Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2021 09:56

Να σταματήσει άμεσα η δίωξη στον διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Πρέβεζας ζητούν ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου και παρατάξεις εκπαιδευτικών

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ Πρέβεζας δημοσιοποίησε υπόμνημα “για την αποκατάσταση της αλήθειας”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, όπου κάνει λόγο για αδικαιολόγητη ΕΔΕ κατά του διευθυντή της σχολικής μονάδας από τον Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πρέβεζας.

Το υπόμνημα αναφέρει:

 

“(Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόφαση της συντριπτικής πλειοψηφίας του συλλόγου διδασκόντων του 1ου ΓΕΛ Πρέβεζας).

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του είναι

καταδικασμένος να τη ζήσει από την αρχή.

Σανταγιάνα

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΓΕ.Λ. Πρέβεζας, με αφορμή την κοινοποίηση ανάθεσης διενέργειας Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (εφεξής ΕΔΕ) σε βάρος του Διευθυντή του Σχολείου κου Δημητρακόπουλου Νικόλαου με το αιτιολογικό ότι, αν και κλήθηκε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, να ρυθμίσει εκκρεμότητα σχετικά με την κάλυψη των αδιάθετων φιλολογικών ωρών, «… δεν προέβη σε καμία ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση…», προκειμένου για την αποκατάσταση της αλήθειας θέτουμε υπόψη σας τα παρακάτω στοιχεία:

  • Με την έναρξη του σχολικού έτους ο Σύλλογος Διδασκόντων, ως όφειλε, υπέβαλε στον Διευθυντή του Σχολείου τις προτιμήσεις του ως προς τις αναθέσεις των μαθημάτων στις τάξεις και τα τμήματα ( Νόμος 4823/21, άρθρο 100). Ο Διευθυντής εισηγήθηκε στο Σύλλογο Διδασκόντων τις προτιμήσεις που του υποβλήθηκαν και ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων ανά κλάδο και ειδικότητα, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία (Υ.Α. 85980/Δ2/4 Ιουλίου 2020, αρ. Φύλλου 2737).

  • Οι Εκπαιδευτικοί ΠΕ02 Φιλόλογοι, οι οργανικά ανήκοντες στο Σχολείο, κάλυψαν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα Α΄ ανάθεσης της βασικής τους ειδικότητας, ήτοι Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Λατινικά και Ιστορία, σταθερά και αμετάκλητα με γνώμονα την όσο το δυνατόν ποιοτικότερη παροχή γνώσεων στους μαθητές, ιδιαίτερα σε μια χρονιά δύσκολη λόγω και των συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας και της εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων με βάση την οποία θα κληθούν να εξεταστούν για πρώτη φορά οι μαθητές στις προαγωγικές εξετάσεις. Προς επίρρωση των λεγομένων, 8 ώρες Φιλοσοφία, μάθημα που οι Φιλόλογοι έχουν Α΄ ανάθεση και το οποίο δεν εξετάζεται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις, άρα είναι λιγότερο απαιτητική η διδασκαλία του, οι Φιλόλογοι δεν το ανέλαβαν, αλλά κινούμενοι σε πνεύμα συναδελφικότητας συνηγόρησαν να δοθεί ως Β΄ ανάθεση στην Κοινωνιολόγο του Σχολείου.

Έμειναν αδιάθετες, μετά και την απόσπαση δύο (2) φιλολόγων στο σχολείο μας, 9 φιλολογικές ώρες, ήτοι 5 ώρες Αρχαία Ελληνικά σε ένα τμήμα της Α΄ τάξης και 4 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία σε ένα τμήμα της Β΄ τάξης και όχι 9 ώρες στην Α΄ τάξη, όπως εσφαλμένα αναγράφεται στο έγγραφο που επιδόθηκε στον Διευθυντή «Ενημέρωση υπαλλήλου για τη διεξαγωγή Ε.Δ.Ε.».

  • Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητούσε από τους Φιλολόγους να προχωρήσουν σε ανακατανομή των φιλολογικών μαθημάτων, αφήνοντας αδιάθετη την Ιστορία, προκειμένου να εξασφαλιστούν για την εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ78 – Κοινωνιολόγο οι απαιτούμενες για τη συμπλήρωση του ωραρίου της 6 ώρες. Δεν έλαβε υπόψη του ούτε τους παιδαγωγικούς λόγους που επικαλούνταν οι φιλόλογοι, ότι το μάθημα της Ιστορίας, λόγω της σπουδαιότητάς του, πρέπει να διδάσκεται από Φιλολόγους και δη αποφοίτους του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας, οι οποίοι έχουν εντρυφήσει στο αντικείμενο, ούτε το πρακτικό πρόβλημα που δημιουργείται, ότι αν διατεθούν οι 6 ώρες , οι εναπομείνασες 3 δεν μπορούν να καλυφθούν, διότι δεν υπάρχει 3ωρο φιλολογικό μάθημα, αλλά 4ωρο και 5ωρο.

Ειρήσθω εν παρόδω, η εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ78 Κοινωνιολόγος του Σχολείου είχε χαρακτηριστεί Υπεράριθμη με την αριθμ. 7/16-04-2021 Πράξη του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας και ως εκ τούτου, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, έπρεπε να διατεθεί για την κάλυψη του υποχρεωτικού της ωραρίου σε σχολεία της πόλης ή όμορα σχολεία, πράγμα που έγινε αρχικά (διατέθηκε σε Γυμνάσιο της πόλης για 6 ώρες), αλλά η απόφαση αυτή στη συνέχεια ανακλήθηκε για λόγους που δεν γνωρίζουμε.

  • Ασκήθηκαν κατ΄ επανάληψη πιέσεις από τον Διευθυντή της Δ/θμιας Εκπ/σης και στους Φιλολόγους και στον Διευθυντή του Σχολείου, προς τον οποίο απέστειλε και έγγραφο αιτούμενος « …την ανακατανομή μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας του προσωπικού…», χωρίς επιχειρήματα ότι αυτή η ανακατανομή των φιλολογικών μαθημάτων θα απέβαινε θετική για την ποιοτική κατάρτιση των μαθητών, η θέση όμως των Φιλολόγων, του Συλλόγου Διδασκόντων, πλην της Κοινωνιολόγου, και του Διευθυντή του Σχολείου παρέμενε σταθερή και αταλάντευτη ως σύννομη και παιδαγωγικά υπεύθυνη και τεκμηριωμένη.

  • Η επόμενη ενέργεια του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κου Κατσανάκη Απόστολου ήταν να αναθέσει τη διενέργεια Ε.Δ.Ε. σε βάρος του Διευθυντή του Σχολείου « … για τη διαπίστωση τέλεσης πιθανών πειθαρχικών παραπτωμάτων …» αναφορικά με την ανακατανομή των φιλολογικών μαθημάτων.

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

 

  • Εκφράζει τη λύπη του, γιατί η μη εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου συνδέθηκε αποκλειστικά και μόνο με την κατανομή των φιλολογικών μαθημάτων και αποσιωπήθηκε το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή, δύο σχεδόν μήνες από την έναρξη του διδακτικού έτους, παραμένουν αδιάθετες επιπλέον 6 ώρες Μαθηματικών σε τμήματα της Α΄και Β΄ τάξης, 18 ώρες Θρησκευτικών της Α΄και Β΄τάξης, χωρίς να ληφθεί πρόνοια για την αναπλήρωση της Θεολόγου που θα απουσίαζε με άδεια έχοντας ενημερώσει την προϊσταμένη αρχή, ενώ 2 ώρες Αγγλικών καλύφθηκαν πριν από λίγες ημέρες από μόνιμο εκπαιδευτικό για τη συμπλήρωση του ωραρίου του.

 

  • Αναγνωρίζει ως σύννομη και παιδαγωγικά υπεύθυνη τη διαχείριση του συγκεκριμένου θέματος από τον Διευθυντή του Σχολείου κο Δημητρακόπουλο Νικόλαο και ως εκ τούτου άτοπη την παραπομπή του σε Ε.Δ.Ε.

 

  • Πιστεύει ότι μοναδικό μέσο, που αρμόζει στο λειτούργημα που επιτελεί, για την επίλυση ζητημάτων που αφορούν στην ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών και τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου είναι ο δημιουργικός διάλογος - στον οποίο όλοι προσέρχονται με τόση διάθεση να πειστούν, όση διάθεση έχουν να πείσουν. Όμως, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις του Διευθυντή του Σχολείου εξ ονόματος του Συλλόγου Διδασκόντων, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν συζήτησε με τον Σύλλογο Διδασκόντων, εμμένοντας στις δικές του απόψεις”.

 

 

Ανακοίνωση εξέδωσε και η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, στην οποία αναφέρει:

 

“Να σταματήσει η δίωξη συναδέλφου από τη ΔΔΕ Πρέβεζας

 

Συναδέλφισσα-ε

 

Σχετικά με τις εξελίξεις και την κλήση σε ΕΔΕ του συνάδελφου Διευθυντή του 1ου Λυκείου Πρέβεζας καθώς και του υπομνήματος-ανακοίνωσης του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου , η ΑΣΕ Πρέβεζας πρότεινε και έγιναν δεκτά από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας τα εξής: α)Οι αποφάσεις των Συλλόγων πρέπει να γίνονται σεβαστές από τις ΔΔΕ , καθώς ο Σύλλογος των Διδασκόντων γνωρίζει καλύτερα τα του σχολείου του , β) είμαστε αντίθετοι και καταδικάζουμε κάθε ΕΔΕ προς συνάδελφο που εφαρμόζει και υπερασπίζεται τις αποφάσεις του Συλλόγου του και γ) τα ζητήματα που ανακύπτουν μέσα στα πλαίσια των Συλλόγων , λύνονται με παιδαγωγικό τρόπο και όχι με διοικητικές πράξεις (ΕΔΕ).

Η πρόταση της ΑΣΕ Πρέβεζας , που έγινε δεκτή και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας , είναι ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Πρέβεζας , άμεσα , να ανακαλέσει την κλήση προς ΕΔΕ του συναδέλφου Διευθυντή και με την παρέμβαση του Συμβούλου παιδαγωγικής ευθύνης να λυθούν τα όποια ζητήματα έχουν ανακύψει.

Την Δεύτερα 15/11/2021 , το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας , επισκέφτηκε τη ΔΔΕ Πρέβεζας και συναντήθηκε με την αναπληρώτρια Διευθύντρια , καθώς ο Διευθυντής εκπαίδευσης απουσίαζε. Η αναπληρώτρια Διευθύντρια αρκέστηκε να διαβεβαιώσει ότι θα μεταφέρει την πρόταση της ΕΛΜΕ στον προϊστάμενο.

Δηλώνουμε τη σθεναρή μας αντίθεση και αντίσταση σε οποιαδήποτε άδικη δίωξη συναδέλφου. Ακόμα περισσότερο σε διώξεις που στοχεύουν και απειλούν τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και θα υπερασπιστούμε δυναμικά το σεβασμό των αποφάσεων των Συλλόγων από την Διοίκηση”.