Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2020 09:35

Η Κυβέρνηση γυρίζει την πλάτη στην Ήπειρο; - Πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του atpreveza.gr για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό

Είναι από τις περιπτώσεις που ο συντάκτης αναφέρει ότι ΔΥΣΤΥΧΩΣ επιβεβαιώνεται, λόγω της αρνητικής τροπής που παίρνει το έργο της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, μέσω του έργου Καμπή-Γέφυρα Καλογήρου.

Στις 29 Ιουλίου σε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ) επισημαίναμε πως υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος να καθυστερήσει κι άλλο το έργο, λόγω τροποποίησης του υδραυλικού σχεδιασμού που ζητά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το γεγονός αυτό, αλλά και οι αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο στη σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά, προκάλεσαν τη... μήνη των αυτοδιοικητικών σε ολόκληρη την Περιφέρεια Ηπείρου.

Σε ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Ηπείρου αναφέρει:

Η δημοσιοποίηση της απάντησης των Υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης στην αναφορά του βουλευτή Γ. Αμυρά για την αλλαγή του σχεδιασμού του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά (δείτε ΕΔΩ), μας εκπλήσσει δυσάρεστα. Για τα Διευρωπαϊκά δίκτυα υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και αυτοί πρέπει να τηρούνται.

Η αλλαγή διατομής από τετράιχνη, σε δίιχνη, ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό η οποία θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο σημερινό, αλλά και στο μελλοντικό κυκλοφοριακό φορτίο, μη διασφαλίζοντας τη βέλτιστη οδική ασφάλεια. Προτείνεται δε ερήμην της Περιφέρειας, η οποία επιτακτικά τόσο επί προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όσο και επί νέας, έθετε το αίτημα ένταξης του έργου- με την αρχική του μελέτη- σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, έχει ενημερώσει για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στις οδικές υποδομές της Ηπείρου τον Πρωθυπουργό, ενώ από τις 23 Ιουλίου 2019 αναμένει απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Καραμανλή στο γραπτό αίτημά του για συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί λίστα εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν το Υπουργείο του.

Σε αυτή περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία- μετά από συνεχείς οχλήσεις με δεδομένη τη δέσμευση πόρων από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»- προεκλογικά παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια το δικαίωμα υλοποίησης του έργου. Μετεκλογικά όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.

Δυστυχώς παρά την αλλαγή Πολιτικής Ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο”.

Η περιφερειακή παράταξη “Ήπειρος Όλον” τονίζει σε ανακοίνωσή της:

“Mε λύπη μας και μέσω του τοπικού τύπου διαπιστώνουμε πως για μια ακόμη φορά η Ιόνια Οδός και πιο συγκεκριμένα το κομμάτι που αφορά την σύνδεση Ιωαννίνων- Κακαβιά οδεύει προς άγνωστη κατεύθυνση.

Δεν πέρασε λίγος καιρός που τα στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης διαβεβαίωναν για την σύνδεση με την Κακαβιά και τα στελέχη της σημερινής κυβέρνησης προχωρούσαν σε επερωτήσεις από τα έδρανα της αντιπολίτευσης για το μέλλον του έργου. Σήμερα η αντιπολίτευση έγινε κυβέρνηση και τα στελέχη της κυβέρνησης πήραν τις θέσεις τους στην αντιπολίτευση, ακριβώς όμως με τις ίδιες τακτικές και λογικές, ενδεχομένως και «σκοτεινές».

Οι κυβερνητικοί μέχρι πριν λίγο καιρό δήλωναν ότι αυτό που μένει για τη συνέχιση του έργου είναι η χρηματοδότηση και οι αντιπολιτευόμενοι προχωρούσαν σε ερωτήσεις για το μέλλον του έργου. Αυτές τις ημέρες όμως έρχεται μια άλλη πραγματικότητα ότι η Ήπειρος και το κομμάτι Ιωάννινα –Κακαβιά ενόψει μάλλον και του χειμώνα, μπαίνουν για μια ακόμη φορά στον «ΠΑΓΟ».

Στην λογική της οικονομικότερης λύσης φαίνεται ότι επαναμελετάται όλο το έργο εξ αρχής αλλά όπως φαίνεται θα δεχθεί και ένα γενναίο «Τεμαχισμό» .Οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δυο και βέβαια είναι μόνο η αρχή γιατί σίγουρα για το τέλος θα υπάρχουν και εκπλήξεις .

Τα ερωτήματα βέβαια και οι απορίες εύλογες ,

αφού έχει μελετηθεί το έργο και είναι ώριμο γιατί να επανασχεδιαστεί από την αρχή ;

Απο που θα βρισκόνταν αρχικά τα χρήματα υλοποίησης και σήμερα δεν βρίσκονται ;

Ποιο είναι το οικονομικό όφελος με τα νέα δεδομένα ;

Γιατί ο αρμόδιος Υπουργός(στην πρόσφατη περιοδεία του στα Ιωάννινα) αλλά και οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος διαβεβαίωναν μέχρι και πριν λίγες ημέρες και μέσω του τύπου ,ότι ο μόνος λόγος πλέον της καθυστέρησης ήταν η πηγή χρηματοδότησης ,το ήξεραν και ψεύδονταν στους Ηπειρώτες ή δεν το γνώριζαν και απλώς έκαναν υποθέσεις εργασίας ;

Ποιόν ή ποιους εξυπηρετεί η νέα αυτή εξέλιξη ;

Γιατί η νέα σχεδίαση προβλέπει δίιχνο δρόμο και όχι τετράιχνο όπως ήταν η αρχική του σχεδίαση ;

Μήπως κάποιοι εξυπηρετούνται από την παραπάνω αλλαγή ;

Ποιά ακριβώς οικόπεδα εξαιρούνται και ποιοι είναι οι κάτοχοι τους ;

Πολλά θα μπορούσαν να είναι τα ερωτήματα αλλά αλήθεια, αντιλαμβάνεται κανείς την σημασία αυτού του έργου και ποια θα είναι η προοπτική της Ηπείρου αν ο δρόμος ολοκληρώνονταν όπως αρχικά προβλέπονταν από την μελέτη ;

Κάποιοι μάλλον έχουν επιλέξει να οδηγήσουν την Ήπειρο εκ νέου σε απομόνωση αλλά όλοι εμείς θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν είναι ένας απλός δρόμος αλλά είναι μια σύγχρονη πύλη ένωσης με τα Βαλκάνια αλλά και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας και προφανώς τα οφέλη θα είναι πολλά και σε πολλά επίπεδα όπως ο τουρισμός ,το εμπόριο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας .

Κάποιοι μάλλον δεν αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του έργου και το μόνο όραμα που έχουν για τους νέους άξονες της Ηπείρου είναι μια νέα Βλαχόστρατα ...”.

Το “Κοινό των Ηπειρωτών” αναφέρει σχετικά:

Υποβιβασμός του Οδικού Άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Ανεξεταστέα η Ήπειρος στις οδικές υποδομές!

«Κουτσουρεμένος και με καθυστέρηση ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά»!

«Νέα μελέτη με δίιχνη διατομή»!

«Εγκαταλείπεται η τετράιχνη χάραξη»!

«Συρρίκνωση λόγω κόστους»!

«Αρνητική εξέλιξη για την Ήπειρο»!

Είναι κάποιοι από τους τίτλους των τοπικών μέσων ενημέρωσης, έντυπων κ’ ηλεκτρονικών.

Τόσο μας υπολογίζουν. Έτσι μεταχειρίζονται την Ήπειρο! Δεν μας ρωτούν πριν αποφασίσουν. Μας αποκλείουν από την συζήτηση, όπως αποκλείουν οι μεγάλοι του κόσμου την Ελλάδα από τις διεθνείς διασκέψεις (επίκαιρο το Λιβυκό ζήτημα).

Αυτό συμβαίνει γιατί ποτέ δεν διεκδικήσαμε με σχέδιο. Η περιφέρεια κάνει μυστική διπλωματία, όπως συνηθίζει και εισπράττουμε τα αποτελέσματα.

Αυτά δεν τολμούν να τα κάνουν στην Πελοπόννησο, στην Κεντρική Ελλάδα, στην Μακεδονία, στην Κρήτη και αλλού. Εκείνοι διεκδικούν. Δεν παίρνουν ότι τους δώσουν. Δεν αρκούνται στα λίγα.

Κι όμως δεν αξίζει τέτοια μεταχείριση η Περιφέρεια μας! Να αντιδράσουμε. Δήμαρχοι και περιφέρεια, Επιμελητήρια και Φορείς να οργανωθούμε γιατί διαφορετικά θα ακολουθήσουν κι άλλες πολλές ήττες.

Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός τέτοιας σημασίας και αξίας οδικού άξονα, όπως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία! Δεν πρόκειται για ενδοπεριφερειακό έργο αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει.

Αν αυτή την τύχη επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, τότε τι να περιμένουμε για την σύνδεση της Πρέβεζας με Ιόνια οδό και την Εγνατία;

Η Ήπειρος χρειάζεται μεγάλα έργα για να έχει προοπτική. Έστω και τώρα να παραδεχθούμε τα λάθη και να διεκδικήσουμε αυτά που μας αξίζουν:

  • Τετράιχνο οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

  • Χρηματοδότηση του συνόλου της σύνδεσης Ιόνιας οδού με Πρέβεζα

  • Ολοκλήρωση οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας

  • Ολοκλήρωση των υποδομών λιμένος Ηγουμενίτσας

  • Ωρίμανση μελετών σιδηροδρομικής σύνδεσης «Καλαμπάκας – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα»

Αναγνωριστική μελέτη για φυσικό αέριο στην Ήπειρο”.

 

Τίθεται πλέον πολιτικό ζήτημα σε σχέση με την αντιμετώπιση της Ηπείρου από την Κυβέρνηση

 

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ και το αναφέρει και στην ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Ηπείρου, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιούν συναντήσεις οι αυτοδιοικητικοί της Ηπείρου με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Και όταν αυτό συμβαίνει συνήθως εισπράττουν μία τυπική αντιμετώπιση στα αιτήματά τους.

Κάτι που δε γινόταν με το Χρήστο Σπίρτζη στο “τιμόνι” του Υπουργείου, ο οποίος και πολλές συναντήσεις πραγματοποιούσε ο ίδιος (και όχι υπηρεσιακοί παράγοντες) και στην Ήπειρο είχε έρθει αρκετές φορές, με αποκορύφωμα το αναπτυξιακό συνέδριο, όπου και είχε συναντήσεις με Περιφερειάρχη και Δημάρχους.

Αποτελεί μάλιστα “κοινό μυστικό” πως η Περιφέρεια Ηπείρου θα επιθυμούσε να αναλάβει η ίδια την υλοποίηση του έργου, καθώς διαπιστώνεται μία απροθυμία του Υπουργείου να προχωρήσει τα θέματα, με κίνδυνο ο σχεδιασμός της περιφερειακής αρχής να τιναχθεί στον αέρα...

Γυρίζει λοιπόν την πλάτη η Κυβέρνηση στην Ήπειρο;