Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2019 11:31

Αλλαγές στην κρουαζιέρα – Εργασίες ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική όχληση και “καμπανάκια” από τους επαγγελματίες του Εμπορικού Λιμένα

Εποικοδομητική ήταν το μεσημέρι της Τρίτης η συνάντηση-συζήτηση για ζητήματα που αφορούν τον εμπορικό λιμένα και τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, ανάμεσα στο νέο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και εκπροσώπους των φορέων.

20191210 151025

Ειδικότερα με τη νέα διοίκηση του ΔΛΤ Πρέβεζας συναντήθηκαν εκπρόσωποι του Σωματείου Λιμενεργατών Πρέβεζας, του Μεταφορικού Συνεταιρισμού Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε., του Μεταφορικού Συνεταιρισμού Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Φιλιππιάδας & Πρέβεζας Συν. Π.Ε., ενώ παρών ήταν και ο ναυτικός πράκτορας Βασίλης Σαρδελής.

IMG 0123

Πέρα από απαραίτητες εργασίες ενίσχυσης των εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα (ασφαλτοστρώσεις, προσκρουστήρες, εξοπλισμός κ.α.), η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την τροποποίηση του Master Plan του λιμένα Πρέβεζας και ειδικότερα γύρω από τη διασφάλιση της λειτουργικής ικανότητας και των προοπτικών ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα.

IMG 0119

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος τόνισε ότι θα απευθυνθεί στη ΔΕΠΑΝ, ώστε να “τρέξουν” η μελέτη για τους επικρουστήρες, αλλά και προμελέτες για την κατασκευή της ανατολικής προβλήτας. Ξεκαθάρισε ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπάρξουν επαφές και με την ΕΣΑΛ και με την εταιρεία, ενώ τόνισε προς τους επαγγελματίες ότι δε υπάρξει κανείς αιφνιδιασμός και ότι τον πρώτο λόγο τον έχει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Πρόσθεσε επίσης πως θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνει μέσα στο Master Plan και η πρόβλεψη εφαρμογής του ΣΒΑΚ για κατασκευή ποδηλατόδρομου και επέκταση της παραλιακής οδού στο Βαθύ που οδηγεί στον Άγιο Σπυρίδωνα και τα καύσιμα.

IMG 0124

Ο Ευκλείδης Φονταράς εκ μέρους των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο υποστήριξε πως το Master Plan πρέπει να περιλαμβάνει απαραίτητο χώρο για την υποδοχή κρουαζιέρας, αλλά και κτίριο για το Λιμεναρχείο Πρέβεζας, ενώ έθεσε ένα ερώτημα το κατά πόσο θα μπορεί να στηρίξει την κρουαζιέρα και η δυτική προβλήτα.

IMG 0126

Ο ναυτικός πράκτορας κ. Σαρδελής εξέφρασε την ανησυχία του για τα όσα περιλαμβάνονται από την εταιρεία στο Master Plan και κυρίως για την τάση που έχει η εταιρεία να ευνοεί στον προγραμματισμό της την τουριστική χρήση ενός μικτού λιμένα, με “πολιορκητικό κριό” την κρουαζιέρα. Πρότεινε η νότια προβλήτα να μείνει ως έχει για την εμπορική χρήση, μέχρι να φτιαχτεί η ανατολική και να εξυπηρετεί τη λειτουργία του εμπορικού λιμένα. Για τη δε κρουαζιέρα πρότεινε να προβλεφθεί στο Master Plan ένας διαφορετικός τρόπος εξυπηρέτησης των κρουαζιερόπλοιων και υποστήριξε πως αυτά μπορούν να μη δένουν στο λιμάνι και να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με μικρές βάρκες που θα τους μεταφέρουν στη στεριά και θα έχουν ως βάση τους ένα κομμάτι της ανατολικής προβλήτας.

IMG 0128

Όλες οι πλευρές επίσης συνομολόγησαν πως πρέπει οπωσδήποτε να γίνει η προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού (π.χ. "ρουφήχτρα"), ώστε να μειωθεί κατά μεγάλο ποσοστό η περιβαλλοντική όχληση από τη σκόνη, που πολλές φορές γίνεται ενοχλητική και στην παραλία της πόλης.

Ο κ. Γεωργάκος εξέφρασε επίσης την απορία του, το αν υπάρχει η δέσμευση από τους εμπόρους που χρησιμοποιούν τον εμπορικό λιμένα Πρέβεζας, ότι θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν και τα επόμενα χρόνια και αποφασίστηκε να “κλειστεί” και ένα ραντεβού, στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας.

Το δε υδατοδρόμιο θα χωροθετηθεί τελικώς εκεί που είχε προβλεφθεί αρχικά στο Master Plan, στη θαλάσσια περιοχή στο ύψος του Ναυτικού Μουσείου (Σφαγεία).

Ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι θα μεταφέρει τις απόψεις αυτές στην εταιρεία που θα εκπονήσει το Master Plan και θα ενημερώνει για ό,τι νεότερο.