Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2021 12:01

Επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του atpreveza.gr για το υποβρύχιο καλώδιο που θα συνδέει Πρέβεζα-Κροτόνε – Ξεκινούν τον Οκτώβριο οι εργασίες

Στις 19 Ιουλίου το atpreveza.gr με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του (δείτε ΕΔΩ), είχε αναφερθεί στο σχεδιασμό που προωθούν οι εταιρείες IslaLink και Elettra, δύο θυγατρικές εταιρείες του κολοσσού των τηλεπικοινωνιών που ακούει στο όνομα Orange, για την κατασκευή του project “Ionian”, ενός υπόγειου συστήματος καλωδίων.

Το υπόγειο σύστημα καλωδίων θα ενώνει την Πρέβεζα με το Κροτόνε της νότιας Ιταλίας και θα συμπληρωθεί με ένα επίγειο σύστημα οπτικών ινών, που θα συνδέουν το σύστημα με τις πόλεις Μιλάνο, Ρώμη, Μπάρι, Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η “Καθημερινή” σε ρεπορτάζ της αναφέρει μεταξύ άλλων:

“Στους παίκτες που επενδύουν στη συγκεκριμένη αγορά και πρόκειται να ποντίσουν τμήμα διεθνών τους καλωδίων στον ελληνικό βυθό ανήκουν και ξένες εταιρείες, όπως η ισπανική Islalink. Η εταιρεία, με έδρα τη Μαδρίτη, διαχειρίζεται και αναπτύσσει υποβρύχια καλώδια, κατά βάση γύρω από την Ισπανία, προκειμένου αυτά να χρησιμοποιηθούν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Eνα από τα τελευταία έργα της περιλαμβάνει τη δημιουργία υποθαλάσσιου καλωδίου στο Ιόνιο και συγκεκριμένα από την Πρέβεζα μέχρι την Κροτόνε της Καλαβρίας, με τις δύο πόλεις να απέχουν η μία από την άλλη 322 χλμ. Το έργο, του οποίου τμήμα του θα είναι επίγειο, θα συνδέει το Μιλάνο και τη Ρώμη με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

«Η ζήτηση για ευρυζωνικές υπηρεσίες στην Ελλάδα προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια λόγω της περαιτέρω ανάπτυξης της τεχνολογίας FTTH (οπτική ίνα μέχρι το σπίτι), των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G), όπως και των επενδύσεων που θα χρηματοδοτηθούν με ευρωπαϊκούς πόρους. Ακόμη οι επενδύσεις στην κατασκευή κέντρων δεδομένων βελτιώνουν σημαντικά τη θέση της Ελλάδας ως περιφερειακού κόμβου, ενώ η Αθήνα θα μπορούσε να αποτελέσει εναλλακτικό σημείο εισόδου, έναντι άλλων κόμβων της Δυτικής Ευρώπης, όπως το Παλέρμο και η Μασσαλία. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη δύνανται να αποτελέσουν εναλλακτικούς κόμβους της Σόφιας, που έχει ενισχύσει τη θέση της ως hub των Βαλκανίων. Πέραν αυτών, η διεθνής συνδεσιμότητα είναι απαραίτητη για τις επικοινωνίες στην Ελλάδα, οι οποίες στηρίζονται στο διαδίκτυο και γι’ αυτό το έργο μας θα είναι κλειδί για την εξέλιξη και ανάπτυξη των ψηφιακών υποδομών της χώρας», εξηγεί στην «Κ», μέσω βιντεοκλήσης, η διευθύνουσα σύμβουλος της Islalink Eσθερ Γκαρθές.

Αυτή τη στιγμή, όπως διευκρινίζει η CEO, ολοκληρώνονται οι πρόδρομες εργασίες του έργου, γεγονός που θα επιτρέψει στην Islalink να προχωρήσει στην αίτηση έγκρισης των απαιτούμενων αδειών για τη χρήση του βυθού. Τα πρώτα 30 χλμ. και τα τελευταία 40 χλμ. του καλωδίου θα θαφτούν ώστε να ελαχιστοποιείται το ενδεχόμενο καταστροφής των συγκεκριμένων τμημάτων από πλοία που αγκυροβολούν ή από αλιείς, ενώ στην ενδιάμεση απόσταση μήκους 250 χλμ., το καλώδιο θα ποντιστεί σε βάθος άνω των 1.000 μέτρων. Το καλώδιο, όπως εξηγεί η Eσθερ Γκαρθές, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2022, θα διαθέτει χωρητικότητα 360 Tbps (1 τρισ. bytes ανά δευτερόλεπτο) και θα λειτουργεί ως εναλλακτική διαδρομή, διασφαλίζοντας τη σύνδεση του ελληνικού με το ιταλικό δίκτυο, όπως και με τους βασικούς κόμβους της Δυτικής Ευρώπης.
Τον ερχόμενο Οκτώβριο θα ξεκινήσει η κατασκευή του καλωδίου, του οποίου η πόντιση ανάμεσα στην Κροτόνε και την Πρέβεζα υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει μερικές εβδομάδες”.