα και στρατηγική. Να μιλήσουμε για τους οδικούς άξονες. Όλα είναι όσα πάνε και όσα έρθουν.

Από την ημέρα που παραιτήθηκε ο κ. Συγκούνας συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο;

Πότε ολοκληρώνεται το Master Plan για το λιμάνι;

Υπάρχει χρηματοδότηση για τα κρηπιδώματα; Πότε θα ξεκινήσει το έργο;

Σε δύο μήνες θα έχουμε εκλογές. Οι πολίτες θα θέλουν να ξέρουν ξεκάθαρα ποια είναι η άποψη του Δημάρχου για τις χρήσεις του λιμένα”.

 

Γιώργος Νίτσας (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος Δήμαρχος):

 IMG 0091

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που μετά από τρία χρόνια υπάρχει ως μοναδικό θέμα συζήτησης ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για την πόλη μας. Τα μεγάλα ζητήματα της πόλης πρέπει να έρχονται σε ξεχωριστά δημοτικά συμβούλια. Παράλληλα είμαι λυπημένος. Γιατί με όλα αυτά που ακούσαμε αναδεικνύεται ένα πράγμα. Όλα αυτά τα χρόνια χάθηκαν πράγματα και αναδείχθηκαν καταστάσεις που πραγματικά θα μπορούσαμε να τις είχαμε προλάβει. Να δημιουργήσουμε πράγματα.

Μπορούσαμε όλοι μαζί να τα λύσουμε.

Η Ανάπτυξη Τώρα είναι υπέρ των τριών χρήσεων. Σήμερα θα έπρεπε να χαράξουμε τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά βρισκόμαστε μπροστά στα λάθη, τους ερασιτεχνικούς σχεδιασμούς των διοικήσεων του ΔΛΤ, αλλά και της δημοτικής αρχής

Πρέπει τα λάθη να γίνουν οδηγός για το μέλλον. Δυστυχώς η ενότητα, η συμμαχία, η συνεργασία δεν ήταν ποτέ στόχος αυτής της δημοτικής αρχής.

Υπάρχει Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού από τη δημοτική αρχή;

Σκέφτηκε ποτέ το ΔΛΤ το πως θα αναπτύξει το λιμάνι;

Εμείς αγαπάμε το εμπορικό λιμάνι. Τι έχουμε κάνει για την εμπορική προβλήτα;

Συζητούμε για ομόνοια. Πότε έχουμε καθίσει σε ένα τραπέζι, ο Δήμος, η Περιφέρεια, ο κ. Τσακαλώτος, το δημοτικό συμβούλιο; Να διεκδικήσουμε την ανατολική προβλήτα, αλλά αν δε μπορεί να γίνει να δούμε τη μεταφορά του λιμανιού κάπου αλλού.

Με το να αφήνουμε έτσι το θέμα σε 15-20 χρόνια θα έρθει το... μοιραίο για το εμπορικό λιμάνι. Γι' αυτό πρέπει να το στηρίξουμε με τη συνεργασία όλων των φορέων. Ακόμη και τώρα δεν είναι αργά. Να ενωθούμε όλοι μαζί και να διεκδικήσουμε.

Θα ήθελα να ρωτήσω, υπάρχει σχεδιασμός για το πως θα φεύγουν καλύτερα τα φορτηγά από το λιμάνι; Για να μη θρηνήσουμε θύματα εκεί στο Νοσοκομείο... Υπάρχει σχεδιασμός; Υπάρχει Γενικό Πολεοδομικό σε αυτή την πόλη ή δεν υπάρχει;

Πως θα αξιοποιήσουμε τη Μαρίνα προς όφελος της πόλης;

Στο σχεδιασμό μας είναι να υπάρχει συνεργασία των επενδυτών με το ΔΛΤ, το δημοτικό συμβούλιο και την πόλη. Τους θέλουμε ως συνεργάτες”.

 

 

Κοσμάς Κορωναίος (Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου):

 IMG 9995

Πραγματικά δυσκολεύομαι κάποιες φορές να καταλάβω τι συζητάμε σήμερα. Από το 2013-2014 από όταν ανέλαβε αυτή η δημοτική αρχή το ΔΛΤ έχει γίνει μία κοσμογονία. Πολλοί από εσάς δεν ήρθατε ποτέ στο ΔΛΤ να ρωτήσετε τι γίνεται. Αν νομίζετε ότι το ΔΛΤ δεν έκανε τίποτα πλανάστε πλάνην οικτράν.

Ο κ. Συγκούνας συνέχισε στην ίδια λογική και γραμμή που είχε και το προηγούμενο Δ.Σ., που ήμουν Αντιπρόεδρος. Συνέχισε στον ίδιο δρόμο.

Παραλάβαμε ένα απόλυτο μηδενικό το 2013-2014. Με κανένα σχεδιασμό για τίποτα, με ταμείο 250.000 μείον, με οφειλές, με αναξιοπιστία, με μπερδέματα σε σχέση με τη Μαρίνα. Πρόβλημα στο λιμάνι. Αίολοι όλοι.

Το παραλάβαμε από την παλιά Λιμενική Αρχή.

Όλα τα ζητήματα έχουν πάρει ένα δρόμο σε όλα. Στη Μαρίνα; Χίλια προβλήματα, διαφορετικές απόψεις πολιτικές με τους επενδυτές. Τη δουλειά τους έκαναν. Εμείς κοιτάζαμε το δημόσιο συμφέρον και νομίζω πήγαμε καλά.

Με ένα εμπορικό λιμάνι μέσα στην Κρίση, που διατηρήθηκε. Αυτοί μπορεί να μη το βλέπουν.

Εμείς γνωρίζουμε όμως ότι διατηρήθηκε με μεγάλη προσπάθεια.

Ήταν παρόντες οι Πρόεδροι σε όλα τα προβλήματα;

Εμείς κληρονομήσαμε προβλήματα. Υπάρχει ένα θολό τοπίο και μία οικονομική κρίση, αλλά και επιχειρηματικά συμφέροντα.

Εμείς τι κάνουμε; Προσπαθούμε να στηρίξουμε τους εργαζόμενους.

Το Master Plan. Τώρα μπορέσαμε να το βγάλουμε. Έπρεπε να υπήρχε εδώ και 20 χρόνια με όλα αυτά που έγιναν.

Αυτή η δημοτική αρχή και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο δούλεψαν. Έβγαλαν ένα τόνο δουλειάς που δε φαίνεται και έχουν μπει ασφαλιστικές δικλείδες σε πολλά ζητήματα.

Η Μαρίνα είναι μία επιχείρηση που φτάνει στο τέλος της. Αυτό είναι έργο όλων των διοικήσεων του ΔΛΤ, με τα τόσα προβλήματα που υπήρχαν. Έπεσε δουλειά.

Στο εμπορικό λιμάνι, ούτε κοιτάζω πόσα ήρθαν ή πόσα θα έρθουν. Κοιτάζω ότι εκεί υπάρχουν 100 οικογένειες. Το ΔΛΤ τους στήριξε. Ξέρουν άπαντες πως στηρίχθηκαν.

Δυστυχώς το λιμάνι δεν είχε την ανάπτυξη που μπορούσε να έχει. Εμείς είπαμε να βοηθήσουμε αυτή τη δράση, ενώ έχουμε εκπονήσει μελέτη της τάξεως του 1 εκατομμυρίου ευρώ και για το αλιευτικό καταφύγιο. Εμείς θα κάνουμε τροποποίηση του Master Plan για να δώσουμε μία προοπτική.

Ξέρετε πολύ καλά από το ΣΒΑΚ ότι έχουμε στόχο και προγραμματισμό.

Φυσικά υπάρχουν καθυστερήσεις στα όσα πρέπει να γίνουν στο εμπορικό λιμάνι. Αλλά υπάρχει μελέτη για τους επικρουστήρες. Υπάρχει για χοάνη. Εμείς υπηρετούμε αυτή τη δράση. Έχουμε στόχο τη διαφύλαξη της δουλειάς σας. Εγώ δε δέχομαι ότι δεν έγινε τίποτα. Έγιναν πάρα πολλά πράγματα.

Πρέπει επίσης να προτείνουμε να γίνει 600 μέτρα η ανατολική προβλήτα. Το καλύτερο που μπορούμε να πετύχουμε. Όσο για το που θα βρούμε τα χρήματα; Εκεί είναι άλλο ζήτημα. Εκεί θα δείξει ο καθένας τι μπορεί...”.

 

 

Θοδωρής Κατσαούνος (μέλος του Δ.Σ. του ΔΛΤ-δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας)

 IMG 9955

Θα μιλήσω ως μέλος του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου από τον Απρίλιο του 2017. Όλες οι αποφάσεις μας σχεδόν στο σύνολο ήταν ομόφωνες. Ήταν ομόφωνες όχι μόνο από τα αιρετά μέλη, αλλά και από τον κ. Λιμενάρχη π.χ., που είναι τακτικό μέλος του συμβουλίου.

Δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί έγινε όλος αυτός ο ντόρος, βάζοντας στο στόχαστρο τον κ. Συγκούνα. Ως Πρόεδρος λειτούργησε πάντα συλλογικά. Γιατί γίνεται αυτό τον καιρό το θέμα και όχι προηγούμενα που υπήρχαν πολύ σοβαρά ζητήματα.

Ήρθε κάποιος στον Πρόεδρο για θέματα του ΔΛΤ και δεν ενημερώθηκε; Δεν προσκάλεσε ο Πρόεδρος τους αρχηγούς όλων των παρατάξεων;

Έχουμε στηρίξει και τις τρεις χρήσεις. Το έχουμε πει ξεκάθαρα. Τουριστική χρήση, αλιευτική χρήση, εμπορική χρήση.

Για τις χρήσεις 2014,2015,2016 το ΔΛΤ το εμπορικό λιμάνι παρουσιάζει ένα μικρό κέρδος της τάξεως των 20.000 ευρώ περίπου. Το 2017,2018 λόγω και της φύλαξης έχουμε τα εξής αποτελέσματα:

2017:

Έσοδα 189.000 ευρώ

Έξοδα: 237.000 ευρώ

2018:

Έσοδα:100.000 ευρώ

Έξοδα: 163.000 ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι παίρνουμε χρήματα από άλλα έσοδα του ΔΛΤ για να καλυφθεί το έλλειμμα αυτό. Τι τρόπο να ακολουθήσουμε;

Την αύξηση των εσόδων ή τη μείωση του κόστους;

Εμείς διαλέξαμε τη μείωση.

Γι' αυτό και αλλάξαμε το θέμα με τη φύλαξη.

Μετά την έναρξη του ΔΛΤ στις 12/6/2013 παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει η κα Καζάκου ως Πρόεδρος. Εγώ ως ειδικός συνεργάτης βοήθησα στη σύσταση και έκανε εισήγηση να βρούμε ορκωτό λογιστή. Δέχθηκε. Και απέφυγαν έτσι όλοι τις ποινικές ή νομικές ευθύνες που θα είχαν για όσα παρέλαβαν και όσα έπρεπε να κάνουν. Συγκεκριμένα υπολογίστηκαν ανείσπρακτα ενοίκια ύψους 308.000 ευρώ. Βρέθηκε ταμείο μετρητών 51.000. Υπόλοιπα δανείων: 19.000. Υπόλοιπο σε προμηθευτές 183.000. Επιταγές πληρωτέες 9.000 ευρώ. Υπόλοιπο σε φόρους 6.700 και οφειλές σε ΙΚΑ 7.800. Ξεκαθαρίστηκε επίσης το πολύ σοβαρό θέμα με την εγγυητική της Μαρίνας και το ποσοστό που έχουμε ως ΔΛΤ.

Εμείς είχαμε ποσοστό 0,26% τελικά, όσον αφορά τις μετοχές της Μαρίνας. Η εταιρεία δεν έχει ανταποκριθεί σε όσα ζητήσαμε να λάβουμε για να πάρουμε μέρος σε ΑΜΚ και να πάρουμε πίσω το 5% που είχαμε αρχικά.

Για τις οφειλές του ρεύματος. Έγινε επανακαθορισμός σε σωστή βάση.

Για τους φόρους... Όταν παραδόθηκε η διοίκηση στις 21/3/2017 τα ταμειακά διαθέσιμα που παραδώσατε ήταν 450.000 ευρώ. Όμως οι υποχρεώσεις στις 31/12/2016, μόνο ο φόρος εισοδήματος ήταν στις 250.000 ευρώ. Άλλα 105.000 ευρώ που έπρεπε να πληρώσουμε τις μετοχές στη Μαρίνα.

Και η κα Καζάκου και ο κ. Συγκούνας εργάστηκαν και πρόσφεραν και με το παραπάνω...”.

 

 

Ελευθερία Αγγέλη (δημοτική σύμβουλος πλειοψηφίας):

 IMG 9982

Νιώθω την ανάγκη και υποχρέωση, για να μιλήσω ως μέλος του Δ.Σ. του ΔΛΤ. Γνωρίζετε ότι οι αποφάσεις μας δεν είναι προσωπικές. Εμπλέκονται όλοι οι φορείς. Όσοι είστε δημόσιοι υπάλληλοι και οι δημοτικοί σύμβουλοι που ασχολούνται με τα κοινά και δεν κάνουν την κριτική τους απόντες και εξ' αποστάσεως, ξέρετε πόσο δυσκίνητες είναι οι διαδικασίες της αυτοδιοίκησης.

Γνωρίζετε ότι οι αποφάσεις του πρώην και του νυν Δ.Σ. του Ταμείου είναι νόμιμες, πάντα στο πνεύμα της διαφάνειας και της νομιμότητας. Με γνώμονα το καλό της πόλης και των πολιτών.

Όλοι παλεύουμε για τους πολίτες, αλλά ας το κάνουμε κιόλας. Έχω υποχρέωση σαν άτομο να μιλήσω για τον κ. Συγκούνα που είναι Πρόεδρος του ΔΛΤ και που διακρίνεται για το ήθος και την ευγένειά του. Οι αποφάσεις δεν βαραίνουν μόνο τον ίδιο αλλά και το συμβούλιο. Άλλωστε πάντα είναι ''παρών'' ο Λιμενάρχης που προστατεύει το Ελληνικό Δημόσιο. Δε θα μπορούσαμε να πάρουμε παράνομες αποφάσεις. Νιώθω θιγμένη από τέτοια φαινόμενα. Είναι ντροπή να βάλλεται ο Πρόεδρος από κάποιους μονίμως απόντες δημοτικούς συμβούλους.

Δεν ήταν σωστό. Η Παιδεία του καθενός δε θα το επέτρεπε αυτό. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν αποφασίσαμε κάτι ενάντια στους συμπολίτες μας που εργάζονται στο εμπορικό λιμάνι. Τι άλλαξε και περνούμε όλοι εμείς από ειδικό δικαστήριο σήμερα; Ο κ. Συγκούνας είναι απαραίτητος στην πόλη της Πρέβεζας”.

 

 

Γιώργος Φραγκούλης (δημοτικός σύμβουλος πλειοψηφίας):

 IMG 9972

“Επειδή δε θα αναπτύξω κανένα προεκλογικό πρόγραμμα, γιατί δε θα είμαι υποψήφιος πουθενά, γιατί αρκετά τράβηξα σε αυτή εδώ τη θέση από θέμα συμπεριφοράς και αντιμετώπισης, κυρίως της πλειοψηφίας, θα πω: Τα στρογγύλεψε μια χαρά ο Κοσμάς και είπε όλα καλά. Καλά πήγε η Παρθενία, Συγκούνας και όλοι. Τότε γιατί μαζευτήκαμε εδώ πέρα και δε κάναμε αυτή τη συνάντηση στο γραφείο του Δημάρχου, παρουσία των εργαζομένων.

Θα μπορούσες να στείλεις κάποιο υπάλληλο στο ΔΛΤ κε Δήμαρχε. Ούτε αυτοδιοίκητο είχε το ΔΛΤ. Ανήκει στο Δήμο. Γι' αυτό ήρθε στο Δήμο. Για να εποπτεύει ο Δήμαρχος. Καταφέραμε κε Δήμαρχε με μία συζήτηση που θα μπορούσε να γίνει πολύ νωρίτερα, να φέρουμε εναντίον μας τους επενδυτές, τους εργαζόμενους και όλους τους ψαράδες. Τι κάναμε; Μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Τι θα βγει σήμερα; Τι προτάσεις; Δώσαμε λύσεις; Έχω ακούσει τα οικονομικά δεδομένα. Τα έχω ακούσει 100 φορές.

Το ΔΛΤ ανακάλεσε τις αποφάσεις, άρα οι προηγούμενοι δε λειτουργούσαν σωστά.

Παραιτήθηκε ένας άνθρωπος νέος. Που δεν έχει σκοπό ούτε να ξαναβάλει.

Ειλικρινά λυπάμαι Δήμαρχε. Δεν περίμενα να φτάσουμε εκεί”.

 

 

Λάζαρος Πιπιλίδης (Αντιδήμαρχος Οικονομικών):

 IMG 9943

“Τελικά το λιμάνι μας... εμπνέει. Είναι πολλοί που αγωνιούν. Να θυμίσω άλλες εποχές, τότε που το λιμάνι της Πρέβεζας ήταν από τα πιο δυναμικά της Δυτικής Ελλάδας. Όταν υπήρχε η ΕΑΣ Πρέβεζας. Το θέμα είναι τι προοπτικές θα δώσουμε σε αυτό το λιμάνι για να γίνει πιο δυναμικό.

Η περιοχή μας έχει ανάγκη από λιπάσματα, ζωοτροφές, σόγια.

Το λιμάνι της Πρέβεζας θα πρέπει να πάρει μία μορφή όπως αυτό της Νάξου. Το οποίο είναι στολίδι.

Να καθιερώσουμε μία φορά το χρόνο να γίνεται μία συζήτηση για το λιμάνι. Έρχεστε και μου λέτε στην ίδια παράταξη να υπογράψω για να έρθει για συζήτηση ένα θέμα στο δημοτικό συμβούλιο.

Ήσουν κατήγορος κατά του Βαγγέλη κα Καζάκου. Τον κατήγγειλες με 8σέλιδα. Τα εγκρίναμε όλα. Εμένα δε με πείθεις κα Καζάκου. Ήταν σε προσωπικό επίπεδο όσα είπες κατά του Βαγγέλη. Να βλέπουν όσοι ασχολούνται με την αυτοδιοίκηση όλα αυτά στα ΜΜΕ. Να μη παραπονιόμαστε μετά γιατί οι νέοι υποψήφιοι δεν ασχολούνται. Σου λέει θα με χτυπάει ο καθένας όποτε του γουστάρει;

Όποτε θέλει...

Αυτή η εικόνα μας... Δεν είμαστε ωραίοι. Δε θα μείνει κανείς συμπολίτης μας αγωνιστής να προσφέρει στα δημοτικά συμβούλια αν συνεχίζεται αυτό. Σταματήστε να σκοτωνόμαστε μεταξύ μας. Εγώ λέω ότι ήταν προσωπική επίθεση προς τον κ. Συγκούνα. Δεν είμαστε εδώ για να σκοτωνόμαστε”.

 

Βαγγέλης Γιαννουλάτος (Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων):

 IMG 9944

“Το τελευταίο διάστημα περάσαμε λάθος μηνύματα και η μειοψηφία και η πλειοψηφία. Σήμερα αναδείχθηκε στη συζήτηση, ότι υπάρχει και η έλλειψη εξειδικευμένου δυναμικού στο ΔΛΤ. Άρα σκύβουμε σε αυτό. Να γίνουν προσλήψεις με ΑΣΕΠ και θα λυθεί το πρόβλημα.

Το Master Plan εκπονείται αυτή τη στιγμή. Πρέπει όλοι να συμμετέχουμε γιατί είναι κομβικό. Θέλει πολύ δουλειά ακόμη. Τώρα όμως είναι ο σχεδιασμός και πρέπει να συνεισφέρουμε.

Πρέπει να μάθουμε να συζητάμε. Αλλιώς ξεκινήσαμε και άλλα συζητήθηκαν. Τα τεχνικά ας τα αφήσουμε στους ειδικούς. Συμφωνώ με τον Περιφερειακό Σχεδιασμό. Υπάρχουν νέες προσκλήσεις.

Υπάρχει όμως σχεδιασμός. Έχουμε το ΣΒΑΚ.

 

 

Γιάννης Γιαμάς (πρώην Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου):

 IMG 0128

“Δεν είναι προσωπικό να φορτώνονται στο προηγούμενο Λιμενικό Ταμείο τα... διάφορα; Στο Λιμενικό Ταμείο ήμουν από το 2003 έως τον Μάρτιο του 2004. Μέσα σε μία εβδομάδα μας κατάργησε η νέα Κυβέρνηση. Η Μαρίνα είχε χωροθετηθεί από το 1996-97 αν δεν απατώμαι. Το εμπορικό λιμάνι εξομοιώθηκε στις 27/12/2003 και από την Κτηματική Υπηρεσία και από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων τον έκτο μήνα του 2004.

Γιατί ειπώθηκε ότι δε θα έπρεπε να αποφασίσει κάτι το Ταμείο αν δεν γνωμοδοτούσε η ΕΣΑΛ. Η ΕΣΑΛ δεν είχε χωροθετημένο το λιμάνι... Το 2004 ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες. Πήγα στο Λιμενικό Ταμείο, και είχα την τύχη και την ατυχία να είμαι ο τελευταίος Πρόεδρος, μόνο με την εμπειρία των 19 μηνών. 12/6/2012 στο γραφείο σας έγινε παράδοση-παραλαβή. Των ακινήτων, των μηχανημάτων και αν θυμάστε και ένα υπόλοιπο 120.000 ευρώ. Ακούστηκε για 250.000 ευρώ χρέη. Τα αμφισβητώ δημόσια. Παρ' όλα αυτά και υπέγραφα τα έγγραφα που μου φέρνατε για το καλό και την εύρυθμη λειτουργία. Το 2004 όταν φύγαμε από την πρώτη θητεία, επειδή θέλαμε να πάνε τα λιμάνια στους Δήμους, αφήσαμε κάποιες δράσεις, τις οποίες τις συναντήσαμε πάλι μπροστά μας.

Παρέδωσε οριστικά στις 13/6/2013. Είχαμε ένα χρόνο μεταβατικό για να αποφασίσουν τα Υπουργεία που θα πάει ο χειριστής του Γερανού. Ο μοναδικός υπάλληλος που είχα ήταν ο χειριστής. Και αυτός υπήρχε κίνδυνος να πάει στην Πάργα γιατί είχαν γερανό. Σας ζήτησα να μου στείλετε δύο υπαλλήλους και για να εκπαιδευτούν από το προσωπικό που είχα παράνομα τότε. Δεν είχα ούτε ένα υπάλληλο.

Παραβατικό προσωπικό, ούτε ένας υπάλληλος και έρχονταν τα κατασταλτικά όργανα έπειτα από καταγγελίες για να με συλλάβουν. Επειδή είπατε δεν παραλάβατε τίποτα, αυτό ήταν ένα πολύ μεγάλο ψέμα. Παραλάβατε σύμβαση με τη Μαρίνα με σεβαστό ενοίκιο, μελέτη για τα κρηπιδώματα.

Εγώ δεν παρέδωσα ούτε στην κα Καζάκου ούτε στον κ. Λιόλιο. Δεν ήρθαν να παραλάβουν. Κατηγορήθηκα για το ενοίκιο, για την 6μηνη καθυστέρηση. Παρ' όλα αυτά είμαι υποχρεωμένος να υπερασπιστώ τον τελώνη, τον κ. Ροπόκη, τον εκπρόσωπο του Εργατικού Κέντρου και τη Λιμενάρχη. Είπα στην κα Καζάκου ότι ό,τι θέλει είμαι στη διάθεσή της. Και μιλούν εδώ για κολλητιλίκια με τους επενδυτές. Αν ποινικοποιείται η παρέα σε μία μικρή πόλη...

Δε θέλω να θυμίσω στην Πρόεδρο κάποιες άλλες εξυπηρετήσεις... Το πλακόστρωτο στον Άγιο Χαράλαμπο... Ο κ. Γιαννουλάτος το θυμάται. Το είχε εποπτεύσει. Δεν πρέπει οι κλειστού τύπου συναντήσεις να βγαίνουν προς τα έξω. Πλήττεται το λιμάνι.

Δεν φταίτε μόνο εσείς κε Δήμαρχε για το λιμάνι. Φταίνε και κάποιοι από τους χρήστες του λιμανιού. Αντί να οργανώσουν τη δουλειά τους, ασχολούνταν με το να πολεμούν δράσεις του λιμανιού. Πάντα δήλωνα οπαδός και των τριών χρήσεων του λιμανιού. Όταν ρωτήθηκα από τον κ. Μουτζούρη είπα και οι τρεις χρήσεις.

Το τρίγωνο με το πρώτο Master Plan που ξέραμε το 2014 ήταν ελεύθερο προς χρήση. Ουδέποτε έγινε χρήση από τον επενδυτή. Κάποιοι οικειοποιούνταν το χώρο. Παραχωρούνταν θέσεις δωρεάν”.

 

 

Γιάννης Τέφας (επενδυτής Μαρίνας Α.Ε.):

 IMG 0134

“Τα 2/3 του χρόνου της συζήτησης αναλώθηκαν στη Μαρίνα. Εμείς θα φύγουμε ζημιωμένοι. Συνεχίζουμε να φεύγουμε ζημιωμένοι. Για ένα έργο 4 εκατομ., που έφτασε στα 8,5 εκατομ. μέχρι στιγμής. Σε δύο μήνες θα έχει τελειώσει η Μαρίνα και ήδη έχουν αρχίσει αυτοί που μας πετροβολούσαν να μας λένε θα πάρεις το γιο μου και τη νύφη μου. Θα τα δείτε στη συνέχεια.

Θα πάρω την πάσα του κου Αμάραντου που ξεκίνησε από το 2007. Εγώ θα ξεκινήσω από το 2005. Κι επειδή δε μιλούσαμε τόσα χρόνια, κάποιοι θεωρούν ότι δεν κάναμε σωστά τη δουλειά μας. Είναι κακό για τους ίδιους, καθότι βοηθούμε εκεί που μπορούμε και όσο μας επιτρέπεται. 23/10/1995. Στο πρώτο δημοτικό συμβούλιο πάρθηκε απόφαση για την κατασκευή της Μαρίνας, με ψήφους και κάποιων που είναι εδώ μέσα σήμερα.

-Ειπώθηκε: Να κατασκευαστεί μώλος απέναντι από τη δεξαμενή καυσίμων για την οριοθέτηση μεταξύ της Μαρίνας και του εμπορικού λιμένα μήκους 20μ. και πλάτους 6μ. Παλιά τα καύσιμα ήταν μπροστά από τα δικαστήρια. Μεταξύ αυτών που πήραν απόφαση ήταν και ο κ. Κλάπας.

 

Κλάπας (επικεφαλής Δύναμης Ενότητας και Δημιουργίας): “Θα τα πούμε στη συνέχεια”

 

Ηλίας Τέφας (επενδυτής λιμένα): “Με σένα κάποτε θα πούμε πολλά...”

 

Κλάπας: “Αυτό ξαναπέστο και παρακαλώ να καταγραφεί... ”

 

Γιάννης Τέφας: “Ξεκινήσαμε από το μηδέν και είμαστε εδώ που είμαστε. Και επειδή οι διοικήσεις έρχονται και παρέρχονται νομίζω ότι είμαστε οι πιο αρμόδιοι να ενημερώσουμε. Αφού πάρθηκε αυτή η απόφαση βγήκε το ΦΕΚ του 1996 που λέει τα εξής:

-Να κατασκευαστεί μώλος στο στόμιο.

Για εμάς όταν πήγαμε στο διαγωνισμό, μπούσουλας ήταν αυτά τα δύο πράγματα και το αναφέρει και η προκήρυξη. Εμείς πήγαμε να πάρουμε τα 20 στρέμματα και να κατασκευάσουμε κυματοθραύστη στο σημείο όπου αυτός ορίζεται από το 1996. Αυτός ο κυματοθραύστης είναι μώλος. Ο μώλος είναι ένα σταθερό πράγμα. Αφού υπογράψαμε με το Λιμενικό Ταμείο είδαμε ότι στην παράδοση-παραλαβή έλειπαν 6 στρέμματα. Η τότε δημοτική αρχή θα έπρεπε να βρει τα 6 στρέμματα. Πήγαμε στο Υπουργείο και μας εξήγησαν ότι έπρεπε να είναι τόσα τα στρέμματα για το συντελεστή δόμησης.

Η τότε λιμενική επιτροπή με τον κ. Γιαμά Πρόεδρο έψαξε να τα βρει. Πήραν το Master Plan και ο μελετητής Σαχίνογλου οριοθέτησε τα 6 στρέμματα. Αυτό αποφάσισε και η τότε λιμενική επιτροπή. Για να μη πετροβολούμε ανθρώπους που έδωσαν λύσεις, ήθελαν να προχωρήσει η διαδικασία και τους κατηγορούμε.

Επί θητείας της κας Καζάκου και αφού φάγαμε τόσα χρόνια, μπήκε το θέμα του κυματοθραύστη. Στο ΦΕΚ του 2014 δεν έχουμε καταλάβει γιατί προτείνεται η μετατόπιση. Αν δεν γίνονταν όπως έγινε η διαδικασία εμείς θα προσφεύγαμε στη δικαιοσύνη. Πήραμε αυτά που πήραμε και θα υλοποιήσουμε ότι πήραμε. Γίνεται μία κυματική μελέτη από την πλευρά μας και την καταθέτουμε στο ΔΛΤ. Το ΔΛΤ θεώρησε καλό να κάνει δική της. Φάγαμε ένα 8μηνο. Στο μεσοδιάστημα, πριν κάνουν τη δική τους, είχαν πάρει τη χρονική περίοδο του 2015, τέσσερις αποφάσεις για τον κυματοθραύστη. Τέσσερις...

Στη μία λέει ότι δεν ενδιαφέρει το σημείο κ.ο.κ.

Η μελέτη του ΔΛΤ είναι ακριβώς ίδια με τη δική μας. Προτείνει την ίδια βέλτιστη λύση με σταθερό κυματοθραύστη. Παίρνουν τη μελέτη και αποφασίζουν να πάρουν πολιτική απόφαση. Ακόμη δεν έχουμε καταλήξει και ταλαιπωρούμαστε. Η νυν διοίκηση του Ταμείου, έβλεπε όλα αυτά και γνώριζε ότι εμείς θα προσφύγουμε δικαστικά, διότι το έργο παρακωλύεται. Είχαμε ένα χρονοδιάγραμμα δύο ετών και ενημερώσαμε την κα Καζάκου. Εμείς ήμασταν εκπρόθεσμοι.

Υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Όλα αυτά πέρασαν στα ψιλά. Είχαμε καταντήσει να γίνουμε επαίτες. Υπάρχει έγγραφο που δείχνει πόσες οχλήσεις έχουμε κάνει. Ειπώθηκε ότι δεν έχουμε λεφτά να τελειώσουμε το έργο κ.α. Σε δύο μήνες τελειώνουμε. Θα πρέπει να ομολογήσω ότι επί θητείας Συγκούνα λύθηκαν προβλήματα και δόθηκαν λύσεις. Για τον περιβόητο οικίσκο πληρώνουμε 176 ευρώ το μήνα. Για 16 τετραγωνικά. Για οικίσκο της ΔΕΗ. Δεν είναι δικός μας.

Αυτά έφαγαν πενταετία. Ποιος θα μας δώσει εμάς αυτά τα λεφτά. Από που θα τα πάρουμε; Ποιος από εσάς θα επιχειρήσει; Πότε θα εισπράξουμε; Ήδη έχουμε φάει δεκαετία; Ποιος είναι ο σκοπός σας; Να τιναχθεί ένας συμπολίτης σας στον αέρα; Ένας άνθρωπος δεν είναι υπεύθυνος;

Λέγαμε στην κα Καζάκου να πάμε μαζί στο Υπουργείο και να λύσουμε τα προβλήματα και μας έλεγε ότι δεν πρέπει να μας δουν μαζί. Ναι, αλλά είμαστε συνέταιροι. Ας φροντίζατε να πάρετε το 5%. Είστε εκπρόθεσμοι... Επί θητείας σας έγιναν αυτά.

Ας πηγαίνατε στο Παρακαταθηκών και Δανείων. Το ΓΕΜΗ λέει ότι είστε εκπρόθεσμοι. Μας έχετε κάνει μαύρα πρόβατα σε όλη την κοινωνία. Για τις αβλεψίες σας;

Βρείτε μου έναν συνέταιρο που δε δίνει λύσεις για να βγάλουν όλοι λεφτά... Έχουμε 5 χρόνια έναν συνέταιρο που δε θέλει να υλοποιηθεί το έργο, αλλά θέλει και τις μετοχές. Αυτό αγγίζει τα όρια του παραλόγου. Δεν έχουμε αφήσει χαρτί για χαρτί...

Είχατε ένα εμπορικό λιμάνι που δεν έχει περιβαλλοντικούς όρους.

Τι έχετε κάνει γι' αυτό το πράγμα... Επειδή βάζουμε τα λεφτά μας για ένα έργο που δεν είναι δικό μας;

Έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμαστε ότι κάνουμε συναλλαγές κάτω από το τραπέζι. Έχετε βρει έναν Πρόεδρο που σας έλυσε τα χέρια για χιλιάδες πράγματα και τον πυροβολείτε όλοι. Θα τον ψάχνετε αργότερα...

Κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας; Το ΔΛΤ έχει κάνει διευκολύνσεις, έχει αλλάξει συμβάσεις για να εξυπηρετήσει άλλες επενδύσεις στην πόλη. Τι νομίζετε ότι αυτά δεν είναι γνωστά; Είμαι υπόλογος γι' αυτά που λέω. Ας με φωνάξει ο εισαγγελέας να καταθέσω. Μιλάω για το προηγούμενο Δ.Σ. Ο Γιαμάς και ο Ροπόκης έδωσαν λύσεις. Θα δείτε τους ισολογισμούς. 8,5 εκατομ. ευρώ μέχρι στιγμής. Δε θέλουμε να μας πολεμάτε και να μη κάνετε πολιτική.

Ζητάω συγνώμη για τον τόνο μου. Έχουμε χάσει τον ύπνο μας εγώ και ο αδερφός μου και ζητάτε το 5%. Τι κάνατε αυτά τα 5 χρόνια; Το ποσοστό θα το δούμε ως εταιρεία. Δε μπορώ να δεσμευτώ”.

 

 

Χρήστος Μπαϊλης (Δήμαρχος Πρέβεζας):

 

“Εμείς δεν αρνηθήκαμε ποτέ το διάλογο. Έχουμε το θάρρος να παίρνουμε αποφάσεις, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες. Δε μου άρεσε η διαδικασία αυτή. Το λέω ειλικρινά, σαν άνθρωπος.

Ποτέ δεν προσπαθήσαμε να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας με μεγάλα λόγια. Άλλοι προσπαθούν, με άρνηση και με καταγγελίες.

Παραλάβαμε τέλος του 2013 στο ΔΛΤ. Δε βρήκαμε ούτε ένα υπάλληλο. Ήταν δύσκολη περίοδος. Να μπαίνουμε σε ένα τέτοιο οργανισμό και να παραλαμβάνουμε τέτοια κατάσταση. Επειδή πολλές φορές ορισμένοι στο λιμάνι δεν βρίσκουν πεδίο κριτικής στη σημερινή δημοτική αρχή, καταφεύγουν σε ανακρίβειες. Θα έλεγε σε αυθαίρετες καταγγελίες. Και όποιον πάρει ο... Χάρος. Ακούστηκαν κορώνες και κραυγές, για να μπερδευτεί ο Πρεβεζάνικος λαός. Ο κόσμος μας ξέρει όλους και γνωρίζει τα πάντα. Τι εξυπηρετεί και τι υπηρετεί ο καθένας. Γιατί το παίζουν όλοι τσάμπα-μάγκες.

Έρεε το χρήμα. Τι παρέλαβε ο Δήμος; Ένα παραλιακό μέτωπο με καθίζηση, ένα λιμάνι εγκαταλελειμμένο. Μπλόκια και σκουπίδια. Τι παρέλαβε; Δύο καταστήματα-φιλέτα κατεστραμμένα. Ο τουριστικός λιμένας σε καθήλωση. Ούτε νερό ούτε ρεύμα στα ιστιοφόρα.

Για εμένα ήταν μία σταθερή στασιμότητα. Δε μηδενίζω κανέναν, αλλά πρέπει να βλέπουμε και τι γίνεται γύρω μας. Για να μην υπάρχει υποκρισία. Εγκαλούμε τη σημερινή αρχή και τον κ. Συγκούνα για λειτουργικά ζητήματα. Θέματα για τα οποία το δημοτικό συμβούλιο δεν έχει αρμοδιότητα.

Λακκούβες; Θα υπάρξουν πάλι. Ο Γερανός; Θα ξαναχαλάσει. Το ISO; Καθυστέρησε.

Ο κ. Συγκούνας τίμησε τη θέση του Προέδρου με τη δουλειά και το ήθος του. Και αυτό τον κάνει να ξεχωρίζει στην τοπική κοινωνία. Του έχω απόλυτη εμπιστοσύνη. Άνθρωποι σα το Βαγγέλη Συγκούνα είναι απαραίτητοι.

Γράφεται στον Τύπο για άσχετους, για τεμπέληδες, για ανίκανους. Αυτό τραυματίζει την τοπική κοινωνία. Με τέτοιους χαρακτηρισμούς δεν πάει μπροστά αυτός ο τόπος. Όσοι συκοφαντούν θα πάρουν την απάντηση από τον πρεβεζάνικο λαό. Να τα ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Την τιμή και την υπόληψή μας δεν τη χαρίζουμε σε κανέναν. Δεν υπάρχουν συναλλαγές. Δεν ήμουν ποτέ άνθρωπος της συναλλαγής.

Κάναμε και λάθη και αναλαμβάνουμε το κόστος τους. Μέλημά μας είναι η υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος.

Πρακτικές που δημιούργησαν μονοπωλιακές καταστάσεις πάνω σε δημόσιες υποδομές, πέρασαν οριστικά.

Προχωρήσαμε τον τουριστικό λιμένα. Για το εμπορικό λιμάνι υπήρξε μία εσκεμμένη διαστρέβλωση των όσων είπα. Δε μιλάμε για υποβάθμιση, αλλά όλες οι ενέργειές μας δείχνουν το αντίθετο.

Η μελέτη του Master Plan προβλέπεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2019. Το κόστος της μελέτης ανέρχεται σε 65.000 ευρώ και η πληρωμή θα γίνει από ιδία έσοδα του ΔΛΤ. Η νοτιοδυτική πλευρά θα μπορεί να δέχεται και πλοία κρουαζιέρας. Θα αποκτήσουμε μία ωφέλιμη προβλήτα συνολικά 600 μέτρων. Για να καταστεί το λιμάνι βιώσιμο και να υπάρχει οικονομική ανάπτυξη.

Προτείνονται επίσης και άλλες δράσεις. Επιβατηγός σταθμός, κτίριο του Λιμεναρχείου και άλλοι χώροι πολιτιστικοί. Σε κάθε περίπτωση θα έρθει στο δημοτικό συμβούλιο η μελέτη πριν την παραλάβουμε. Και να κάνουμε και τις τελικές μας προτάσεις.

Η ανατολική πλευρά θα έχει μήκος 300 μέτρα. Εκεί θα προβλέπονται και εγκαταστάσεις για να λειτουργήσει ο εμπορικός λιμένας. Σκοπός μας είναι η συνεχής ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα.

Στο πλαίσιο της σύνδεσης της Πρέβεζας με τη ΒΙ.ΠΕ. και τον περιφερειακό δρόμο Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας προτείνουμε στο ΣΒΑΚ, προκειμένου τα οχήματα να μην περνούν από το Νοσοκομείο, ένα υπόγειο τούνελ που θα βγαίνει στα καύσιμα. Έτσι αποφεύγουμε όλη τη μεγάλη όχληση.

Επίσης διεκδικούμε στη βάση μίας δίκαιης ανάπτυξης τη σύνδεση με Εγνατία και Ιόνια. Φυσικά δεν ξεχνάμε το αλιευτικό καταφύγιο. Έχουν γίνει μικρές επεμβάσεις. Αλλά προβλέπεται έργο 1.000.000.

Στόχος και σκοπός μας είναι να υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη των τριών χρήσεων. Αν ήμουν 30 χρόνια πριν θα έλεγα ότι το λιμάνι πρέπει να πάει στο Ιόνιο. Αλλά αυτό έχουμε τώρα.

Έγινε προμήθεια pillars, ανάπλαση της Πλατείας της Γοργόνας κ.α.

Για πρώτη φορά συντάσσεται μελέτη για την ίδρυση Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στην Πρέβεζα, με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου και λειτουργικού δικτύου υδροπλάνων. Ήδη το έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός. Και ολοκληρώνεται η μελέτη από ιδιώτη-μελετητή. Έργο που θα συνδέσει την Πρέβεζα με τα Ιόνια Νησιά και όχι μόνο. Αυτό σηματοδοτεί για την πόλη μας μία νέα προοπτική για τους επισκέπτες.

Έγινε η μεταφορά των ογκόλιθων. Μείωση του κόστους του Σχεδίου Ασφαλείας κ.α.

Στόχος μας είναι να γίνει ένας οργανισμός βιώσιμος. Πως θα γίνει αυτό χωρίς υπαλλήλους; Ψηφίσαμε εσωτερικό κανονισμό για το ΔΛΤ και θα πάμε στη διαδικασία για προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Δεν καταλαβαίνω τις φωνές, όταν γίνονται αυτά μέσα σε 4 χρόνια και με προοπτική για το αύριο. Τώρα που βλέπουμε κάτι να κινείται... Όλοι κρινόμαστε...”.

 

 

Μιλτιάδης Κλάπας (επικεφαλής Δύναμης Ενότητας και Δημιουργίας):

 IMG 9971

“Έχετε μία ευθύνη κε Πρόεδρε να προστατεύετε τους δημοτικούς συμβούλους. Επενδυτής που θα έρθει εδώ και θα κουνήσει το δάκτυλο δεν υπάρχει. Πολύ περισσότερο όταν εκτοξεύει απειλές. Είστε υπόλογος. Και πολύ περισσότερο γιατί το επιτρέψατε.

Ο κάθε επενδυτής έχει τα δικά του συμφέροντα. Αλλά θα πω κάποια πράγματα για πρώτη φορά δημόσια. Οι απειλές που δέχθηκα μέσα στο σπίτι μου το 2012, επειδή διεκδικούσα να γίνουν σύννομα κάποια πράγματα, αυτό δεν περίμενα ότι θα το ζήσω και σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο. Θα συνεχίσω να λέω την άποψή μου.

Εκεί που ξέρουν ορισμένοι να απειλούν. Εδώ μέσα όχι. Κε Δήμαρχε εξεπλάγην. Είστε Δήμαρχος 9 χρόνια και προσπαθείτε να μας πείσετε ότι με το ΘΑ γίνει αυτό και το άλλο, αυτό σημαίνει πολιτική εξωστρεφούς ανάπτυξης. Δεν είναι έτσι. Πολιτική τέτοια είναι εκείνη που έχει παράγει τα απαιτούμενα εργαλεία και έργα και έχει φέρει στην πόλη μας την εξωστρεφή ανάπτυξη. Εδώ ακούμε μία διάλεξη. Μικρές παρεμβάσεις μέσα στο λιμάνι;

Πάντα υπήρχαν και γίνονταν.

Εγώ πρώτος με ανοικτή καρδιά έκανα μία τοποθέτηση για να δημιουργήσουμε ένα μέτωπο για την ανάπτυξη. Μέχρι που τώρα δεν έχει γίνει τίποτα. Από το '90 και μετά λέτε ότι μέχρι να έρθετε εσείς δεν έγινε τίποτα. Και έρχεστε πάλι, όταν σας κατηγορεί η μισή σας παράταξη, όλοι οι φορείς της πόλης να σας κατηγορήσουν και κατηγορείτε όλους τους άλλους. Και προηγουμένως λέτε δεν είναι καλός ο μηδενισμός. Μα μπορούμε να συζητήσουμε έτσι και να υπάρξουν συναινέσεις.

Στα χρόνια που ήμουν Δήμαρχος είχαμε διαφορές και συγκρούσεις σε πολιτικό επίπεδο με Προέδρους Λιμενικών Ταμείων.

Δε μπορώ να σκεφτώ για έναν, να μην έχω πει μία καλή κουβέντα.

Κάνατε ορισμένες προτάσεις, που μου θυμίζει το ''μακέτο'' που έλεγε ένας Πρωθυπουργός. Λέτε ότι θα κάνουμε υπόγεια σήραγγα από το λιμάνι έως τα καύσιμα και θα λύσουμε το θέμα της πρόσβασης. Με συγχωρείτε, αλλά εγώ λέω να την πάρουμε τη σήραγγα και να πάμε στη... Σμυρτούλα.

Δήμαρχε δε δέχεσαι καμία κριτική. Το μόνο που θέλεις να ακούσεις είναι να πούμε ότι τα έκανες όλα καλά. Δε τα έκανες καλά γι' αυτό και θα τα ακούσεις. Είσαι ο πρώτος που κατηγορεί τους πάντες. Με το που ανέλαβες το Δήμο με πέρασες γενεές 14. Για πράγματα απίστευτα. Με πράγματα που η ίδια η ζωή απέδειξε ότι ήταν ψέματα.

Τα ζητήματα θέλουν άμεσες απαντήσεις. Το εμπορικό λιμάνι έχει μία μειωμένη δραστηριότητα. Γιατί την έχει; Είναι όλοι άμοιροι ευθυνών; Όλα λειτουργούσαν άψογα, αλλά η κακιά μοίρα τα έφερε έτσι; Γιατί τότε σχεδιάζουμε όλα τα άλλα; Άρα σημαίνει ότι εδώ υπήρχαν σοβαρά ελλείμματα.

Δε μπορούμε όμως να μην ακούμε καμία αυτοκριτική και πράγματα που ΘΑ γίνουν.

Ο επενδυτής και ο κάθε επενδυτής θα κάνει τη δουλειά του. Το 2007 ο κ. Τάσσης, ο τότε Πρόεδρος έβγαλε σε δημοπρασία τον τουριστικό λιμένα. Που την απόφαση την είχε πάρει το 1995-96 το δημοτικό συμβούλιο και υπήρχε σε ΦΕΚ ο σχεδιαζόμενος τουριστικός λιμένας. Αυτό που δημοπρατήθηκε με το τίμημα που έγινε να έγινε ένας άλλος.

Αν αλλάξουμε τα πάντα θα πρέπει να επαναδημοπρατήσουμε το έργο. Γιατί αλλάζουν οι όροι. Είναι άλλο πράγμα να δημοπρατείς ένα διαμέρισμα και άλλο μία πολυκατοικία. Αυτό έλεγα τότε, αυτό λέω και σήμερα. Αυτό λοιπόν οδήγησε στη στοχοποίηση.

Είπατε ότι δε λειτουργούσε ο τουριστικός λιμένας. Ο επενδυτής ενώ τον πήρε, όλα σταμάτησαν γιατί ξεκίνησε το σχέδιο να τον διπλασιάσει.

Έλεγα ότι αυτό θα οδηγήσει σε πολλά προβλήματα.

Υπάρχουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα που κάνουν τη δουλειά τους και οι άνθρωποι που πρέπει να λένε τη γνώμη τους. Το άσπρο-μαύρο δεν μπορεί να το κάνει κανείς”.

 

 

Σταύρος Αμάραντος (επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης):

 IMG 9993

Παραφωνία στην όλη διαδικασία ήταν ο Δήμαρχος. Ειλικρινά που θύμισε πολιτικάντη της δεκαετίας του '60. Δικαιολογήθηκε ότι παρέλαβε χάος. Μας αράδιασε καμιά δεκαριά μελέτες”.

 

 

  1. ΡΟΗ-ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  2. ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

title1 -- Διαβάστε επίσης... --

Πολιτική

24 Απριλίου 2024
Στην Πρέβεζα θα βρεθεί την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης. Σύμφωνα με την πρόσκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ θα πραγματοποιήσει
24 Απριλίου 2024
Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε στους δημοσιογράφους το μεσημέρι της Δευτέρας ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Τάσος Τόκας, στο πλαίσιο περιοδείας του ...
23 Απριλίου 2024
Έπειτα από πολλές πολιτικές παλινωδίες, αρκετό “κρυφτούλι” και συνεχόμενες επικοινωνιακές γκάφες της δημοτικής αρχής στην υπόθεση της αγωγής της ...
22 Απριλίου 2024
Ένα μείζον πολιτικό ζήτημα, το οποίο έχει απασχολήσει μέχρι και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας (δείτε ΕΔΩ το σχετικό ρεπορτάζ του atpreveza.gr) και έχει ...
22 Απριλίου 2024
Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσαν οι δημοτικές και περιφερειακές κινήσεις της μαχόμενης και αντικαπιταλιστικής αριστεράς: Πραγματοποιήθηκε ...

Αθλητισμός

23 Απριλίου 2024
Την 3η θέση στα 400 μέτρα εμπόδια κατέκτησε η Κυριακή Τσαούση στους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Κλασσικού Αθλητισμού ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. Ελλάδας – Κύπρου 2024. Η αθλήτρια του Δημήτρη Γεωργοπέτρη
22 Απριλίου 2024
Στα πλαίσια του διασυλλογικού πρωταθλήματος Κ16, που έγινε στα Γιάννενα τις 20/4/24 η Χαρά Γέρου σημείωσε τη 5η καλύτερη επίδοση της τελευταίας ...
15 Απριλίου 2024
Ο Σύνδεσμος Προπονητών Ποδοσφαίρου Πρέβεζας-Λευκάδας απέστειλε την παρακάτω συγχαρητήρια ανακοίνωση: Θερμά συγχαρητήρια !!!!στους συλλόγους ...
12 Απριλίου 2024
Στο δημοτικό στάδιο “Αθανασία Τσουμελέκα” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Απριλίου ο τελικός του Κυπέλλου ΕΠΣ Πρέβεζας-Λευκάδας ανάμεσα στον Ερμή ...
03 Απριλίου 2024
Από την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων(Ο.Ε.Σ.Α.Δ.) Πρέβεζας, ανακοινώνεται ότι στα πλαίσια των Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. & ...

Πολιτισμός

25 Απριλίου 2024
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «Η Πρέβεζα στα Οθωμανικά αρχεία», συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις και η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024,  στη Θεοφάνειο
24 Απριλίου 2024
Ο Δήμος Πρέβεζας διοργανώνει Εκδήλωση για τον Εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Χορού το Σάββατο 27 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 π.μ στην Πλατεία ...
25 Απριλίου 2024
  Κρατήσεις στο : 2682089789, 6909963253 ή με μήνυμα στην σελίδα του Diem στο Instagram και στο Facebook!
22 Απριλίου 2024
Έχοντας ήδη αποσπάσει πολυάριθμα βραβεία σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, το Animal, η νέα ταινία της Σοφίας Εξάρχου, προβάλλεται από την ...

Στήλες

06 Ιουλίου 2012
Αραβικές δυνάμεις υπό τον Λόρενς της Αραβίας και τον βεδουίνο Αούντα Ιμπού Ταγί καταλαμβάνουν το λιμάνι της Άκαμπα από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 6 Ιουλίου 1917, κατά τη διάρκεια της αραβικής
26 Ιουνίου 2012
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γιουγκοσλαβίας απορρίπτει τις διακηρύξεις ανεξαρτησίας της Σλοβενίας και της Κροατίας. Αρχίζει ο Πόλεμος των Δέκα ...
21 Ιουνίου 2012
Σκάνδαλο της Κτηματικής Τράπεζας της Ελλάδας ξεσπά στις ΗΠΑ, με συλλήψεις σε διάφορες πόλεις της Αμερικής, για παράνομες καταθέσεις 700 εκατομμυρίων ...
19 Ιουνίου 2012
Οι Έλληνες συντρίβουν τους Βούλγαρους στη μάχη Κιλκίς - Λαχανά, κατά τη διάρκεια του Β' Βαλκανικού Πολέμου, στις 19 Ιουνίου 1913. Η μάχη ξεκίνησε ...
16 Ιουνίου 2012
Παρουσία στενών συγγενών, λίγων φίλων και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, χωρίς επικήδειους λόγους, κηδεύτηκε στο νεκροταφείο Παιανίας στις 16 ...