Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2021 10:53

Μέτωπο Δράσης και Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών: "Αποκλεισμός χιλιάδων μαθητών/μαθητριών από την Γ/θμια εκπαίδευση προς όφελος των ιδιωτικών κολλεγίων"

Την παρακάτω ανακοίνωση εξέδωσε το Μέτωπο Δράσης και Αλληλεγύης Εκπαιδευτικών Πρέβεζας:

Τουλάχιστον 35.000 μαθητές και μαθήτριες από τους/τις 92.000 υποψηφίους υπολογίζεται ότι θα βρεθούν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Πάνω από το 1/3 των υποψηφίων, περισσότεροι από 20.000 σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να μην έχουν καν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν μηχανογραφικό. Μάλιστα ο αριθμός αυτός ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς οι εναπομείνασες θέσεις στις σχολές με χαμηλό ή ελάχιστο συντελεστή δεν θα επαρκούν για να καλύψουν το πλήθος των υποψηφίων που θα επιλέξουν στις σχολές αυτές.
Η παραπληροφόρηση ότι στα πανεπιστήμια περνούσαν με βαθμολογία 2 και 3 και η σπέκουλα ενάντια στην ποιότητα των δημόσιων πανεπιστημίων αποκαλύπτεται, αφού εκτός σχολών μένουν πια υποψήφιοι ακόμα και με μέτριες έως άριστες βαθμολογίες. Επίσης, μαθητές και μαθήτριες με καλές και άριστες βαθμολογίες δεν θα μπουν στη σχολή προτίμησής τους. Χαρακτηριστικότερη, ίσως είναι η περίπτωση των αρχιτεκτονικών σχολών, απ’ όπου άριστοι μαθητές/τριες αποκλείονται ακόμα και για ελάχιστα μόρια, διότι δεν έχουν πιάσει την ΕΒΕ του σχεδίου (ουσιαστικά κατηργημένο ως μάθημα από το λύκειο), η οποία εκτινάχθηκε πολύ πάνω από το 10, λόγω του συντελεστή. Αλλά και παιδιά που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν.
Την ίδια στιγμή που αποκλείεται ένα τόσο μεγάλο πλήθος υποψηφίων, πολλά πανεπιστημιακά τμήματα θα μείνουν με κενές θέσεις και απειλούνται με μαρασμό και κατάργηση. Εξάλλου, γνωρίζαμε ήδη ότι η ανακοίνωση για 77.415 εισακτέους ήταν ψευδεπίγραφη. Αντιθέτως, τα ιδιωτικά κολλέγια δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να συμπληρώσουν και να επεκτείνουν την πελατεία τους, μοιράζοντας πλέον αφειδώς ισότιμα επαγγελματικά πτυχία, αφού εκεί δεν ισχύει καμία βάση εισαγωγής ή άλλη προϋπόθεση πέραν της οικονομικής.
Μετά από δύο εξαιρετικά δύσκολα χρόνια λόγω πανδημίας, μετά από έναν χρόνο τηλεκπαίδευσης κατά τον οποίο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να αντεπεξέλθουν, εντελώς αβοήθητοι από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση, μεσούσης οικονομικής κρίσης και με την ανεργία να κορυφώνεται, η κ. Κεραμέως επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τον ρόλο της ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων. Ποια μέτρα πήρε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών που τώρα κρίνει ως ανάξια; Ποια μέτρα θα πάρει ώστε και οι επόμενες γενιές μαθητών να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση; Μήπως η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και του σχεδίου από το λύκειο, η κατάργηση της κοινωνιολογίας, η αυταρχική επαναφορά της διαγωγής, οι ανεδαφικές απαιτήσεις για τηλεδιαγωνίσματα και τα μακιαβελικά νομοθετήματα συνέβαλαν στη βελτίωση της εκπαίδευσης;
Η Ελλάδα είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν φτάσει τον ευρωπαϊκό στόχο για αποφοίτους γ/θμιας εκπαίδευσης πάνω από 40%. Όμως η κυβέρνηση, το θεωρεί αυτό μειονέκτημα και οραματίζεται χαμηλής ειδίκευσης φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς εργασιακά δικαιώματα και μισθολογικές απαιτήσεις. Οι εκπαιδευτικοί της σχεδιασμοί αποκλείουν αποδεδειγμένα ικανούς μαθητές/τριες από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και οδηγούν πλήθος παιδιών στις ΕΣΚ, τα ΙΕΚ και τα ιδιωτικά κολέγια.
Μια σοβαρή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προϋποθέτει όραμα, στρατηγικό σχεδιασμό που δεν έχει ως αφετηρία του τον αποκλεισμό αλλά τη συμμετοχή, διάλογο με τα εκλεγμένα όργανα να γονέων, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών και πιλοτικές εφαρμογές των οποίων τα αποτελέσματα θα επανεκτιμώνται. Το μόνο που έχουμε δει μέχρι στιγμής από την κ. Κεραμέως είναι εγκληματικά λάθη, αυταρχικότητα και υποκρισία. Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από γενναία χρηματοδότηση, επιστημονικά σχεδιασμένα προγράμματα σπουδών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, επαρκή και έγκαιρη στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών, ενίσχυση των υποδομών, καθώς και σοβαρά αντισταθμιστικά μέτρα για τα μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά ελλείμματα που επέφερε η πανδημία.
Καλούμε την υπουργό, έστω και την ύστατη στιγμή, να μην εφαρμόσει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και να καλυφθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις των τμημάτων Γ/θμιας εκπαίδευσης.