Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2019 14:49

Τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό μέσω των Κοινοτήτων της Δ.Ε. Λούρου ζητούν οι πρόεδροι των Κοινοτήτων

Τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό μέσω των Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Λούρου ζητούν οι πρόεδροι των συγκεκριμένων Κοινοτήτων με επιστολή τους προς το δήμαρχο Πρέβεζας, τον αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Πρέβεζας και τους βουλευτές του Νομού Πρέβεζας.

IMG 0212

Το θέμα ήρθε προς συζήτηση στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας μετά από αίτημα που υπογράφουν οι Πρόεδροι των κοινοτήτων Βρυσούλας, Σφηνωτού, Στεφάνης, Ωρωπού, Σκιαδά, Ρευματιάς, Κοτσανόπουλου, Άνω Ράχης, Σεριζιανών, Λούρου και ο αντιδήμαρχος Λούρου το οποίο αναφέρει:

“Οι πρόεδροι των Κοινοτήτων Δημοτικής Ενότητας Λούρου Δήμου Πρέβεζας ύστερα από συνεδρίασή τους και από την ανακοίνωση του κ. Περιφερειάρχη Ηπείρου, ότι αναμένεται η υπογραφή σύμβασης του έργου “Βελτίωσης της οδού από Ζωτικό έως τη γέφυρα Μπακόλα” (Πολυστάφυλλο), ζητάμε όπως για την ολοκλήρωση του έργου της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό, συνταχθεί μελέτη για χάραξη της οδού μέσω Κοινοτήτων Δ.Ε. Λούρου, καθώς σύμφωνα και με τη δήλωση του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, έχει εμφανές χαμηλότερο κόστος-ευκολία κατασκευής. Το έργο αυτό θα αναδείξει και θα δώσει στην περιοχή σοβαρή ανάπτυξη”.

IMG 0170

Ο δήμαρχος Πρέβεζας υπογράμμισε πως ο δήμος συμφωνεί με την πρόταση των Προέδρων αναφέροντας μεταξύ άλλων: “είχε ανακοινώσει ο περιφερειάρχης ότι υπάρχει η δυνατότητα λόγω κόστους να εξετάσουμε την περίπτωση της σύνδεσης της Εγνατίας Οδού από τη Λάκκα από εκεί από τα χωριά μας. Δεν το συζητώ, θα προχωρήσουμε, κι εμείς το θέλουμε. Συνηγορούμε σε αυτή την απόφαση που οι τοπικοί πρόεδροι των Κοινοτήτων μας δηλώνουν και προχωράμε και εμείς για να μπορέσει να γίνει εφικτό. Σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα ζητήσουμε και μια ενημέρωση περισσότερη”.

IMG 0207

Ευθύνες στις εκάστοτε κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ επέρριψε ο επικεφαλής της Δημοτικής Ανατροπής Βαγγέλης Ροπόκης σημειώνοντας: “Εκείνο που θέλω να κάνω σαν παρατήρηση στους προηγούμενους που διοικούσαν και επειδή απαιτούσαμε όλα τα χρόνια να γίνει μια κάθετος στη Λάκκα Σούλι και ήταν πολύ σωστό αλλά δεν το πήραν σοβαρά οι παλιές εξουσίες και πολύ το χρήμα τις εποχές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, έχουν ευθύνες τεράστιες που δεν έχει υλοποιηθεί αυτό το έργο εφόσον βγαίνει το κόστος πιο φθηνό. Και έχουμε φτάσει να βγαίνουμε κάθε μέρα και να λέμε πότε θα ξεκινήσει η Αμβρακία, πότε θα τελειώσει και ασχολούμαστε με την περιφέρεια της Αιτωλοακαρνανίας και δεν λύσαμε τα δικά μας τα προβλήματα εδώ!”.

IMG 0197

Αιχμηρός ήταν ο επικεφαλής της Δημοτικής Συνεργασίας Χρήστος Μπαΐλης, ο οποίος υπογράμμισε πως μπορεί κάποιοι να πανηγυρίζουν ότι η Ήπειρος βγήκε από τη συγκοινωνιακή απομόνωση, ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο με την Πρέβεζα. Ο κ. Μπαΐλης τόνισε μεταξύ άλλων: “Να πω κάτι για την ιστορία, όταν ήμουν δήμαρχος στο Λούρο είχαμε προτείνει και ο κύριος Καχριμάνης συμφωνούσε, τη σύνδεση της Πρέβεζας με έναν κάθετο δρόμο με την Εγνατία, ένα δρόμο που θα είναι πιο σύντομος για να κερδίσουμε και σε χρόνο και σε χρήμα. Τότε μιλούσαν όλοι οι άλλοι δήμαρχοι να γίνει παραεγνατία, να πάει στο Λούρο, να πάει στη Στεφάνη, να ανέβει στο Θεσπρωτικό, να πάει ακόμη πιο πάνω και να κατέβει μετά στη Γέφυρα Μπακόλα και μετά να πάει πάνω, να γίνει ας πούμε ένα τραπεζοειδές. Τότε ήταν Υπουργός ο κ. Σουφλιάς και ήμασταν σε συνεδρίαση στο Epirus Palace και είπε μου λέτε για κάθετο άξονα και εδώ μου φέρνετε έναν δρόμο ζικ-ζακ μέσα στα λαγκάδια, αυτός ο δρόμος δεν πρόκειται να γίνει. Τέλος πάντων δεν έγινε. Εγώ πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή και η Άρτα και τα Γιάννενα και η Ηγουμενίτσα και η Πάργα πανηγυρίζουν ότι η Ήπειρος βγήκε από την απομόνωση, εγώ προσωπικά λέω ότι εν μέρει βγήκε. Η Πρέβεζα αυτή τη στιγμή παραμένει στην απομόνωση και είναι πολύ μακριά η σύνδεση και με την Ιόνια και με την Εγνατία και με την Αμβρακία. Για τα 5 χιλιόμετρα που έλεγαν να συνδεθούμε που μας πήγαν στην Ιόνια, από που θα περάσει; Μελέτη δεν υπάρχει, υπάρχει για τα 5 χιλιόμετρα. Και όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ πριν 1,5 μήνα στην Περιφέρεια θα χρειαστούν άλλους 18 μήνες για να ελέγξουν τη σχετική μελέτη για τα 5 χιλιόμετρα. Έβγαλαν ένα κόστος 25 εκατομμύρια και μετά το πήγαν 42 εκατομμύρια. Από εκεί και πέρα όμως εμείς θα πρέπει να ζητήσουμε να συνδεθεί η Πρέβεζα με την Εγνατία. Θέλουμε έναν κάθετο άξονα που θα συνδέει όχι μόνο την Πρέβεζα αλλά και την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, της Λευκάδας και του αεροδρομίου του Ακτίου. Αυτό είναι το σωστό και το δίκαιο. Να αφήσουμε τους τεχνικούς να χαράξουν το πιο σύντομο δρόμο, έναν κάθετο άξονα”.

Ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:

Γεωργάκος: μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ένα ιδιαίτερο φυσικό κάλος, δηλαδή οι περιβαλλοντικοί όροι που τυχόν μας αποτρέπουν από κάποιες συνδέσεις πρέπει να τους εξετάζουν σοβαρά. Οι περιβαλλοντικοί όροι και το που πηγαίνει ο δρόμος έχουν να κάνουν και με την ολοκλήρωση της σωστής μελέτης έτσι ώστε να πάμε σε αυτή τη χάραξη.

Ροπόκης: είπατε ότι ο τότε Υπουργός είχε μια πρόταση, ο υπουργός δεν ήθελε ή οι τοπικοί παράγοντες, βουλευτές, νομάρχες και υπόλοιποι είχαν διαφωνία και δεν συζητήθηκε καθόλου το θέμα;

Μπαΐλης: είχε προταθεί η σύνδεση να πάει από το Θεσπρωτικό, να γίνει ένα τραπεζοειδές. Είπε σε αυτή την πρόταση ο Υπουργός ο ίδιος ότι δεν συμφωνεί με αυτό.

Ροπόκης: δεν την έκανε αυτή την πρόταση ο Υπουργός όμως, οι τοπικοί παράγοντες την έκαναν.

Μπαΐλης: ναι δεν την έκανε την πρόταση ο Υπουργός, δεν συμφωνούσε με την πρόταση που του έφεραν, το είπε δημόσια.

Πρόεδρος της Κοινότητας Βρυσούλας κ. Κολιοφώτης: πρέπει να γίνει μια διευκρίνηση ότι ο δρόμος δεν θα βγει στη διασταύρωση στη Στεφάνη όπως λέγεται, θα βγει από το Θεσπρωτικό και θα καταλήξει στο στρατόπεδο της Φιλιππιάδας. Επομένως καταργείται όλη η λάκκα μας. Καταλαβαίνετε ποιο είναι το μείζον θέμα; δεν είναι ότι θα πάει και θα συνδεθεί στο Λούρο και θα περάσει, θα πάει στο στρατόπεδο στη Φιλιππιάδα για να ενωθεί με την Ιόνια Οδό. Άρα η λάκκα, ο Λούρος και τα χωριά και η Πρέβεζα είναι τελείως εκτός. Για αυτό είναι σημαντικό σημείο να έρθει ο δρόμος από εκεί που προτείνουμε.

Μπαΐλης: με σεβασμό σε αυτά που είπε ο πρόεδρος θέλω να ερευνήσετε αν αυτά έχουν βάση, να το συζητήσουμε ανοιχτά και να έχουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα και ένα ψήφισμα που να ζητάμε το συγκεκριμένο δρόμο.

IMG 0216

Αιχμηρός ήταν και ο δημοτικός σύμβουλος της Στροφής στο Μέλλον κ. Θανάσης Ανωγιάτης σημειώνοντας πως η Πρέβεζα παραμένει σε συγκοινωνιακή απομόνωση, ενώ χαρακτήρισε τρομακτικό το γεγονός πως έχουν περάσει 12 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη: "καταρχήν νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής μας είναι η συγκοινωνιακή της απομόνωση. Ούτε με την Εγνατία, ούτε με την Ιόνια έχουμε αυτή τη στιγμή σύνδεση. Το πρόβλημα το μεγάλο είναι ότι καρκινοβατεί μια μελέτη εδώ και πάνω από δεκαετία για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και ξαφνικά βλέπουμε να εμφανίζονται κάποιες προτάσεις για σύνδεση, οι οποίες δεν ξέρω αν είναι εκ του πονηρού ή όχι. Αν θέλουν δηλαδή να απεμπολήσουμε τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και θέλουμε να κάνουμε κάτι άλλο. Προφανώς αυτό βέβαια δεν μπορεί να είναι σοβαρή λύση γιατί ο δρόμος αυτός που έχει κατασκευαστεί δεν είναι εθνική οδός, είναι ένας επαρχιακός δρόμος. Δεν μπορεί να αποτελέσει δηλαδή κύριο οδικό άξονα και διέξοδο προς την Εγνατία Οδό. Επίσης η μελέτη για την οποία μιλάει τώρα ο Περιφερειάρχης είναι μέχρι τη γέφυρα Μπακόλα. Θα χρηματοδοτηθεί μελέτη για να διευκρινίσει από που θα πάει στη συνέχεια και αν μπορεί να συνδεθεί. Νομίζω όμως το δημοτικό συμβούλιο έχει καθήκον να εκφράσει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι δεν έχει προκριθεί ακόμη η μελέτη για της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. Είναι νομίζω τρομακτικό τώρα 11,12 χρόνια να μην μπορεί να τελειώσει μια μελέτη. Χρειάζεται να ασκήσουμε όλη την πολιτική πίεση ώστε αυτό να τελεσφορήσει σύντομα".

IMG 0225

Το δικό του προβληματισμό κατέθεσε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Ακρίβης λέγοντας μεταξύ άλλων: "Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε περί τίνος δρόμου πρόκειται, πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο; Αν προβλέπει κλειστό αυτοκινητόδρομο κανένα όφελος δεν πρόκειται να έχει η περιοχή και αυτό το ξέρω πολύ καλά γιατί σε παρόμοιες περιοχές όπως στην Ιόνια Οδό που έγινε ας πούμε ο κόμβος του Γοργομύλου που ο κόσμος τότε το ζητούσε επιτακτικά, αυτή τη στιγμή για να μπεις και να βγεις στο Γοργόμυλο αυτή τη στιγμή χρεώνεσαι διόδια. Οπότε κανένα όφελος δεν έχει η περιοχή" με τον κ. Μπαΐλη να απαντάει πως η δική του πρόταση ήταν και συνεχίζει να είναι να κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας παρόμοιος με τον άξονα που συνδέει Καρτέρι-Εγνατία, και όχι τετράιχνος κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομος.

IMG 0227

Εύλογη χαρακτήρισε την αγωνία των Προέδρων των τοπικών κοινοτήτων ο επικεφαλής της Ανάπτυξης Τώρα κ. Γιώργος Νίτσας σημειώνοντας πως οι πολίτες έχουν χορτάσει από ανακοινώσεις και ταξίματα: "Θεωρώ ότι η αγωνία των προέδρων των τοπικών κοινοτήτων είναι λογικη, η αγωνία των Πρεβεζάνων ακόμη περισσότερο. Έχουμε ακούσει σχεδόν από όλους τους Υπουργούς των κυβερνήσεων των τελευταίων 20 ετών ότι επιβάλλεται η κάθετη σύνδεση, ξεκινώντας από τότε με την Εγνατία σε δύο σημεία, το ένα ήταν μέσω Μεσοποτάμου και η άλλη μέσω της Λάκκας Σουλίου. Στην πορεία προέκυψε η Ιονία Οδός και ζητήσαμε και διεκδικήσαμε και τη σύνδεση με την Ιονία μέσω Καμπής. Αυτό που έλεγα από το 2005 και θα πω και σήμερα, εμένα δεν με νοιάζει από που θα γίνει, εμένα με νοιάζει να γίνει. Και δυστυχώς κανένας μα κανένας Υπουργός δεν υλοποίησε τις δεσμεύσεις του. Θυμάμαι τρεις συνεδριάσεις του νομαρχιακού συμβουλίου και για μελέτη μέσα από τη Λάκκα, που ξεκίνησε μια προμελέτη η οποία δυστυχώς έμεινες στις καλένδες. Θυμάμαι υπουργούς να έρχονται στην Πρέβεζα και να τάζουν αλλά δυστυχώς κανένα έργο από αυτά δεν μπήκε στο πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων ώστε να γίνει αυτή η σύνδεση που θέλουν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής για να μπορέσουμε να κοιτάμε κι εμείς στα μάτια τους πάντες και να τους λέμε να έρθουν με ασφάλεια στην περιοχή μας μέσω ενός κάθετου άξονα, είτε με την Εγνατία είτε με την Ιονία. Θεωρώ την αγωνία των Προέδρων εύλογη, αλλά μη χαθούμε στη λογική μιας πρόσκαιρης επικαιρότητας που εξασφάλισε ο περιφερειάρχης με το να πει ότι η σύνδεση με την Πρέβεζα είναι εκεί πέρα. Θεωρώ ότι αν υπάρχουν οι δεσμεύσεις για να γίνει ένα έργο, μια κάθετη σύνδεση είτε με την Ιονία είτε μέσω αυτής της σύνδεσης με χρονοδιάγραμμα λέω ναι, το να μπούμε όμως στο να αφήσουμε αυτό που διεκδικούμε 11 χρόνια τώρα με την Ιονία Οδό και πάμε να μπούμε ξανά σε μια διαδικασία γιατί έτσι ανέφερε ο Περιφερειάρχης και δεν ξέρω και τι δρόμος θα είναι αυτός και με ποια κονδύλια, πιστεύω ότι ψάχνουμε βελόνα στα άχυρα. Άρα επιβάλλεται κύριε Δήμαρχε να συζητήσουμε σοβαρά τη μία σύνδεση που μπορούμε να πετύχουμε, να τη βάλουμε στο τραπέζι, να το αποφασίσουμε και να πάμε και να δεσμευτούν αυτοί που έχουν τις τύχες αυτού του έργου είτε λέγεται περιφερειάρχης είτε υπουργός, ώστε επιτέλους να υλοποιηθεί. Έχουμε χορτάσει από ταξίματα και από ανακοινώσεις".

Κλείνοντας ο δήμαρχος Πρέβεζας τόνισε: "συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να πιέσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Και τη διερεύνηση θα κάνουμε όσον αφορά το θέμα που έφεραν οι Πρόεδροι στο τοπικό συμβούλιο αλλά και για την πορεία της μελέτης και της ολοκλήρωσής της. Και όσον αφορά τον οδικό άξονα προς το Άκτιο-Αμβρακία, η πίεση για να ολοκληρωθεί αυτός ο οδικός άξονας είναι μεγάλη, πιστεύω ότι θα γίνει αλλά και για εμάς εδώ η ολοκλήρωση της μελέτης είναι πρωταρχικό θέμα για να κλείσουμε τη σύνδεση με την Ιόνια. Όλοι είπαμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη, επομένως και η πίεση προς την περιφέρεια και προς τα Υπουργεία θα είναι τέτοια που μάλλον θα ευχόμαστε στην τετραετία να έχει γίνει κάτι".