Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2019 09:54

Σε “δύσκολο σταυρόλεξο” αναδεικνύεται η παραχώρηση ή μη του “τριγώνου” στο λιμάνι Πρέβεζας στη Μαρίνα Α.Ε. - Αναλυτικό ρεπορτάζ

Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του atpreveza.gr στις 20 Ιουλίου (δείτε ΕΔΩ), για την πρόθεση της Μαρίνας Α.Ε. να ζητήσει την παραχώρηση του λεγόμενου “τριγώνου” στο λιμάνι της Πρέβεζας από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ανέδειξε ένα “δύσκολο σταυρόλεξο” για ένα κομβικό σημείο της πόλης που έχει να κάνει με την ανάπτυξή της.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, ο ΕΟΤ που εμπλέκεται και στις διαδικασίες πλήρους αδειοδότησης του Τουριστικού Λιμένα Πρέβεζας, έχει με σαφήνεια ενημερώσει και το ΔΛΤ πως ο χώρος της Μαρίνας πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένος και προστατευμένος και με συγκεκριμένα όρια, καθώς και με διακριτή είσοδο. Θα πρέπει πάνω απ' όλα να εξασφαλίζεται η ασφάλεια κυρίως της θαλάσσιας ζώνης από ενδεχόμενο ρύπανσης, που όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε τι επιπτώσεις θα έχει για την περιοχή και σε πολλά επίπεδα, όχι μόνο τουριστικά.

Η παρουσία του τριγωνικού χώρου εκτός της ορισμένης θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας, δημιουργεί κωλύματα αναφορικά με τις διαδικασίες αδειοδότησης, καθώς μεταξύ της εισόδου που διαμορφώνεται ανάμεσα στους δύο μόλους και της εισόδου της Μαρίνας, υπάρχει ένα άλλο “οικόπεδο”.

Εν ισχύ υπάρχουν δύο συμβάσεις που παρέχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις στην εταιρεία. Η πρώτη έχει υπογραφεί στις 23-12-2008 μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας και της Μαρίνας Α.Ε. και αφορά την αξιοποίηση του τουριστικού λιμένα από την εταιρεία και η δεύτερη έχει υπογραφεί στις 13-10-2014 ανάμεσα στη Μαρίνα Α.Ε. και το Υπουργείο Τουρισμού.

Η σύμβαση του 2008 μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και της εταιρείας είναι εν ισχύ μέχρι και σήμερα, καθώς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ήταν ο συνεχιστής του προηγούμενου οργανισμού και δεν απαιτήθηκε υπογραφή νέας σύμβασης. Η διοίκηση του ΔΛΤ μάλιστα υπό την κα Καζάκου είχε καταγγείλει το 2014 τη σύμβαση (δείτε ΕΔΩ), αλλά ανακάλεσε έπειτα την απόφαση αυτή (δείτε ΕΔΩ) και αποδέχθηκε τους όρους της σύμβασης του 2008.

Σύμφωνα με αυτή λοιπόν και στη σελίδα 4 ο Τουριστικός Λιμένας διαμορφώνεται στη λιμενολεκάνη που δημιουργείται μεταξύ του κύριου προβλήτα του λιμένα Πρέβεζας και των κρηπιδωμάτων της πόλης (δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες), καθώς η οριοθέτηση έγινε σύμφωνα με τα όσα περιλάμβανε η χωροθέτηση στο ΦΕΚ του 1996 (δείτε ΕΔΩ). Άρα στη σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών που είναι εν ισχύ (του 2008) η οριοθέτηση είναι αυτή που προτείνεται το 1996 και στη συνέχεια είχε τροποποιήσεις.

Το ίδιο αποτυπώθηκε και στην πρώτη έκδοση του Master Plan του λιμένα το 2012.

limani1

limani3

Από εκεί και πέρα ήρθε η απόφαση της ΕΣΑΛ (πρώτη τροποποίηση του Master Plan) που έγινε και ΦΕΚ το 2013 (δείτε ΕΔΩ), να εξαιρέσει το συγκεκριμένο χώρο έτσι ώστε να παραμένει πάντοτε ελεύθερος για να μη χρησιμοποιείται από ιδιώτες αλλά από σκάφη του ελληνικού δημοσίου όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο. Το ίδιο αποτυπώνεται και στο ΦΕΚ χωροθέτησης του 2014.

limani2

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr, ο χώρος του “τριγώνου” αποδίδεται στη Μαρίνα Α.Ε. και στη νέα έκδοση-τροποποίηση του Master Plan, που θα αποτελεί τον “οδηγό” ανάπτυξης του λιμανιού για τα επόμενα 20 χρόνια και θα βγει σε δημόσια διαβούλευση. Αποδίδεται για τους λόγους που αναφέρουμε παραπάνω.

Σε αυτό το “δύσκολο σταυρόλεξο” υπήρχε ένα παράδοξο, το οποίο όμως ίσως δεν υφίσταται πλέον. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ήταν μέτοχος με το 5% στην εταιρεία, οπότε υπήρχε μία παραδοξότητα κάθε φορά που έπαιρνε μία απόφαση που ήταν κόντρα στα συμφέροντα της εταιρείας. Οι μετοχές όμως “χάθηκαν”, οπότε ο φορέας του Δήμου είτε δεν έχει καθόλου ποσοστό είτε είναι στο 0,16%, δηλαδή αμελητέο.

Αναμένεται να δούμε πως θα αντιδράσει πολιτικά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και ο Δήμος Πρέβεζας, αλλά και για το αν οι αποφάσεις θα μετατεθούν από Σεπτέμβριο, όταν θα αναλάβει η νέα δημοτική αρχή υπό το Νίκο Γεωργάκο.

Οψόμεθα...

 

 

Π.Τ.