Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 05 Ιουλίου 2016 00:14

Η Κομισιόν για την οδική σύνδεση Πρέβεζας-Ιονίας Οδού – Το «μπαλάκι» στην Περιφέρεια Ηπείρου…

epi-ionia-avtokinititodromos

Τον Μάιο η ευρωβουλευτής της ΝΔ Μαρία Σπυράκη, απηύθυνε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την παρακάτω Ερώτηση, στην οποία είχε τεθεί και το ζήτημα της οδικής σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιονία Οδό.

Η Κομισιόν, διαμέσου της κ. Crețu, πετάει το «μπαλάκι» στην Περιφέρεια Ηπείρου, ώστε να καταφέρει να χρηματοδοτηθεί το έργο και να δώσει άλλη πνοή στην περιοχή της Πρέβεζας.

Η ερώτηση της κας Σπυράκη αναφέρει:

«Πρόσφατα ανακοινώθηκε από την ελληνική κυβέρνηση μία λίστα με έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων τα οποία και πρόκειται να υποβληθούν προς αξιολόγηση για να λάβουν χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων.

Στη λίστα αυτή δεν περιλαμβάνονται οι οδικές συνδέσεις Πρεβέζης-Ιονίας Οδού καθώς και Ιονίας Οδού-Κακαβιάς, που βρίσκονται στην Περιφέρεια Ηπείρου. Τα έργα αυτά, κατά την Περιφέρεια Ηπείρου, είχαν την απαιτούμενη ωριμότητα σε επίπεδο μελετών αλλά και θα προσέλκυαν το ενδιαφέρον ιδιωτών επενδυτών.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1.            Μπορεί η Περιφέρεια Ηπείρου να ενεργήσει ως φορέας προώθησης των παραπάνω επενδύσεων υποβάλλοντάς τα απευθείας στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων;

2.            Με ποιον τρόπο θα μπορούσε η Περιφέρεια Ηπείρου να συνδυάσει πόρους που προέρχονται αυτοτελώς από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό της Πρόγραμμα με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, προκειμένου να ενισχύσει την ελκυστικότητα των παραπάνω επενδύσεων προς τον ιδιωτικό τομέα;

3.            Τα έργα που υποβάλλονται σε λίστες στο πλαίσιο του ΕΤΣΕ από κράτη μέλη προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αξιολογούνται αυτοτελώς ή υπάρχει κάποια προτεραιοποίηση;».

Η απάντηση της κ. Crețu, εξ’ ονόματος της Επιτροπής, υποστηρίζει:

«1.          Οποιαδήποτε επιχείρηση ή δημόσιος ή ιδιωτικός φορέας δύναται να υποβάλει αίτηση απευθείας στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για χρηματοδότηση συνήθων δραστηριοτήτων είτε στο πλαίσιο της ΕΤΕπ είτε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ). Οι αιτήσεις για χρηματοδότηση της ΕΤΕπ στο πλαίσιο του ΕΤΣΕ μπορούν να υποβάλλονται απευθείας στα τοπικά ή κεντρικά γραφεία της ΕΤΕπ για το σκέλος υποδομών και καινοτομίας (ΣΥΚ) ή μέσω φορέων διαμεσολάβησης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων για το σκέλος ΜΜΕ.

2.  Είναι δυνατό να συνδυαστούν τα κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ) και με αυτά των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων (ΕΔΕΤ): σε επίπεδο έργου, σε επίπεδο χρηματοδοτικών μέσων και μέσω επενδυτικών πλατφορμών. Η διαδικασία εφαρμογής πρέπει να τηρεί τους ισχύοντες κανόνες (κανονισμός περί κοινών διατάξεων  για τα ΕΔΕΤ και κανονισμός για το ΕΤΣΕ ). Τα προγράμματα των ΕΔΕΤ και του ΕΤΣΕ μπορούν να καλύπτουν διάφορους κινδύνους και στηρίζουν διαφορετικά ή τα ίδια μέρη της κεφαλαιακής διάρθρωσης ενός έργου ή μιας διαρθρωμένης σε επίπεδα επενδυτικής πλατφόρμας (π.χ. ίδια κεφάλαια και δανειακά κεφάλαια), με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι κανόνες σχετικά με τη διπλή χρηματοδότηση και την προνομιακή αμοιβή. Η Επιτροπή εξέδωσε ένα φυλλάδιο  στο οποίο θα περιγράφονται οι δυνατότητες συντονισμού, οι συνέργειες και η συμπληρωματικότητα των ΕΔΕΤ και του ΕΤΣΕ.

3.            Για να λάβουν στήριξη από το ΕΤΣΕ στο πλαίσιο του ΣΥΚ, τα έργα πρέπει να υποβληθούν στη διαδικασία δέουσας επιμέλειας της ΕΤΕπ καθώς και σε αξιολόγηση από την Επιτροπή Επενδύσεων του ΕΤΣΕ για να προσδιοριστεί κατά πόσο τα έργα πληρούν όλα τα κριτήρια επιλεξιμότητας για στήριξη με εγγύηση της ΕΕ. Δεν υπάρχουν ειδικές ποσοστώσεις ανά χώρα ή τομέα, και τα έργα αναλύονται με βάση την αξία τους, όπως προκύπτει από την αίτηση που έχει υποβληθεί στην ΕΤΕπ».