Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 05 Μαρτίου 2012 16:49

«Ο σεβασμός δεν εκβιάζεται, εμπνέεται»: Οι μαθητές του 4ου ΓΕΛ μιλάνε για τη “μούτζα”

Τη δική του ερμηνεία για την… πολιτική χειρονομία της μούτζας κατά της εξέδρας των επισήμων, στην παρέλαση της 21ης Φλεβάρη για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων, δίνουν οι μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου Ιωαννίνων, του ενός εκ των δύο σχολείων που προέβησαν στη συγκεκριμένη κίνηση, προκαλώντας μεγάλη κουβέντα, τόσο σε τοπικό όσο και πανελλαδικό επίπεδο.

Ολόκληρη η επιστολή των μαθητών του 4ου ΓΕΛ όπως δημοσιεύεται στο http://palmosipirou.gr, έχει ως εξής:

“Με πρωτοβουλία της μαθητικής κοινότητας του 4ου ΓΕ.Λ. Ιωαννίνων και με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην παρέλαση της 21ης Φεβρουαρίου στα Γιάννενα, επιθυμούμε να ερμηνεύσουμε το συγκεκριμένο γεγονός και να υποστηρίξουμε αυτή μας την επιλογή στα πλαίσια της ισχύουσας δημοκρατίας και λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, χρειάζεται να γίνει κατανοητό πως όλοι οι μαθητές γινόμαστε αποδέκτες της γενικότερης κρίσης που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία. Αυτό που αντικρίζει ο καθένας είναι η οικονομική δυσπραγία, τα αδιέξοδα, η ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου ζωής των Ελλήνων εξαιτίας της ύφεσης, καθώς και μιας γενικευμένης ανασφάλειας για το τι πρόκειται να συμβεί. Καθημερινά, οι νέοι και οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν τις ολοένα και μεγαλύτερες περικοπές των μισθών, συγχρόνως με την ανεργία και τις απολύσεις. Οι νέοι παρατηρούν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα παραπαίει εξαιτίας της αχαρακτήριστης έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών και καταρτισμένου προσωπικού. Οι ίδιοι οι μαθητές βλέπουν το μέλλον τους να επισκιάζεται από τα διογκωμένα προβλήματα –που άλλοι προκάλεσαν- διαπιστώνουν πως τα οράματα και οι φιλοδοξίες τους υποθηκεύονται από τις καθόλου συμφέρουσες για τους Έλληνες δανειακές συμβάσεις και το διαρκώς αυξανόμενο φάσμα της ανεργίας. Μολονότι κάθε νέος προσπαθεί με κόπο να αποκτήσει το πολυπόθητο πτυχίο του, δεν υπάρχει τρόπος να εφαρμόσει τις γνώσεις που απέκτησε τα προβλήματα αυτά σε συνδυασμό με την ηθική διάβρωση και διαφθορά, όπως είναι αναμενόμενο, προκαλούν την οργή και αγανάκτηση των νέων.

Επιπλέον, κρίνεται απαραίτητο να αντιληφθούν όλοι πως οι μαθητές της δικής μας ηλικίας έχουν κριτική αντίληψη και το δικό τους τρόπο αντίδρασης! Η χειρονομία των μαθητών που παρεμπιπτόντως απευθυνόταν αποκλειστικά στην πολιτική ηγεσία και όχι στους ένστολους των ενόπλων δυνάμεων, δεν ήταν ούτε υποκινούμενη ούτε προσχεδιασμένη, αλλά μια καθαρά αυθόρμητη αντίδραση παρακινημένη από τον παρορμητισμό και τα έντονα συναισθήματά τους και στην οποία δεν μπορούμε να προσδώσουμε ηθική υπόσταση. Οι νέοι δε συνιστούν άθυρμα κομματικών νεολαίων ή του συστήματος, πόσο μάλλον υποχείρια εκπαιδευτικών και διδασκόντων,∙ήταν μια αντίδραση με συμβολικό χαρακτήρα, που αποσκοπούσε στον προβληματισμό και την αφύπνιση όλων και η οποία καταδεικνύει την επαναστατικότητα, το θυμό και την αγανάκτηση των νέων. Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει τα αισθήματα ολόκληρης της Ελλάδας προς τους ανθρώπους που οδήγησαν τη χώρα μας σε αυτή την κατάσταση, αποτυπώνει την οργή όλων και όχι μόνο δεν μπορεί να θεωρείται αξιόποινη, αλλά είναι μια αφορμή να αναλογιστούμε, γιατί συνέβη, τι την προκάλεσε, και πώς αυτό μπορεί να διορθωθεί.

Καταληκτικά, δεν είναι δυνατό να διδάσκουν τη δημοκρατία εκείνοι που επιτρέπουν να διαγράφεται από τη Βουλή όποιος βουλευτής αντιτίθεται στις προτάσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. Δεν μπορεί να διδάσκεται η δημοκρατία σε μία χώρα, όπου οι κυβερνήσεις προκύπτουν από οριακές πλειοψηφίες και όπου η αποχή από τις εκλογές είναι τεράστια. Δεν μπορεί να διδάσκεται η δημοκρατία, όταν αυτή εκφυλίζεται και υπονομεύεται. Ποιος μπορεί να μιλήσει για το ήθος της χώρας, όπου κυριαρχεί η αναξιοκρατία, η ατιμωρησία και ο αμοραλισμός; Ποια είναι τα πρότυπα εκείνα που έχουν οι νέοι; Ακόμη κι αν εμείς ζητήσουμε συγγνώμη για τις πράξεις μας, από εμάς ποιος θα ζητήσει συγγνώμη για το επίφοβο μέλλον που μας περιμένει; Γιατί όπως υποστήριξε πολύ σωστά ο Μπ. Μπρεχτ: «Αυτοί που μας πήραν το βιβλίο, μας κατηγόρησαν γιατί είμαστε αδιάβαστοι!».