Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 22 Ιουνίου 2019 22:45

Έτσι θα διαμορφωθεί το Master Plan για τις χρήσεις στο λιμάνι της Πρέβεζας – Καθυστερεί η διαβούλευση – Αναλυτικό ρεπορτάζ

Καυτή πατάτα” αποτελεί για τη νέα δημοτική αρχή Πρέβεζας, όπως αυτή προέκυψε από τις αυτοδιοικητικές εκλογές Μαΐου-Ιουνίου, το Master Plan του λιμένα Πρέβεζας.

Ήταν ένα ζήτημα που είχε άλλωστε και πολιτικό κόστος για τον απερχόμενο Δήμαρχο Χρήστο Μπαΐλη, καθώς δέχθηκε πίεση κυρίως από τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα.

Το atpreveza.gr σας παρουσιάζει αναλυτικά τα δεδομένα, μέσα από το ρεπορτάζ του.

sxediagramma

Κατ' αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε πως είναι βασικό κομμάτι για την εξαγωγή συμπερασμάτων η διαβούλευση που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό, καθώς έχει παραδοθεί από την εταιρεία που έχει αναλάβει την εκπόνηση του Master Plan το πρώτο κομμάτι της μελέτης και επιβάλλεται να υπάρξει η διαβούλευση για να οριστικοποιηθεί ο γενικός σχεδιασμός που θα επηρεάσει το μέτωπο του λιμένα για τα επόμενα 10-15 χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική καθυστέρηση και οι πολιτικές εξελίξεις ενδεχομένως να τοποθετήσουν χρονικά τη διαβούλευση μετά το Σεπτέμβριο, όταν και θα αναλάβει η νέα δημοτική αρχή.

Είναι δεδομένο πάντως πως οι φορείς της περιοχής θα πρέπει να τοποθετηθούν δημόσια για ένα τόσο σοβαρό σχεδιασμό.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr, το αλιευτικό καταφύγιο δε θα πειραχθεί.

Αναφορικά με το δυτικό κρηπίδωμα, το επικρατέστερο σενάριο θέλει το συγκεκριμένο σημείο να προορίζεται μόνο για τον ελλιμενισμό κάποιων mega-yacht, ώστε να υπάρχει κατά κάποιο τρόπο και μία συνάφεια με τη χρήση της Μαρίνας.

Ακόμη μία εκδοχή του Master Plan θέλει το υδατοδρόμιο να χωροθετείται σε αυτό το σημείο, ωστόσο συναντά κάποιες αντιδράσεις.

Το νότιο κρηπίδωμα αλλάζει χρήση. Θα διχοτομηθεί νοητά σε δύο μέρη. Το μέρος που “βλέπει” την πόλη τη Πρέβεζας και συνορεύει με το δυτικό κρηπίδωμα θα φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια και σταθμό κρουαζιέρας. Το άλλο μέρος που “κοιτάζει” τον Αμβρακικό θα φιλοξενεί εμπορικό πλοίο σε περίπτωση που “φουλάρει” η ανατολική προβλήτα και δεν υπάρχει κρουαζιερόπλοιο “δεμένο” στο λιμάνι.

Το ανατολικό κρηπίδωμα θα φιλοξενεί μία θέση για χρήση από τον εμπορικό λιμένα και ενδεχομένως δύο, εφ' όσον γίνει ένα έργο εκβάθυνσης, το οποίο απαιτεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ και θα χρειαστεί να υπάρξουν εγγυήσεις οικονομικής ανταποδοτικότητας, ώστε να υπάρξει κρατική χρηματοδότηση. Οπότε η ύπαρξη ακόμη μίας θέση για εμπορική χρήση, γίνεται πιο σύνθετη.

Το υδατοδρόμιο είναι χωροθετημένο στο χώρο όπισθεν του Λούνα Παρκ, αλλά υπάρχει μία σκέψη τόσο για το δυτικό κρηπίδωμα, όσο και για το χώρο ανάμεσα στο αλιυετικό καταφύγιο και το ανατολικό κρηπίδωμα, ώστε να “ανοίξει” κι άλλο το λιμάνι.

Όλα τα παραπάνω βέβαια αναμένεται να “ξεδιπλωθούν” στη διαβούλευση, από την οποία όμως μπορεί να προκύψουν νέα δεδομένα και να προκύψουν αλλαγές.

“Αγκάθι” για το Master Plan αποτελεί επίσης το ζήτημα των περιβαλλοντικών όρων του λιμένα. Υπάρχει μόνο μία προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ενδέχεται να χρειαστούν νέες πολυδάπανες μελέτες.