Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2019 12:06

Στο... τραπέζι τα οικονομικά του Δήμου Πρέβεζας – Τα ανείσπρακτα, τα ταμειακά διαθέσιμα και οι παρατηρήσεις με νόημα του Ορκωτού Λογιστή

Την έγκριση Ισολογισμού και απολογισμού του Δήμου Πρέβεζας, οικ. Έτους 2018, καλείται την Τετάρτη να συζητήσει το δημοτικό συμβούλιο Πρέβεζας σε ειδική συνεδρίαση.

Στην έκθεση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Πρέβεζας προς το δημοτικό συμβούλιο για τα πεπραγμένα της χρήσης του 2018, υπάρχουν τρία ενδιαφέροντα στοιχεία:

 

Το ανείσπρακτο υπόλοιπο των απαιτήσεων του Δήμου στις 31.12.2018 ανήλθε στο ποσό των 5.368.219,23 Ευρώ. Για κάλυψη τυχόν ζημίας που ενδεχόμενα προκύψει κατά την ρευστοποίηση αυτών των απαιτήσεων ο Δήμος σχημάτισε πρόβλεψη επισφαλειών ποσού 2.747.269,90 Ευρώ την οποία θεωρεί επαρκή”.

 

“Το Διαθέσιμα του Δήμου (Ταμείο και Καταθέσεις Όψεως) την 31.12.2018 ανήλθαν στο ποσό των 6.143.131,80 Ευρώ (Ταμείο 8.347,50 Ευρώ, Καταθέσεις όψεως και προθεσμίας 6.134.784,30 Ευρώ)”.

 

Πρόβλεψη για κάλυψη τυχόν ζημίας που θα προκύψει από ενδεχόμενη αρνητική έκβαση των επίδικων αξιώσεων τρίτων κατά του Δήμου, ποσού 3.393.989,75 ευρώ”.

 

Ακόμη πιο ενδιαφέροντα στοιχεία εμπεριέχει η έκθεση του Ορκωτού Λογιστή για τα οικονομικά του Δήμου Πρέβεζας (δείτε τη αναλυτικά ΕΔΩ).

Παραθέτουμε ορισμένες επισημάνσεις:

 

Παρατηρήθηκε να λογίζονται στις Ενσώματες Ακινητοποιήσεις έργα των οποίων δεν έχει οριστικοποιηθεί η παραλαβή τους, καθώς επίσης να υπάρχουν έργα τα οποία παραμένουν για πολλές χρήσεις στις ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση. Για την ορθή διαχείριση και παρακολούθηση των παγίων προτείνουμε: α) η Οικονομική Υπηρεσία να παρακολουθεί κάθε έργο σε ιδιαίτερο λογαριασμό των ακινητοποιήσεων υπό εκτέλεση, β) η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου να ενημερώνει εγγράφως την Οικονομική Υπηρεσία για την ορθή παραλαβή του έργου, τον χρόνο που ο Δήμος αρχίζει να το χρησιμοποιεί, την θέση κόστους που βαρύνει και τον υπεύθυνο φύλαξης αυτού και γ) η Οικονομική Υπηρεσία στη συνέχεια να μεταφέρει αυτό στους αρμόδιους λογαριασμούς των Ενσώματων ή Ασώματων Ακινητοποιήσεων.

Κατά τη γνώμη μας, στο τέλος κάθε χρήσης πρέπει να διενεργείται απογραφή όλων των πάγιων περιουσιακών στοιχείων, από επιτροπή απογραφής η οποία θα συγκροτείται για το σκοπό αυτό και θα επιβεβαιώνει την αρτιότητα την λειτουργικότητα και την ύπαρξη αυτών. Τα τυχόν άχρηστα πάγια στοιχεία θα πρέπει να καταγράφονται ξεχωριστά σε καταστάσεις και θα πρέπει να προωθούνται για σύνταξη πρωτοκόλλων καταστροφής. Επίσης κατά τη γνώμη μας, και στα πλαίσια της περαιτέρω βελτίωσης του εσωτερικού ελέγχου και της λογιστικής οργάνωσης του Δήμου, θα πρέπει να ανατεθεί σε επιτροπή, η διενέργεια νέας απογραφής των ακινήτων του Δήμου με βάση το μητρώο παγίων, συσχετισμό με τους τίτλους ιδιοκτησίας και έλεγχος της αξίας αποτίμησης, και εάν διαπιστωθούν διαφορές, ελλείψεις ή λάθη ποσοτικά και κατά αξία, να τακτοποιηθούν στα πλαίσια των δυνατοτήτων που παρέχονται από τις διατάξεις της παρ. 1.1.108 (περ. 8) του Π.Δ. 315/99. Η διενέργεια απογραφής αποτελεί μία από τις βασικές επιδιώξεις και εξασφαλίσεις ενός οργανωμένου εσωτερικού ελέγχου.

Για ακίνητα που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς του Ισολογισμού: α) Γήπεδα – Οικόπεδα, αξίας Ευρώ 2.108.228,44 και β) Ορυχεία, Μεταλλεία, Λατομεία, Αγρούς, Φυτείες, Δάση, αξίας Ευρώ 19.751.465,51, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες νομιμοποίησης και μετεγγραφής στο υποθηκοφυλακείο. Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε τις ενδεχόμενες συνέπειες στην οικονομική κατάσταση του Δήμου για την περίπτωση που για όλα ή μερικά από αυτά τα ακίνητα, δεν καταστεί δυνατό στο μέλλον να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα αποδεικτικά ιδιοκτησίας. Ο προσδιορισμός της αξίας των α) Γηπέδων - Οικοπέδων ποσού 28.262.492,07 Ευρώ, β) Ορυχείων, Μεταλλείων, Λατομείων, Αγρών, Φυτειών, Δασών ποσού 48.052.775,22 Ευρώ και γ) Κτιρίων και τεχνικών έργων ποσού 10.409.021,48 Ευρώ έγινε με βάση το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας ακινήτων που προβλέπονται από τις ισχύουσες φορολογικές διατάξεις”.

 

 

Κρίνεται σκόπιμο να επιδιωχθεί η ταχύτερη είσπραξη των απαιτήσεων από τον Δήμο καθώς επίσης να καταβληθεί προσπάθεια να αναλυθεί κατά απαίτηση – βεβαιωτικό κατάλογο το ποσό των απαιτήσεων, οι οποίες προέρχονται από τον πρώην Δήμο Ζαλόγγου. Εστάλησαν επιστολές σε δεκαέξι πελάτες (16), προκειμένου να επιβεβαιώσουν κατευθείαν προς εμάς το υπόλοιπό τους, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσό 413.934,80 Ευρώ. Μέχρι συντάξεως της παρούσας δεν μας επιβεβαίωσε κανένας πελάτης το υπόλοιπο του με απευθείας προς εμάς επιστολή του. Για τους πελάτες που δεν απάντησαν, πρέπει ο Δήμος να διερευνήσει τους λόγους της μη απάντησης και να επιδιώξει νέα συμφωνία του υπολοίπου τους, με αυτούς”.

 

 

Επισημαίνεται ότι στην επιβεβαιωτική επιστολή, που έστειλε προς εμάς, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας εκτός από την επιβεβαίωση των υπολοίπων των λογαριασμών, που αναφέρονται και στα βιβλία του Δήμου, περιλαμβάνει και 8 λογαριασμούς οι οποίοι δεν αναφέρονται στα βιβλία του Δήμου (έχουν μέσα 27.940,10 €).

Για τους ανωτέρω λογαριασμούς θα πρέπει ο Δήμος να διερευνήσει τους λόγους για τους οποίους οι ανώτερο λογαριασμοί δεν συμπεριλαμβάνονται στα βιβλία του Δήμου και να επιδιώξει νέα συμφωνία των υπολοίπων των βιβλίων του με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας”.

 

 

Η Νομική Υπηρεσία του Δήμου μας γνώρισε με απευθείας προς εμάς επιστολή της ότι υπάρχουν επίδικες και εξώδικες απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου, συνολικού ποσού 10.496.850,34 ευρώ. Ο έλεγχός μας διαπίστωσε ότι από τις ανωτέρω επίδικες και εξώδικες απαιτήσεις τρίτων κατά του Δήμου: α) έχουν διακανονισθεί (εξοφληθεί) στην κλειόμενη και σε προηγούμενες χρήσεις ή είναι καταχωρημένες (λογισμένες) ως υποχρεώσεις στα βιβλία του Δήμου συνολικού ποσού ευρώ 4.147.448,44 β) έχει σχηματισθεί πρόβλεψη για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης υποχρέωσης από αυτές, ποσού ευρώ 3.393.989,75. Από τον έλεγχό μας δεν κατέστη εφικτό να αποκτήσουμε εύλογη διασφάλιση για να κρίνουμε αν η ανωτέρω σχηματισθείσα από τον Δήμο πρόβλεψη για εκκρεμείς δίκες είναι επαρκής”.

 

“Απαιτήσεις και υποχρεώσεις λόγω επέκτασης του Σχεδίου Πόλης

Κατά την έναρξη της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης (1989-1995) δημιουργήθηκαν απαιτήσεις και υποχρεώσεις του Δήμου για απαλλοτριώσεις και ρυμοτομήσεις ιδιοκτησιών, οι οποίες δεν είχαν εμφανισθεί στα βιβλία του Δήμου και καταχωρούνται στα βιβλία στις χρήσεις που διακανονίζονται. Δεν υπάρχουν στοιχεία για να προσδιορίσουμε τα ποσά που δεν περιλαμβάνονται στις απαιτήσεις και στις υποχρεώσεις από την αιτία αυτή αλλά και οι συνέπειες τους στα λοιπά κονδύλια των οικονομικών καταστάσεων (Καθαρή Θέση – Ενσώματες Ακινητοποιήσεις)”.