Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013 10:18

Τέλος η ΕΠΑΣ Πρέβεζας; - «Θερμό» φθινόπωρο για τους εκπαιδευτικούς

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας, αναφορικά με το «νέο Λύκειο», που προωθεί με νομοσχέδιο η Κυβέρνηση, αλλά και για τις γενικότερες εξελίξεις στο «μέτωπο» της Παιδείας.

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Γιάννης Θεοφάνους αφού συνεχάρη τους επιτυχόντες σε ΑΕΙ και ΤΕΙ έκανε εκτενή αναφορά στα μέχρι σήμερα τεκταινόμενα στον χώρο της Εκπαίδευσης, κάνοντας λόγο για σημαντικές εξελίξεις τις οποίες πρέπει να μάθει η τοπική κοινωνία, ενώ ανέλυσε τις αλλαγές που προωθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η Κυβέρνηση και ποιες επιπτώσεις θα έχουν αυτές στους μαθητές και την κοινωνία.

«Το συνεχιζόμενο «έγκλημα» στην ελληνική εκπαίδευση έχει ένοχο με ονοματεπώνυμο, αιτίες και σκοπό. Πλέον ο ελληνικός λαός έχει αποκτήσει εμπειρία η οποία του επιτρέπει να δει τα καταστροφικά αποτελέσματα για κάθε ελληνικό νοικοκυριό» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Θεοφάνους.

Τόνισε πως την επόμενη εβδομάδα θα καταργηθεί άλλη μία σχολική μονάδα όπως η ΕΠΑΣ Πρέβεζας αφού οι Επαγγελματικές Σχολές δεν περιλαμβάνονται στο καινούριο Νομοσχέδιο για τα Λύκεια και τα Επαγγελματικά Λύκεια και ίσως να προκύψουν κι άλλες.

IMG 1385

«Εάν διαβάσει κανείς την αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το Νομοσχέδιο και παρακολουθήσει τις σχετικές δηλώσεις των κυβερνητικών παραγόντων, θα καταλάβει ότι από τη μία μας λένε πως όλα αυτά οδηγούν σε ένα νέο Σχολείο το οποίο θα είναι φιλικότερο προς το μαθητή και θα ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες της Ελληνικής Κοινωνίας και από την άλλη βλέπουμε πως κάθε ένα από αυτά τα οποία προωθούνται οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο. Μας λένε ότι όλα αυτά γίνονται για να προχωρήσει η αυτονομία του Λυκείου σαν βαθμίδα από τις Εξετάσεις, δηλαδή ένα Σχολείο λιγότερο Εξετασιοκεντρικό, από την άλλη βλέπουμε να εισάγονται ''καινοτομίες'' όπως η επιλογή θεμάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, κατά 50% από την Πανελλαδική Τράπεζα θεμάτων. Στην ουσία αυξάνονται οι πανελλαδικές από μία περίοδο σε τέσσερις. Δηλαδή ένας μαθητής θα δίνει πλέον εξετάσεις κάθε φορά για να αλλάξει τάξη και χώρια εξετάσεις για να μπει στο Πανεπιστήμιο, για όλα τα μαθήματα εκτός από τη Φυσική Αγωγή και Project, οι μαθητές θα βαθμολογούνται και ο βαθμός θα έχει συμμετοχή στον γενικό βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα. Με απλά λόγια ένας μαθητής δεν μπορεί να αγνοήσει την βαθμολογία του στο μάθημα των Θρησκευτικών της Α' Λυκείου, στη Φιλοσοφία της Β Λυκείου και την Πολιτική Αγωγή. Δε μπορούμε να μιλάμε πλέον για μάθημα το οποίο έχει την πολυτέλεια να μην πάρει 20. Το ερώτημα είναι, τι θα κάνει ο μαθητής και η οικογένεια; Θα ρισκάρουν; Τα πράγματα οδηγούνται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Όποιος μπορεί αυτό που θα κάνει θα είναι να προσπαθήσει να δώσει την δυνατότητα στον μαθητή να εξασφαλίσει όσο το δυνατό υψηλότερη βαθμολογία. Στην ουσία θα πρέπει ο μαθητής να πιάσει τα θέματα και στα Θρησκευτικά και σε όλα τα μαθήματα και στις τρεις τάξεις. Θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν έναν τέτοιο αγώνα δρόμου όλες οι οικογένειες; Το πιθανότερο είναι πως όχι. Είναι σαφές ότι αυτό θα οδηγήσει πολύ περισσότερο σε ένα Σχολείο ολοένα και περισσότερο με μαθητές που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα σε ένα τέτοιο βαθύτατα εξετασιοκεντρικό σύστημα».

Ο ίδιος καταλόγισε ευθύνες στο Υπουργείο Παιδείας για την προχειρότητα που αντιμετωπίζει το ζήτημα της Εκπαίδευσης, κάτι που οδήγησε σε μια τραγελαφική κατάσταση με διαρροές και «non paper» τα οποία δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται για μια σοβαρή προσπάθεια μεταρρύθμισης αλλά για πέρασμα πολιτικών με κάθε τρόπο, όπως χαρατηριστικά ανέφερε και πρόσθεσε: «Είναι σίγουρο ότι όλες αυτές οι προσπάθειες δεν θα οδηγήσουν σε αποτέλεσμα, αφού δεν υπάρχουν χρήματα. Είναι αυτό που λέμε, μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τη διαχείριση προσωπικού και δαπανών».

Για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο κ. Θεοφάνους τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «... καταργούνται οι Επαγγελματικές Σχολές οι οποίες σύμφωνα με το Υπουργείο έχουν απαξιωθεί από τον κόσμο, την στιγμή που τα ίδια τα στοιχεία του Υπουργείου δείχνουν στροφή προς την Τεχνική Εκπαίδευση. Που είναι η απαξίωση; Στην Πρέβεζα για παράδειγμα, από την ημέρα ίδρυσής της, η Επαγγελματική Σχολή έχει περισσότερες εγγραφές με αποκορύφωμα την περυσινή χρονιά που είχε 135 εγγραφές. Ήταν το πρώτο Σχολείο σε όλο το Νομό σε εγγραφές», σημείωσε.

Αναφέρθηκε επίσης στο νέο θεσμό της «Μαθητείας» για τον οποίο εξήγησε: «Μαθητεία είναι στην ουσία η υιοθέτηση του Γερμανικού μοντέλου στην Εκπαίδευση. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει μεγάλα κομμάτια μαθητών να οδηγούνται στην αγορά εργασίας μέσα από το Σχολείο. Τα νούμερα στη Γερμανία είναι τεράστια, η Μαθητεία αφορά 3.700.000 νέους, στη λογική όμως ότι μιλάμε για μία οικονομία ιδιαίτερα αναπτυγμένη με τεράστιο δευτερογενή τομέα. Μιλάμε για φθηνά εργατικά χέρια τα οποία πολύ νωρίς μπαίνουν στη λογική της φάμπρικας. Στην Ελλάδα κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει. Εάν κοιτάξουμε το ζήτημα της μαθητείας, θα δείτε ότι υπάρχει και υπεύθυνος για τον έλεγχο της μαθητείας, χωρίς όμως να λέει πουθενά ότι είναι υπεύθυνος για την τήρηση του ωραρίου από το μαθητή και για το περιβάλλον εργασίας. Βασικός στόχος δηλαδή δεν είναι η Μαθητεία να αποτελεί συμπλήρωμα της Εκπαίδευσης του μαθητή. Δηλαδή δεν πρόκειται να κάνουμε ούτε αυτό που κάνουν οι Γερμανοί. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η Μαθητεία προωθείται σε Πανευρωπαϊκό επίπεδο με την Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Μαθητεία που είναι έργο του ίδιου του Σόιμπλε και αφορά όλες τις Χώρες του Νότου. Εμμέσως ήδη έχουν μιλήσει για 480.000 θέσεις εργασίας Μαθητείας που λείπουν στην Γερμανία λόγω υπογεννητικότητας και θα ζητηθεί να καλυφθούν με μαθητές από τα Σχολεία του Νότου. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ποιο θα είναι το μέλλον που ετοιμάζουν για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και της Χώρας μας, αφού πέρα από τους απόφοιτους επιστήμονες που φεύγουν προς τις άλλες Χώρες, σε λίγο θα φεύγουν και οι μαθητές» επισήμανε ο κ. Θεοφάνους και πρόσθεσε «Οι νέες εξελίξεις δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια προσπάθεια της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη διάλυση της Δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι αυτά που γίνονται δεν αφορούν μόνο εκπαιδευτικούς αλλά ολόκληρη την Κοινωνία. Μιλάμε για καταστάσεις που θα διαμορφωθούν όπου η Ελληνική Οικογένεια θα χάσει τη δυνατότητα να δίνει δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά της. Πρέπει να υπάρξει συντονισμένος αγώνας και σε αυτή την κατεύθυνση θα προχωρήσουμε το επόμενο διάστημα» κατέληξε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πρέβεζας.

IMG 1387

Ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Πέτρος Τσεκούρας υποστήριξε μεταξύ άλλων για το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο: «Για μας σαν ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών, το πλαίσιο αυτό συμβάλλει στην επιτάχυνση των αλλαγών για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Το Σχολείο που πηγαίνουν τα παιδιά μας γίνεται πιο ταξικό. Δεν θέλουν γενική μόρφωση για τα παιδιά και θα προορίζουν αυτά τα παιδιά για το φθηνό και ευέλικτο δυναμικό για την αυριανή αγορά εργασίας. Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να αφήσουν την υπόθεση της μόρφωσης των παιδιών στους ιθύνοντες της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Η υπόθεση είναι υπόθεση όλων. Με τις αλλαγές που φέρνει το Νομοσχέδιο, είναι γνωστό ότι η Γενική Παιδεία δημιουργεί προσωπικότητα στο παιδί, συμβάλλει καθοριστικά στο να καταλαβαίνει την εξέλιξη των νόμων της κοινωνίας, της φύσης και του δίνει εφόδια για τη ζωή του και βασικό εφόδιο είναι αυτό που λέμε η επαγγελματική διαδρομή που αποτελεί και εφόδιο ταξικής αφύπνισης, αυτό είναι ίσως που φοβούνται και γι’ αυτό και δεν θέλουν να υπάρχει γενική μόρφωση στα παιδιά». Επισήμανε πως βασική κατεύθυνση του νομοσχεδίου για την Παιδεία είναι να δημιουργηθεί φθηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.

IMG 1388

Ο Γραμματέας της ΕΛΜΕ Απόστολος Κατσανάκης αναφέρθηκε στο Πολυνομοσχέδιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε κάθε Υπουργό Παιδείας να βγάζει οποιαδήποτε απόφαση με τα συναρμόδια Υπουργεία: «Το Υπουργείο Παιδείας είχε βάλει το προηγούμενο διάστημα το νέο Σχολείο που οραματίζεται σε διαβούλευση και αν προτρέξετε θα δείτε ότι το ποσοστό που μπήκε στη διαβούλευση είναι της τάξης του 4%. Το Υπουργείο δεν επέλεξε τυχαία αυτό το χρονικό διάστημα που τα Σχολεία μας είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί είναι σε διακοπές να φέρει τόσο σημαντικά ζητήματα. Αυτό το υποχρεωτικό της Κυβέρνησης μας θυμίζει άλλες εποχές και άλλες καταστάσεις. Καλέστηκαν οι συνάδελφοι να κάνουν υποχρεωτικές μετατάξεις και καλύφθηκαν 4400, έχουν μείνει ακάλυπτες 1100 και ρωτάμε το Υπουργείο Παιδείας με ποια κριτήρια θα γίνουν οι υπόλοιπες;». Χαρακτήρισε θετική την κίνηση του Υπουργείου Παιδείας να μην καταθέσει τελικά το Νομοσχέδιο με την αλλαγή για το ωρολόγιο πρόγραμμα και να έρθει σε διαβούλευση με τον Εκπαιδευτικό Κλάδο, ενώ δεν έλειψε η κριτική στις αριστερές παρατάξεις της ΟΛΜΕ.