Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 10:33

Το χωρισμό τμημάτων της Α΄Τάξης του 2ου & 3ου Γυμνασίου ζητά η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων

Το χωρισμό τμημάτων της Α΄Τάξης του 2ου & 3ου Γυμνασίου ζητά η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων μαθητών Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας.

Στο αίτημά της η Ένωση αναφέρι:

Τους τελευταίους μήνες ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πλανητική πανδημική κρίση, αυτή του κορωνοϊού covid-19.

Στα πλαίσια προστασίας κι ασφάλειας ,όχι μόνο του μαθητικού ,αλλά και του ευρύτερου πληθυσμού οι σχολικές μονάδες λειτουργούν ενσωματώνοντας το τρίπτυχο :

« χρήση μάσκας , αποστασιοποίηση μαθητών , σχολαστική καθαριότητα» ,

με βάση τις εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Covid -19 ,όπως επικαιροποιούνται κι εξειδικεύονται με οδηγίες του ΕΟΔΥ και κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παρόλα αυτά παρατηρείται μια μεγάλη αντίφαση. Στο 2ο και 3ο Γυμνάσιο Πρέβεζας ,( ενδεχόμενα και σε άλλες σχολικές μονάδες του Δήμου μας) ,είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στην Α΄ Γυμνασίου 81 και 79 μαθητές αντίστοιχα , κατατμημένοι σε τρία Τμήματα ,σε κάθε σχολείο.

Έχοντας ως δεδομένα ότι:

Α. οι αίθουσες που χρησιμοποιούνται δεν ξεπερνούν τα 35 τμ.

Β. ο ωφέλιμος χώρος για κάθε μαθητή ,αφαιρώντας τον όγκο των θρανίων ,έδρας ,καρεκλών ,βιβλιοθήκης ,απόστασης των θρανίων από τοίχους ,παράθυρα ,δεν ξεπερνά τα 0,5 τμ για κάθε μαθητή,

Γ. ο χειμώνας είναι προ των πυλών ,με αποτέλεσμα λόγω βροχής και κρύου να μην μπορεί να επιτευχθεί ο προβλεπόμενος εξαερισμός ,

Δ. οι εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοιού όπως κοινοποιούνται με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, (Δ1α/ΓΠ.οικ.55339/8.9.2020 εγκύκλιο με θέμα : « Λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης…) αναφέρουν για παράδειγμα εκτός των άλλων : «..στις σχολικές βιβλιοθήκες προβλέπεται τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου..» (αρθ.3 παρ.2) , «…οι μαθητές πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρο κατά την αναμονή για εξυπηρέτηση από το κυλικείο..» (αρθ.5 παρ.ε) και «…τόσο στους εσωτερικούς χώρους ,όσο και στους εξωτερικούς χώρους της σχολικής μονάδας συστήνεται η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων ,ήτοι μεταξύ μαθητών ,εκπαιδευτικών…» (αρθ.6 παρ.1)

Με βάση τα παραπάνω δημιουργείται η εύλογη απορία – ερώτημα: Η απόσταση 20 εκατοστών μεταξύ των μαθητών αποτελεί τη μέγιστη δυνατή κι ενδεδειγμένη απόσταση;

Ε .Τον Μάιο του 2020 κατά την επανέναρξη λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων και με περιορισμένα κρούσματα οι σχετικές εισηγήσεις ανέφεραν : «Α. Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας πρέπει να τηρείται απόσταση (1,5) μέτρου μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση που η τήρηση των παραπάνω αποστάσεων δεν είναι δυνατή, λόγω τυχόν περιορισμών που θέτει το μέγεθος της αίθουσας, το τμήμα χωρίζεται σε δύο ισοδύναμα υποτμήματα κατά τα κατωτέρω.

Β. Ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα διδασκαλίας ορίζεται σε δεκαπέντε (15). ……… αν οι διαστάσεις της αίθουσας δεν επιτρέπουν την τήρηση των ενδεδειγμένων αποστάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, …. χωρίζεται σε δύο υποτμήματα τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τα κατωτέρω. Κάθε τμήμα ή σχολική τάξη σχολικών μονάδων, με περισσότερους από δεκαπέντε (15) μαθητές, χωρίζεται σε δύο ισοδύναμα υποτμήματα …»( ΦΕΚ 1739 Β.6.5.2020 ,ΑΡΘ.1)

Στο σημείο αυτό δημιουργείται νέα εύλογη απορία – ερώτημα: Η κατάσταση πριν μερικούς μήνες θεωρούνταν λιγότερο επικίνδυνη από σήμερα;

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Πρέβεζας προτείνει για το σχολικό έτος 2020-2021 :

  1. Τη δημιουργία Τέταρτου Τμήματος και στις δύο σχολικές μονάδες .Φυσικά ο αριθμός των μαθητών που θα προκύψει (20 μαθητές σε κάθε Τμήμα) ,παραμένει υψηλός και δεν αντιστοιχεί στα προβλεπόμενα τετραγωνικά της κάθε αίθουσας ,αλλά αποτελεί μια βάση για περαιτέρω μείωση στο μέλλον.
  2. Αν δεν είναι εφικτή η παραπάνω πρόταση ,προτείνουμε τη δημιουργία τουλάχιστον ενός μεικτού Τμήματος με μαθητές από τα δύο σχολεία ,χωρισμένους με αλφαβητική σειρά .

Για τα επόμενα σχολικά έτη ,μέσα από την ώσμωση απόψεων προτείνουμε τη δημιουργία ενός καινούριου χωροταξικού σχεδιασμού ,ώστε οι μαθητές να ισομοιραστούν στα τέσσερα Γυμνάσια τη Πόλης.

Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας ,γιατί η υγεία μαθητών κι εκπαιδευτικών δεν είναι διαπραγματεύσιμη.