Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2012 04:12

Γιάννης Γιαμάς: "Το Λιμενικό Ταμείο έπραξε ως όφειλε"

Τη δική του απάντηση στα διάφορα δημοσιεύματα και την αναφορά-καταγγελία που ήρθε στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες έδωσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Γιάννης Γιαμάς σε συνέντευξη τύπου που παρέθεσε χθες το απόγευμα στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ο κ. Γιαμάς επισήμανε πως τόσο ο ίδιος όσο και η Λιμενική Επιτροπή έπραξαν ως όφειλαν και πάντα σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, προκειμένου όπως τόνισε χαρακτηριστικά, να διορθωθούν τα λάθη του παρελθόντος και επιτέλους η Πρέβεζα να μπει σε μια διαφορετική τροχιά ανάπτυξης.

Ο κ. Γιαμάς αναφέρθηκε στο ιστορικό της μαρίνας και τις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν προκειμένου η μαρίνα της Πρέβεζας να οριοθετηθεί και να θεσμοθετηθεί από το 1996, πολύ πριν γίνει η «αναγνώριση» του εμπορικού λιμένα που έγινε το 2003 και υπογράμμισε πως δεν έγινε τίποτα παραπάνω από το να διευθετηθεί ο χώρος της μαρίνας όπως προβλεπόταν από το ΦΕΚ.

«Πρόκειται για ένα έργο το οποίο με την άλλη μου ιδιότητα, ως πρόεδρος του εμπορικού επιμελητηρίου σαφέστατα σκέφτομαι την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια του δικού μας προϊόντος που είναι ο θαλάσσιος τουρισμός» είπε ο κ. Γιαμάς και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις διαδικασίες της προκήρυξης της μαρίνας, οι οποίες όπως είπε έγιναν σύμφωνα με τον νόμο.

marina

«Ο ρόλος ο δικός μας, της σημερινής επιτροπής με δύο ομόφωνες αποφάσεις ήταν, αφού σεβάστηκε όλες τις διαδικασίες όλων των προηγούμενων προέδρων, να υλοποιήσουμε την απόφαση μόλις ξεκαθάρισε το αντάλλαγμα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, πάλι μετά από ενέργειες αυτής της επιτροπής. Εφόσον είδαν κάποιοι ότι λύθηκε κι αυτό το πρόβλημα τότε έσπευσαν με τον οποιοδήποτε τρόπο να ψηλαφίσουν θέματα, ενώ υπεγράφη η σύμβαση επί υπουργίας Αλεβιζάτου με τον επενδυτή και έληξε το θέμα για τη μαρίνα της Πρέβεζας, δηλαδή δέχτηκε ως αντάλλαγμα το τίμημα που προσδιόρισαν το σώμα ορκωτών λογιστών. Προχωρήσαμε σαν λιμενική επιτροπή στην παραχώρηση της μαρίνας στον επενδυτή. Μετρώντας τα σύμφωνα με το ΦΕΚ 20 στρέμματα διαπιστώθηκε ότι εξέλειπαν 6 στρέμματα σύμφωνα με τα υπογραφέντα και συμφωνηθέντα με τη σύμβαση που είχε υπογράψει ο επενδυτής με την τότε διοίκηση του λιμενικού ταμείου» τόνισε ο κ. Γιαμάς σημειώνοντας πως μετά από προσεχτικές μελέτες ειδικών μελετητών και τοπογράφων κατέληξαν ότι σύμφωνα και με το master plan Λιμένα Πρέβεζας του 2009, έμενε ένα κομμάτι αδιάθετο 6 στρεμμάτων σε παρακείμενο χώρο της μαρίνας, το οποίο θα μπορούσε να είναι σαφέστατα λειτουργικό για τον επενδυτή και τη μαρίνα.

IMG 4353 copy

«Σύμφωνα με τη σελίδα 4 της σύμβασης ο τουριστικός λιμένας διαμορφώνεται στη λιμενολεκάνη που δημιουργείται μεταξύ του κύριου προβλήτα του λιμένα Πρέβεζας και των κρηπιδωμάτων της πόλης. Αυτό γράφει η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του επενδυτή και του τότε λιμενικού ταμείου. Ας αφήσουμε λοιπόν τους σοφούς ότι ο χώρος διπλασιάζεται και τριπλασιάζεται. Στο συγκεκριμένο χώρο της μαρίνας πρέπει να τοποθετηθούν 261 σκάφη τριών διαφορετικών μεγεθών. Εδώ υπάρχει ένα θέμα γιατί δεν είχαν γίνει οι επιχωματώσεις προ του επενδυτή ως θα όφειλαν κάποιοι. Θα θέλατε να μπαζώσουμε 8 στρέμματα και 400 τ.μ. ; Έτσι αναζητήσαμε έναν χώρο δίπλα ακριβώς λειτουργικά, αν και ο χώρος ουσιαστικά του ελλιμενισμού ανήκει στο χώρο της μαρίνας σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί» τόνισε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου επισημαίνοντας πως σέβεται του επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς, ωστόσο όπως είπε δεν έχουν κανένα λόγο να ομιλούν με καταγγελτικό λόγο όταν η πολιτεία έχει ήδη διαμορφώσει, μόνο και μόνο για την αξιοποίηση της μαρίνας, ένα σύγχρονο αλιευτικό καταφύγιο το οποίο μπορεί να καλύψει 300 θέσεις.

«Και φτάνουμε στο τελικό σημείο της τροποποίησης, να υποβληθεί με την απόφαση 9 της λιμενικής επιτροπής του 2012, μια πράξη τροποποίησης στην αντίστοιχη υπηρεσία του υπουργείου που είναι αρμόδια, την επιτροπή ΕΣΑΛ. Δυστυχώς κάποια έγγραφα τα οποία δεν είχαν ούτε ισχύ ούτε βάση φύγανε από κάποια υπηρεσία και ορισμένοι επηρεαζόμενοι στείλανε κάποια έγγραφα τα οποία δεν είχαν νόημα αλλά σαφέστατα προκάλεσαν καθυστέρηση για μία σεζόν έστω για τον επενδυτή. Σεβόμενοι όποια έγγραφα αφορούν το σεβασμό στον πολίτη και την όποια διαδικασία συνεδριάσαμε οι δύο λιμενικές επιτροπές, οι τεχνικοί σύμβουλοι του υπουργείου, οι τεχνικοί σύμβουλοι του επενδυτή, ο επενδυτής και καταλήξαμε στο τελευταίο σκαρίφημα που συνοδεύει την πράξη 145, η οποία κατ’ ουσίαν αποδέχεται τα όρια και ό,τι έχουμε πει στην απόφαση 9 του 2012. Δέχεται όμως και υποδεικνύει να μην υπάρχει περίφραξη στο κρηπίδωμα από το ΑΤΜ της Εμπορικής μέχρι τη γωνία του λιμανιού. Να παραμείνει δηλαδή με ειδικές διαγραμμίσεις ελεύθερο στη χρήση των δημοτών. Σεβόμενοι αυτό το αίτημα της υπηρεσίας συνεδριάσαμε ως λιμενική επιτροπή και πάλι ομόφωνα πήραμε αυτή την απόφαση «πράξη 145» την οποία -έχοντας την εμπειρία των εμπειρία των προηγούμενων αμφισβητήσεων για την απόφαση 9 από κάποιους μόνιμα ήρωες αμφισβητίες που υπογράφουν τη συγκεκριμένη καταγγελία- την υπέγραψε ο ίδιος ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας και η οποία εστάλη στα αρμόδια υπουργεία για οριστική έγκριση τροποποίησης χωροθέτησης της μαρίνας της Πρέβεζας» είπε κλείνοντας ο κ. Γιαμάς διαψεύδοντας κατηγορηματικά όσους διαδίδουν ότι έγιναν ενέργειες κάτω από το τραπέζι προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα.

"Οι καταγγελίες δημιουργούν αναστάτωση σε επίπεδο υπηρεσιών" τόνισε ο πρόεδρος και είπε χαρακτηριστικά ότι η λιμενική επιτροπή μετά την πράξη τροποποίησης με την οποία γνωμοδότησε έστειλε όλα τα έγγραφα στην αντίστοιχη υπηρεσία του υπουργείου, η οποία θα λάβει και τις τελικές αποφάσεις. Τέλος ξεκαθάρισε πως η μεταβίβαση στο Λιμενικό Ταμείο μετοχές της εταιρείας ίσες με το 5% επί του κεφαλαίου της δεν είναι κάτι που αποφασίστηκε σήμερα αλλά είναι όρος της σύμβασης που έχει υπογράψει η μισθώτρια εταιρία.