Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 04 Δεκεμβρίου 2019 13:30

Από 2021 και... βλέπουμε η ολοκλήρωση της μελέτης για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό – Προωθεί τη σύνδεση με Κακαβιά η Περιφέρεια Ηπείρου

Ένα ιδιαιτέρως αποκαλυπτικό έγγραφο για το μέλλον της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, αλλά και για τον τρόπο που η Περιφέρεια Ηπείρου προωθεί τη σύνδεση με την Κακαβιά, κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έπειτα από σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου.

Το Υπουργείο σχετικά με τη μελέτη της σύνδεσης της Πρέβεζας αναφέρει:

Αναφορικά με τη σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, βρίσκεται σε εξέλιξη η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο: «Μελέτη Οδού Σύνδεσης Πόλης Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό». Βάσει του εγκεκριμένου κυκλοφοριακού σχεδιασμού προβλέπεται η κατασκευή αρτηρίας 4ιχνης διατομής σε μήκος περί τα 30,3 χλμ, που ξεκινά στην περιοχή του (Ανισόπεδου Κόμβου) Α/Κ Καμπής (Φιλιππιάδας) της Ιονίας Οδού, συνεχίζει με νέα χάραξη ή με βελτίωση της υφιστάμενης οδού, μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Αρχάγγελου και ακολούθως βελτιώνει υφιστάμενη οδό μέχρι τον κόμβο Φραξήλα επί της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας. Προβλέπονται κατά μήκος της αρτηρίας κόμβοι κυκλικής κίνησης [πλην του Α/Κ της αρτηρίας με την Εθνική Οδό 5 Αντιρρίου - Ιωαννίνων (Α/Κ ΠΕΟ) και του Α/Κ Φραξήλα, που προβλέπονται ανισόπεδοι.

Για το Τμήμα της μελέτης από την αρχή της χάραξης (ΧΘ 0+379,88) έως την περιοχή του Α/Κ της αρτηρίας με την Εθνική Οδό 5 Αντιρρίου-Ιωαννίνων (Α/Κ ΠΕΟ, ΧΘ 5+000), το οποίο εξετάζεται και προωθείται κατά προτεραιότητα, τελεί υπό έγκριση νέος κυκλοφοριακός σχεδιασμός και υδραυλικός σχεδιασμός, για τον οποίο ήδη το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων - Τμήμα Μελετών (Συνεδρία: 24η–Πράξη: 128) γνωμοδότησε θετικά και εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής εγκριτικής Απόφασης κατά τις κείμενες διατάξεις.

Δεδομένου ότι βάσει του τελικού σχεδιασμού δεν έχει εξασφαλιστεί το σύνολο των απαιτούμενων περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, ενώ απαιτείται παράλληλα η σύνταξη και έγκριση του 3ου Συγκριτικού Πίνακα για την τακτοποίηση του οικονομικού αντικειμένου, το διαμορφωθέν τεχνικό αντικείμενο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός ενός (1) έτους”.

Αναφορικά με τη σύνδεση με την Κακαβιά επισημαίνει:

Σε ό,τι αφορά τη σύνδεση της Ιονίας Οδού με την Κακαβιά, ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αποτελείται από τα οδικά τμήματα: α) Τμήμα Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης – Καλπάκι & β) Καλπάκι - Κακαβιά. Η μελέτη του πρώτου τμήματος, μήκους 46,44 χλμ., έχει ολοκληρωθεί, η σύμβαση έχει παραληφθεί με τη ΔΟΥ/5882/14.12.2015 Απόφαση, το κόστος των έργων κατασκευής εκτιμάται σε 340 εκ. € και απαιτείται πλέον η ένταξή του σε σχετικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Το φυσικό αντικείμενο του δεύτερου τμήματος αφορά την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και την εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για την ανακατασκευή και βελτίωση, καθώς και την ωρίμανση υφιστάμενων μελετών του υπόψη υποτμήματος του οδικού άξονα μήκους 23,38 χλμ. . Για τις απαιτούμενες ως άνω μελέτες βελτίωσης της υφιστάμενης χάραξης που εκτιμώνται σε 1,5 εκ. € συντάχθηκε (Τεχνικό Δελτίο Έργου) ΤΔΕ, που πρόσφατα διαβιβάστηκε στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ με το ΔΟΥ/06.11.2019 έγγραφο, προκειμένου να προωθηθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων για χρηματοδότηση”.