Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019 12:42

Το “καρτέλ των κατασκευαστικών” βάζει εμπόδια στο Άκτιο-Αμβρακία

Αγώνα δρόμου, σε συνδυασμό με μία μεγάλη προσπάθεια, έκανε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ώστε να κατορθώσουν να παραδώσουν ένα έργο-στοιχειό, προβληματικό και με άρωμα “σκανδάλων”, το Άκτιο-Αμβρακία, ωστόσο το λεγόμενο “καρτέλ των κατασκευαστικών” δημιουργεί πρόσθετες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου.

“Δίνουμε στην κυκλοφορία 15 χιλιόμετρα από ένα έργο πολύτιμο για την περιοχή. Ενός έργου που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από πάρα πολλά χρόνια. Ενός έργου που δεν είχε ούτε τις απαλλοτριώσεις όταν δημοπρατήθηκε, ούτε τις απαραίτητες μελέτες, ούτε αν θέλετε τη σωστή διαχείριση. Οπότε το συνολικό έργο, μετά το Άκτιο-Βόνιτσα, όλη η Παραϊόνιος θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες, μετά τις δικαστικές εμπλοκές που υπάρχουν. Ήδη έχει βγει η πρώτη απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, άρα πιέζουμε τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες, ώστε ο επόμενος σταθμός να είναι η έναρξη στις εργασίες των υπόλοιπων 33χλμ. για να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών και η δρομολογηθεί η ανάπτυξη της περιοχής.

Να πούμε ότι το πλέον χαρακτηριστικό του κακού σχεδιασμού που υπήρχε είναι ότι η Ιόνια δε συνδέεται καν με την Παραϊόνια. Δεν προβλεπόταν καν. Στη διακήρυξη που βγήκε προβλέπεται και το θέμα της σύνδεσης, ώστε να έχουμε έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα που θα εξυπηρετεί τη Δυτική Ελλάδα και την πρόσβαση στα αστικά κέντρα και τις υπόλοιπες υποδομές της περιοχής”, είπε ο κ. Σπίρτζης, κατά την παράδοση του κομματιού Άκτιο-Βόνιτσα.

Όπως αναφέρει όμως στο ρεπορτάζ της η εφημερίδα “Το Βήμα” οι δικαστικές εξελίξεις σχετικά με το καρτέλ των κατασκευαστικών που οδήγησαν στην ανάκληση της απόφασης έγκρισης του αποτελέσματος για την Αμβρακία Οδό, βάζουν σε περιπέτειες ακόμη και το μεγαλύτερο έργο νέας γενιάς για τη χώρα, την πρώτη φάση της Γραμμής 4, «Αλσος Βεΐκου – Γουδή». Η απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, που οδήγησε σε ανάκληση αναδοχής της εργολαβίας-σκούπα Ακτιο – Αμβρακία, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, με μειοδότρια την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ, δεν αφήνει πολλά περιθώρια.

Ηδη έχουν σταλεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοιχεία για τα μέτρα αυτοκάθαρσης στα οποία έχουν προχωρήσει οι εμπλεκόμενες εταιρείες βάσει της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Εξαρτάται φυσικά από το κατά πόσο θα κριθούν επαρκή, οπότε είτε το δικαστικό γαϊτανάκι θα συνεχιστεί, είτε ο διαγωνισμός θα γυρίσει στο σημείο μηδέν.