Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2020 11:31

Η “μάχη” της δημόσιας εκπαίδευσης στο Ν. Πρέβεζας στα χρόνια του κορονοϊού – Τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση

Με τον... αραμπά προχωρά και στο Ν. Πρέβεζας η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, με τους εκπαιδευτικούς να δίνουν τη δικής τους “μάχη” από το σπίτι, ώστε να περισωθεί όσο αυτό είναι δυνατόν από απόσταση, η δημόσια εκπαίδευση των μαθητών. Ζητήματα που θα έπρεπε εδώ και 15 χρόνια να έχουν δρομολογηθεί, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να τακτοποιηθούν μέσα σε δύο εβδομάδες.

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας Παναγιώτης Λελοβίτης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Πρέβεζας Γιάννης Παπαδόπουλος, καταθέτουν στο atpreveza.gr μία πρώτη καταγραφή της προσπάθειας που γίνεται.

5c63224d7446e786b948c0c722eaf938 XL

Ο κ. Λελοβίτης δήλωσε: Έχει αρκετές δυσκολίες η διαδικασία. Η ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου έχει δυσκολίες. Είναι βαριά και δυσκίνητη. Ειδικά όταν μπαίνει πολύς κόσμος μαζί. Και είναι και κάποια μαθήματα, που δε μπορούν να γίνουν εύκολα. Στη Γλώσσα π.χ. Γενικά όμως προχωράει σε ικανοποιητικό βαθμό και μας αιφνιδιάζει ευχάριστα αυτό.

Οι καθηγητές σκεφτείτε πως δεν είχαν όλα αυτά τα χρόνια κάποια επιμόρφωση σε αυτά τα κομμάτια, παρά μόνο καθένας μόνος του. Πρέπει να έχεις απαραίτητα γρήγορη σύνδεση internet. Υπάρχουν και πιο πρακτικά προβλήματα. Ένας γονιός για παράδειγμα έχει έναν υπολογιστή και τρία παιδιά. Ποιος θα τον πρωτοχρησιμοποιήσει; Όλη αυτή η διαδικασία δεν έχει να κάνει μόνο με το γνωστικό κομμάτι. Είναι βασικό να κρατήσεις την παιδαγωγική σχέση με τα παιδιά. Προσπαθούμε να παραμείνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς τους για να υπάρχει κάποια παιδαγωγική σχέση.

Υπάρχουν και άλλα κομμάτια της δουλειάς του εκπαιδευτικού, όπως το ψυχολογικό, κοινωνικοποιητικό, το συναισθηματικό που “χάνεται”. Εμείς προσπαθήσαμε να το παλέψουμε. Όσοι μπορούμε δηλαδή. Άλλος δεν έχει την υποδομή, άλλος δεν έχει καλή σχέση με την τεχνολογία κ.ο.κ.

Επίσης, την πρώτη εβδομάδα περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί πανελλαδικά έκαναν ομάδες στα social media και δούλεψαν εκεί την επαφή με τα παιδιά. Αξίζει να δούμε κι αυτόν τον τρόπο, καθώς είναι πολύ πιο ευέλικτος σε σχέση με την πλατφόρμα του Υπουργείου. Θα πρέπει να το δει κι αυτό το κομμάτι το Δημόσιο Σχολείο”.

IMG 6235

Από την πλευρά του ο κ. Παπαδόπουλος υποστήριξε: “Έχουν έρθει αποκωδικοποιημένες οδηγίες από το Υπουργείο για τη διεκπεραίωση της τηλεκπαίδευσης. Όλοι οι συνάδελφοι καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες και σε ώρες μέχρι και πολύ αργά το βράδυ, τα ξημερώματα. Ανεβαίνει υλικό, ανεβαίνουν ασκήσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στο Ν. Πρέβεζας. Υπάρχει όμως και το κομμάτι των τεχνικών δυσκολιών. Όταν μπαίνουν πολλοί μέσα η πλατφόρμα πέφτει. Αυτά που θα έπρεπε να είχαν λυθεί εδώ και 15 χρόνια πάμε να τα λύσουμε σε 2 εβδομάδες. Είναι αργό το δίκτυο, ειδικά όταν μπαίνουν πολλοί μέσα και δε μπορεί να γίνει σωστή δουλειά. Μην ξεχνάτε πως το κομμάτι της εκπαίδευσης έχει και κομμάτια συναισθηματικά, κοινωνικά που δεν καλύπτονται από απόσταση. Σιγά-σιγά όμως πιστεύω θα ομαλοποιηθεί το πράγμα. Είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση και μέσα σε αυτό το πλαίσιο, προσπαθούμε να λειτουργήσουμε όλοι και να δώσουμε τη δική μας ''μάχη'' της εκπαίδευσης. Είναι έκτακτη η ανάγκη και προσπαθούμε όλοι για το καλύτερο. Οι συνάδελφοι πραγματικά δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό”.

Παραμένει βέβαια ένα μεγάλο ερωτηματικό για τι θα γίνει με το σχολικό έτος και τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες...