Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Δευτέρα, 06 Φεβρουαρίου 2017 19:36

«Εκθέτει» τη στάση της ΝΔ για τη μελέτη σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιονία Οδό ο Περιφερειάρχης…

ionia-odos-1

«Βαθιά κατάψυξη», «κοροϊδία», «έργα που μπαίνουν στο περιθώριο». Ήταν μερικά μόνο από τα σχόλια μερίδας του τοπικού Τύπου, σχετικά με τα όσα έχουν πει κατά καιρούς, τόσο ο βουλευτής Πρέβεζας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μπάρκας, όσο και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος προσφάτως πραγματοποίησε επίσκεψη στα Ιωάννινα, για τη μελέτη σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιονία Οδό, αλλά και τη σύνδεση Γιάννενα-Κακαβιά.

Επιπρόσθετα σε αυτά τα σχόλια, 7 βουλευτές της ΝΔ (ανάμεσά τους και ο βουλευτής Πρέβεζας Στέργιος Γιαννάκης) κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή, όπου ρωτούν τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, αν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες για τα έργα επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά και την σύνδεση με την Πρέβεζα, από που θα προέλθουν οι πόροι της χρηματοδότησης της σύνδεσης Ιόνιας-Πρέβεζα και σε τι ύψος και τέλος αν υπάρχει πρόθεση να βρεθεί χρηματοδότηση για την επέκταση μέχρι Κακαβιά και αν ναι από που θα προέρχονται αυτοί οι πόροι.

Την απάντηση έδωσε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, «εκθέτοντας» τη στάση του κομματικού χώρου στον οποίο ανήκει. Αναφέρει το ρεπορτάζ της ΕΡΤ Ιωαννίνων: «Λύση σε ότι αφορά στην κατασκευή και επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Πρέβεζα και Κακαβιά προανήγγειλε ο Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου μιλώντας στην ΕΡΤ Ιωαννίνων ανακοίνωσε ότι τις προσεχείς ημέρες θα υπάρξουν συσκέψεις ώστε να ξεπεραστεί το χρηματοδοτικό κενό με τη συμβολή Ευρωπαϊκών Τραπεζικών Ιδρυμάτων».

Θυμίζουμε πως ο κ. Χαρίτσης στα Ιωάννινα είχε τονίσει: «Έχουμε ένα πρόγραμμα υποδομών το οποίο βάσει των εντάξεων από την προηγούμενη κυβέρνηση, έχει μια υπερδέσμευση 260% ήδη. Για κάθε 100 ευρώ διαθέσιμα, έχουμε 260 ευρώ έργων δηλαδή.  Θα πρέπει να αναζητήσουμε άλλες πηγές χρηματοδότησης για τα δύο πολύ σημαντικά οδικά έργα. Τα έργα είναι πολύ σημαντικά για την περιοχή. Αυτά, θα έπρεπε εξαρχής να έχουν ενταχθεί στο σχεδιασμό της Ιόνιας οδού. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια θα ερευνήσουμε τις δυνατότητες, και με ώριμες μελέτες-είναι πολύ σημαντικό αυτό- να πάμε στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την οποία έχουμε αναπτύξει μια πολύ χρήσιμη συνεργασία και να καλύψουμε τα χρήματα που απομένουν» και πρόσθεσε για τη συνεργασία του με τον κ. Καχριμάνη: «Αναγνωρίστηκε από τον Περιφερειάρχη η συστηματική προσπάθεια του 2015, με τον οποίο ως γνωστόν ανήκουμε σε διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να συνεργαζόμαστε».

Όπως είχαμε γράψει παλαιότερα στο atpreveza.gr (διαβάστε ΕΔΩ), η ίδια η Κομισιόν έχει «δείξει» το δρόμο για το πως πρέπει να κινηθεί το Υπουργείο και η Περιφέρεια Ηπείρου και μέχρι στιγμής και από τις δύο πλευρές γίνονται ενέργειες προς τη σωστή κατεύθυνση.

Παράλληλα, ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας στην πρόσφατη εκδήλωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Πρέβεζας με παρόντα τον Υφυπουργό Αθλητισμού Γ. Βασιλειάδη, αποκάλυψε ότι ο κ. Σπίρτζης τον ενημέρωσε πως η μελέτη σύνδεσης της Ιονίας Οδού με την Πρέβεζα θα έχει ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2017 και παρουσίασε και σχετικό ενημερωτικό σημείωμα.

Προκαλεί πάντως αρκετά ερωτηματικά, την ώρα που κάθε επίσημος φορέας τονίζει την ελπιδοφόρο τροπή που δείχνουν να παίρνουν οι εξελίξεις για τα δύο έργα, ορισμένοι «κύκλοι» να τα... πολεμούν, αντί να ενισχύσουν την προπάθεια.

Εκτός κι αν η καλή συνεργασία Καχριμάνη-Υπουργείων δεν αρέσει σε κάποιους…