Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 06 Απριλίου 2013 23:18

Εν αναμονή των προσφορών για το αεροδρόμιο Ακτίου/Πρέβεζας

Στην τελική φάση ιδιωτικοποίησής του μπαίνει το διεθνές αεροδρόμιο Ακτίου/Πρέβεζας, έπειτα από την πρόσκληση ενδιαφέροντος σε επενδυτές, που έδωσε στη δημοσιότητα από την 1η Απριλίου, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Ανήκει μάλιστα στην Ομάδα Α και θεωρείται ένα από τα «φιλέτα» του Ελληνικού Δημοσίου.

Οι πιθανοί επενδυτές, είτε ως ξεχωριστά νομικά πρόσωπα είτε ως κοινοπραξίες ή συμπράξεις νομικών προσώπων θα εκφράσουν το ενδιαφέρον τους υποβάλλοντας γραπτή Εκδήλωση Ενδιαφέροντος. Η Εκδήλωση Ενδιαφέροντος πρέπει να υποβληθεί το αργότερο την Παρασκευή 17 Μαΐου 2013 (η «Ημερομηνία Υποβολής»).

Ειδικότερα, το Ταμείο αποφάσισε να προβεί στη σύναψη σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, για τη συντήρηση και λειτουργία μίας ομάδας αεροδρομίων αποτελούμενης από τα ακόλουθα 7 βασικά αεροδρόμια:

(1) Θεσσαλονίκης

(2) Κέρκυρας

(3) Ζακύνθου

(4) Κεφαλονιάς

(5) Ακτίου

(6) Καβάλας

(7) Χανίων

Κατά τη διάρκεια της Διαγωνιστικής Διαδικασίας κατά τη δημοσίευση ή πριν τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το Ταμείο μπορεί να συμπεριλάβει στην Ομάδα Α μέχρι τρία από τα ακόλουθα Αεροδρόμια: (1) Αλεξανδρούπολης, (2) Καλαμάτας, (3) Νέας Αγχιάλου και (4) Αράξου.

Στο έγγραφο του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρεται για το αεροδρόμιο της περιοχής μας:

 

«Αεροδρόμιο Ακτίου «Πρέβεζας-Ακτίου»

 

Το αεροδρόμιο προσφέρει άμεση πρόσβαση από αέρος στη Δυτική Ελλάδα και την περιφέρεια της Ηπείρου, καθώς και στη Λευκάδα στο Ιόνιο Πέλαγος, από το οποίο απέχει 20 χιλιόμετρα. Τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης παραμένουν σε περίπου 0,30 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως μεταξύ 2003 και 2011, με ενδιάμεσο υψηλό τους 0,38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως που καταγράφηκε το 2007 και το 2008. Η εποχικότητα είναι αρκετά υψηλή, με το 82% της ετήσιας κίνησης να εξυπηρετείται κατά την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου, ενώ το μερίδιο της διεθνούς κυκλοφορίας το 2011 ανήλθε σε 98%. Οι αερομεταφορείς ναυλωμένων πτήσεων κυριαρχούν στην κυκλοφορία εξυπηρετώντας μερίδιο μεγαλύτερο του 65%, ενώ οι σημαντικότερες αγορές προέλευσης είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και η Γερμανία. Τα σημαντικά έργα ανάπτυξης περιλαμβάνουν την κατασκευή ενός νέου κτιρίου Αεροσταθμού, καθώς και την επέκταση του κύριου Δαπέδου Στάθμευσης Αεροσκαφών και την κατασκευή των τροχοδρόμων κατά τη διάρκεια του 2003

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία η συνολική κίνηση του αεροδρομίου για τους πρώτους εννιά μήνες του έτους 2012 ανήλθε σε 221.579 επιβάτες».

Το ΤΑΙΠΕΔ διόρισε τις εταιρίες Citigroup Global Markets Ltd. (η «Citi»), και Eurobank Equities Α.Ε. (η «Eurobank») (από κοινού οι «Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι») ως χρηματοοικονομικούς συμβούλους σε σχέση με τη Διαγωνιστική Διαδικασία και τη Συναλλαγή.

Το Ταμείο διόρισε τις δικηγορικές εταιρίες Δρακόπουλος & Βασαλάκης, Your Legal Partners και Norton Rose LLP (από κοινού οι «Νομικοί Σύμβουλοι») ως νομικούς συμβούλους σε σχέση με τη Διαγωνιστική Διαδικασία και τη Συναλλαγή.

Το ΤΑΙΠΕΔ διόρισε τις εταιρίες Lufthansa Consulting GmbH, Δοξιάδης και Συνεργάτες Α.Ε. Και Alanna Consulting Group (από κοινού οι «Τεχνικοί Σύμβουλοι») ως τεχνικούς συμβούλους σε σχέση με τη Διαγωνιστική Διαδικασία και τη Συναλλαγή.