Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 30 Μαϊος 2022 10:24

Ροπόκης για κοιμητήριο: “Αυτός που δώσατε ανάθεση, συνέχιζε τα πουρμπουάρ και συνεχίζει...”

“Σκληρή” κριτική στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας για τα προβλήματα διαχείρισης του δημοτικού κοιμητηρίου -καταδεικνύοντας ότι οι ημέρες της συνεργασίας ανήκουν πια στο παρελθόν- έκανε στο Δήμαρχο Πρέβεζας Νίκο Γεωργάκο ο επικεφαλής της “Δημοτικής Ανατροπής” Βαγγέλης Ροπόκης.

Ο κ. Ροπόκης στηλίτευσε παράλληλα την πρόσφατη βράβευση του Δημάρχου (δείτε ΕΔΩ), η οποία άγγιξε τα όρια της πολιτικής πρόκλησης προς τους δημότες και τόνισε: “Εγώ κύριε Δήμαρχε πέρασα Αντιδήμαρχος και ντρέπομαι ακόμα και σήμερα για την κατάντια του νεκροταφείου. Όσον αφορά την καινοτομία, με τα λίγα που καταλαβαίνω, καινοτομία σημαίνει ότι κάναμε κάτι πρωτοπόρο και πρέπει να πάρουμε βραβείο. Όμως πολλοί Δήμοι στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα, είχαν πρωτοπορία εδώ και 20 χρόνια. Είχαν περάσει στο σύστημα αυτοματισμούς και έβλεπαν που είναι άδεια, τίνος είναι κτλ. Εμείς αργήσαμε! Ακόμη και όταν ήμουν Αντιδήμαρχος με τον κ. Μπαΐλη, δεν το άγγιξε το θέμα διότι δεν ήθελε να χαλάσει τις σχέσεις με τους πολίτες. Φτάσαμε στο δια ταύτα, πολύ καλά κάνατε και το δώσατε σε μια εταιρεία. Κάναμε μια καταγραφή και μια διαχείριση. Ακούστε συνάδελφοι, η δική μου θέση είναι ξεκάθαρη και θα σας την πω, διαχείριση με πουρμπουάρ δεν γίνεται, λυπάμαι. Γιατί είμαι και εγώ Πρεβεζάνος. Πουρμπουάρ υπήρχε και επί κ. Μπαΐλη, η διαφορά μας είναι στα μηδενικά. Το 2 με ένα μηδενικό και το 2 με τρία μηδενικά, μπορεί και παραπάνω, δεν θέλω να είμαι συγκεκριμένος. Και δεν αφήνω αιχμές μόνο σε εσάς, αλλά και πριν. Κλείναμε τα μάτια! Θέλουμε πολλά βραβεία για να δούμε ότι κάτι δεν πάει καλά; Εσάς σας αγγίζει δυο φορές όμως Δήμαρχε. Σ’ αυτόν που δώσατε ανάθεση, συνέχιζε τα πουρμπουάρ και συνεχίζει. Άραγε δεν χρειάζονταν βραβείο. Βραβείο εγώ σαν Αντιδήμαρχος... πέντε πέντε. Γιατί; Όλα αυτά κάποια στιγμή φτάνουν στα άκρα. Γι’ αυτό και δεν είμαι συγκεκριμένος και λέω πουρμπουάρ, διότι αν θα πω άλλες λέξεις, με τη μία στον Εισαγγελέα θα πουν, δεν ξέρεις να καταγγείλεις; Άραγε μένω στο πουρμπουάρ και σε αυτό που δίνει κάθε πολίτης. Δεν χρειαζόταν βραβείο”.

Απαντώντας ο κ. Γεωργάκος ανέφερε: “Νομίζω ότι έχετε μπερδέψει κάποια πράγματα. Στη διαχείριση του νεκροταφείου δεν είναι το πώς διαχειρίζεται η υπηρεσία που έχουμε δώσει μέσα, σε σχέση με το ότι συνταξιοδοτήθηκε ο υπάλληλος και δεν υπάρχει η δυνατότητα μέσα από τον Δήμο και χωρίς προκήρυξη για τη συγκεκριμένη θέση να βάλουμε οποιοδήποτε υπάλληλο. Ήταν μονόδρομος το να γίνει η διαχείριση αυτή. Όμως, το βραβείο και η καινοτόμος διαχείριση έχει να κάνει από το 1925, που εάν κάποιος έψαχνε να βρει τα σημεία των τάφων, τα σημεία σε σχέδιο επί χάρτου πως είναι μέσα το νεκροταφείο, δεν θα έβρισκε τίποτα! Και υπήρχαν περιπτώσεις μάλιστα, ειδικά σε αυτούς που έχουν αγοράσει στο παλιό νεκροταφείο πριν το 2004, όπου υπήρχε μια οικογένεια για τον ίδιο τάφο είχαν δέκα δικαιούχοι. Ξέρουμε ότι από την αρχή που αναλάβαμε είχαμε κάποιες ‘καυτές πατάτες’ και μία ήταν το νεκροταφείο. Αυτή η διαχείριση η ψηφιακή και η αποτύπωση του κάθε τάφου, όπου μαζί με τις αιτήσεις που παραλάβαμε (πάνω από 2000 αιτήσεις) και έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, κάναμε ουσιαστικά ένα μικρό ιδιοκτησιακό, ώστε να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη διαχείριση που έχει η υπηρεσία. Αλλά το κυριότερο, στη διαχείριση αυτή να υπάρχει η αυτοματοποίηση και η διασύνδεση της υπηρεσίας με την οικονομική υπηρεσία. Δηλαδή για κάποιον που πληρώνει, κατευθείαν θα ενημερώνεται η οικονομική υπηρεσία, διότι είναι ένα τεράστιο έσοδο για τον Δήμο. Αυτή η τακτοποίηση έχει να κάνει με το ψηφιακό κομμάτι της διαχείρισης του Κοιμητηρίου το οποίο θα εφαρμοστεί και στο νέο Κοιμητήριο. Τα υπόλοιπα, όσον αφορά τη διαχείριση μέσα, είναι στη υπηρεσία και στο γραφείο το αντίστοιχο για να ερευνήσουν καταγγελίες που μπορεί τυχόν να υπάρχουν και θεωρώ ότι μόνο με μορφή καταγγελίας –εάν γίνεται κάτι τέτοιο- μπορούμε να βάλουμε μια τάξη”.