Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 12:01

Μία διαβούλευση για το λιμάνι οφείλει να είναι δημόσια και να λύσει κάθε απορία...

Όπως αναφέραμε και σε χθεσινό μας δημοσίευμα (δείτε ΕΔΩ), ξεκίνησε η ψηφιακή διαβούλευση για την τροποποίηση του προγραμματικού σχεδίου Master Plan Λιμένα Πρέβεζας, του σχεδιασμού δηλαδή για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Στη διαβούλευση παρουσιάζονται δύο εναλλακτικές λύσεις.

Η πρώτη λύση (δείτε ΕΔΩ) ζητήθηκε από το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας έπειτα από τη συνάντηση που έγινε στις αρχές Ιουλίου, ανάμεσα στα μέλη του Δ.Σ. του Ταμείου που ανήκουν στην παράταξη “Ο Δήμος της Καρδιάς μας” με τους εκπροσώπους του Σωματείου Λιμενεργατών Πρέβεζας, του Μεταφορικού Συνεταιρισμού Ιδιοκτητών Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Ν. Πρέβεζας «ΝΙΚΟΠΟΛΗ» ΣΥΝ Π.Ε., του Μεταφορικού Συνεταιρισμού Δ.Χ.Φ. Αυτοκινήτων Φιλιππιάδας & Πρέβεζας Συν. Π.Ε. και το ναυτικό πράκτορα Βασίλη Σαρδελή (δείτε ΕΔΩ).

Η δεύτερη εναλλακτική λύση (δείτε ΕΔΩ) αποτελεί την πρόταση της εταιρείας που έχει αναλάβει να εκπονήσει το τροποποιημένο Master Plan. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία θεωρεί πιο δυναμική και βιώσιμη λύση τη συγκεκριμένη πρόταση, γι' αυτό και θέλησε να μπει και αυτή σε διαβούλευση.

ενλυση2

Σε κάθε περίπτωση η ψηφιακή διαβούλευση οφείλει να είναι ΔΗΜΟΣΙΑ. Δηλαδή στη φόρμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα του Δήμου Πρέβεζας, τα σχόλια των συμμετεχόντων θα πρέπει να είναι δημόσια για όλους. Όπως άλλωστε γίνεται σε κάθε μορφή δημόσιας διαβούλευσης μέσω του opengov.gr. Σε διαφορετική περίπτωση θα μιλάμε για μία διαβούλευση χωρίς καμία ουσία για τους δημότες της Πρέβεζας.

Σχετικά με την πρώτη λύση έχουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:

  • Στο σημείο που υπάρχει σήμερα το δημοτικό parking προτείνεται να γίνει υπόγειο parking με μία μικρή πλατεία και να δημιουργηθεί επίσης ένας χώρος αναψυχής και τουριστικών δράσεων. Το parking δηλαδή θα αλλάξει μορφή.

  • Χώροι αναψυχής, πολιτιστικών δράσεων και αθλοπαιδιών προτείνονται στο χώρο που βρισκόταν η “Όπερα του Νερού και του Ονείρου" και στο χώρο μπροστά από το αλιευτικό καταφύγιο.

  • Η Κρουαζιέρα θα γίνεται “αρόδο”, δηλαδή μικρά σκαφάκια (λάντζες) θα παρκάρουν στη δυτική προβλήτα για να μεταφέρουν τον κόσμο στη στεριά από το κρουαζιερόπλοιο που θα έχει αγκυροβολήσει στα ανοιχτά. Στο δυτικό κρηπίδωμα θα αγκυροβολούν και mega yachts έως 25 μέτρα. Στη χερσαία ζώνη θα μειωθεί ο χώρος που χρησιμοποιείται από τον εμπορικό λιμένα και μέσω ενός διαδρόμου θα οδηγείται εκεί ο επισκέπτης. Ο επιβατικός σταθμός της κρουαζιέρας θα είναι στο κρηπίδωμα ακριβώς απέναντι από την παραλία της Πρέβεζας. Η συγκεκριμένη χωροθέτηση δημιουργεί κάποια ερωτηματικά σχετικά με το πως θα λειτουργήσει εύρυθμα η όλη διαδικασία. Υπάρχει μία αίσθηση ότι μπορεί να αποτελέσει “δούρειο ίππο” για να μειωθεί ακόμη περισσότερο η δραστηριότητα του εμπορικού λιμένα.

  • Το κτίριο του Λιμεναρχείου θα μεταφερθεί μέσα στο λιμάνι.

  • Κατά μήκος του παραλιακού πεζοδρόμου θα γίνει κατασκευή εξέδρας με συνθετικό deck.

  • Το υδατοδρόμιο χωροθετείται δίπλα στο αλιευτικό καταφύγιο.

  • Εμφανίζονται κοντά στο άγαλμα της Γοργόνας πλωτοί προβλήτες, που έχουν να κάνουν με την πρόταση που είχε κάνει τον Ιούνιο στο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ο Δημήτρης Καραμανίδης (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ).

Σχετικά με τη δεύτερη λύση που προτείνει η εταιρεία, η οποία θεωρεί ότι δίνει αναπτυξιακό πρόσημο στο λιμάνι της Πρέβεζας:

  • Είναι ολοφάνερο ότι τονίζεται ιδιαίτερα ο χώρος που προορίζεται για τα mega yachts και την κρουαζιέρα και περιορίζεται δραστικά ο εμπορικός ρόλος του λιμένα. Η κρουαζιέρα καταλαμβάνει ένα μεγάλο κομμάτι στη χερσαία ζώνη του δυτικού κρηπιδώματος, ενώ ακόμη μία θέση είναι μικτή για εμπορική-τουριστική χρήση. Τα mega yachts που μπορούν να φιλοξενηθούν θα είναι έως 50 μέτρα. Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως οι επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα δεν συζητούν καν τη λύση αυτή.

  • Το parking παραμένει υπαίθριο.

  • Χώροι αναψυχής, πολιτιστικών δράσεων και αθλοπαιδιών προτείνονται στο χώρο που βρισκόταν η “Όπερα του Νερού και του Ονείρου" και στο χώρο μπροστά από το αλιευτικό καταφύγιο.

  • Το κτίριο του Λιμεναρχείου θα μεταφερθεί μέσα στο λιμάνι.

  • Κατά μήκος του παραλιακού πεζοδρόμου θα γίνει κατασκευή εξέδρας με συνθετικό deck.

  • Το υδατοδρόμιο χωροθετείται δίπλα στο αλιευτικό καταφύγιο.

  • Εμφανίζονται κοντά στο άγαλμα της Γοργόνας πλωτοί προβλήτες, που έχουν να κάνουν με την πρόταση που είχε κάνει τον Ιούνιο στο Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ο Δημήτρης Καραμανίδης (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ).

Επιπροσθέτως θα ήταν χρήσιμο για τη δημόσια διαβούλευση να παραθέσει ο Δήμος και περαιτέρω μετρήσιμα στοιχεία, που οδήγησαν στη διαμόρφωση των λύσεων αυτών για το λιμάνι, ώστε ο δημότης να διαμορφώσει σαφή άποψη και να τοποθετηθεί αναλόγως.