Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016 02:16

Τα Πανεπιστήμια… φαντάσματα και ο σχεδιασμός για τους δημοσίους υπαλλήλους – Όσα είπε ο Φορτσάκης στην εκδήλωση της ΝΟΔΕ (pics)

Πολιτική εκδήλωση οργάνωσε η ΝΟΔΕ Πρέβεζας το βράδυ της Δευτέρας στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Πρέβεζας (Όαση). Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Συντονιστής ΟΔΕ   Μορφωτικών  Υποθέσεων της  Νέας Δημοκρατίας,  Βουλευτής Επικρατείας, πρώην Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής, κ. Θεόδωρος Φορτσάκης.

IMG 9216

Έπειτα από σύντομες τοποθετήσεις των κ.κ. Τζίμα, Πεπόνη και Κυριάκη, ο κ. Φορτσάκης αναφέρθηκε στο ζήτημα του νέου Συντάγματος και στάθηκε μεταξύ άλλων στο άρθρο 16: «Πλήθος από τα ζητήματα που συζητούνται σήμερα για αναθεώρηση, θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί και στα πλαίσια του υπάρχοντος Συντάγματος, το οποίο είναι πολύ σύγχρονο, τουλάχιστον έτσι όπως το είχε συλλάβει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Δυστυχώς όμως υπέστη στρεβλώσεις και δυστυχώς όχι μόνο μία φορά, με αποτέλεσμα η αρχική του ισορροπία να χαθεί.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είχε ερμηνευθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο απαγορεύει κατά την αυστηρή ερμηνεία του, την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Θα μπορούσε όμως να ερμηνευθεί ότι παραχωρεί δημόσια υπηρεσία στα πλαίσια του ιδιωτικού προσώπου δημοσίου δικαίου και δε θα χρειαζόταν αναθεώρηση. Υπάρχει μία ιδεοληπτική αντίρρηση τόσο εκ μέρους των πολιτικών όλων των παρατάξεων –και της δική μας- καθώς και της νομολογίας των δικαστηρίων».

IMG 9211

Ανέφερε επίσης ότι πρόταση της ΝΔ είναι…  «Η θητεία της Βουλής να παραταθεί στα 5 χρόνια» και συνέχισε για τα Πανεπιστήμια λέγοντας: «Το ξέρουμε όλοι ότι μεταξύ των 36-37 Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που υπάρχουν στη χώρα, πολλά λειτουργούν χωρίς καμία απολύτως υποδομή. Είναι εκπληκτικό ότι αποφάσισαν να ιδρυθούν Πανεπιστήμια που δε διαθέτουν απολύτως τίποτα. Δηλαδή Πανεπιστήμια στα χαρτιά. Ορισμένα μάλιστα δεν έχουν καν φοιτητές και καθηγητές. Και όμως υπάρχουν. Και δε βλέπω να καταργούνται κιόλας. Και πρέπει να αποφύγουμε να λειτουργούν δήθεν ιδιωτικά πανεπιστήμια σε τριάρια, τεσσάρια, πεντάρια, πολυκατοικιών της Αθήνας, όπου καλούνται οι γονείς να αγοράσουν ένα πτυχίο που στην πραγματικότητα δεν έχει καμία αξία. Είναι 3ης-4ης κατηγορίας ιδρύματα που το κάνουν για να κερδοσκοπήσουν, ενώ υπάρχουν σημαντικά ιδρύματα και λειτουργούν ήδη στη χώρα μας και δεν αναγνωρίζονται. Είναι κρίμα που δεν προχωρούμε προς αυτή την κατεύθυνση».

IMG 9209

Στα αξιοσημείωτα και η τοποθέτησή του για τους δημοσίους υπαλλήλους: «Η Ελλάδα από τότε που μπήκε στην Κρίση πέρασε από τους 950.000 δημοσίους υπαλλήλους, στους 650.000. Είχαμε δηλαδή μία πρωτοφανή μείωση στα παγκόσμια χρονικά. 300.000 άνθρωποι έφυγαν από τη δημόσια διοίκηση μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Είτε γιατί τελείωσαν οι συμβάσεις τους είτε διότι προωθήθηκαν στη συνταξιοδότηση. Δεν το έχει πετύχει άλλη χώρα στον πλανήτη.

Ωστόσο, δυστυχώς, το ποσοστό του ΑΕΠ που πηγαίνει για μισθούς στο Δημόσιο δε μειώθηκε, αντιθέτως αυξήθηκε. Αυξήθηκε γιατί μειώθηκε το ΑΕΠ. Το αποτέλεσμα είναι ότι το ποσοστό του ΑΕΠ είναι υπέρτερο σε σχέση με άλλες χώρες. Αυτά τα λεφτά εγκλωβίζονται σε μία καταβολή, η οποία τα δεσμεύει κατά τρόπο αναπόδραστο και δε μπορούν να δοθούν αλλού. Π.χ. το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων παραμένει κενό. Πρέπει λοιπόν το Σύνταγμα να βρει ένα τρόπο, χωρίς περαιτέρω απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων – εγώ προσωπικά είμαι κατά των απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων- να συσχετίσει σε εθνικό σχέδιο δράσης τις προσλήψεις με απολύτως ενιαίο μισθολόγιο για όλους. Από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μέχρι τον ελάχιστο κλητήρα που δεν έχει τελειώσει το δημοτικό.

Θα πρέπει να αποφασιστεί ότι ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα τουλάχιστον δεκαετούς σχεδιασμού, ώστε κανείς να μην υποφέρει από διατάξεις που θα έρχονται ξαφνικά. Θα προσδιορίζει τον αριθμό των υπαλλήλων σε σχέση με το ποσοστό του ΑΕΠ για τη μισθοδοσία τους. Θα έχουμε έτσι μία ορθή αντιμετώπιση του προβλήματος και μία διάρκεια στο χρόνο».

Ο κ. Φορτσάκης σχολίασε και τα όσα ετοιμάζει να φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ στο νέο Σύνταγμα, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει διάθεση για να γίνει διαχωρισμός των λέξεων Έθνος και Λαός, όπως επίσης και υποβάθμιση της γλώσσας και της θρησκείας στο εκπαιδευτικό σύστημα.