Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017 16:43

Διαβουλεύσεις και παρασκήνιο για πρόσθετα προνόμια στη σύμβαση της Fraport με το Δημόσιο για το αεροδρόμιο του Ακτίου

Σύγχυση, διαβουλεύσεις και παρασκήνιο, μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Κομισιόν, προκάλεσε η ερώτηση στην Ευρωβουλή του ευρωβουλευτού της ΛΑΕ Νίκου Χουντή, με την οποία ουσιαστικά κατηγορούσε την Κομισιόν ότι, ενώ -και σωστά- είχε αρνηθεί να δεχθεί πρόσθετα προνόμια στους Κινέζους της Cosco για τον ΟΛΠ, με βάση τον ενισχυμένης συνταγματικής ισχύος, νόμο 2687/1953, έκλεισε τα μάτια στην περίπτωση της πώλησης των 14 αεροδρομίων στην γερμανική Fraport (που διαχειρίζεται και το αεροδρόμιο του Ακτίου), ενώ οι δύο περιπτώσεις είναι απολύτως ανάλογες.

Το κείμενο της ερώτησης ανέφερε:

«Για την πώληση των 14 ελληνικών αεροδρομίων στην εταιρία Fraport παρασχέθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση πρόσθετες εγγυήσεις για τα κεφάλαια που πρόκειται να επενδύσει η εν λόγω εταιρία.

Οι εγγυήσεις παρασχέθηκαν βάσει του Νομοθετικού Διατάγματος 2687 του έτους 1953, «περί επενδύσεων και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού», το οποίο προέβλεπε πρόσθετες διασφαλίσεις των κεφαλαίων που εισάγονται από το εξωτερικό για επενδύσεις, οι οποίες ταυτόχρονα εξαιρούνταν από κάθε πράξη επίταξης η αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακόμη και σε καιρό πολέμου.

Τέτοιες εγγυήσεις δεν έχουν παρασχεθεί ποτέ μέχρι σήμερα, τουλάχιστον μετά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, διότι προφανώς παραβιάζουν το ευρωπαϊκό δίκαιο, αφού προσφέρουν ευνοϊκότερο επενδυτικό πλαίσιο για όσες εταιρίες εντάσσονται στον ανωτέρω νόμο σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Με δεδομένα τα ανωτέρω μπορεί να αποφανθεί κατά πόσον η ανωτέρω ρήτρα στη σύμβαση ελληνικού δημοσίου-Fraport είναι σύμφωνη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία;».

Εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο κ. Vestager απάντησε:

«Μετά από ανεπίσημες επαφές μεταξύ των υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού και των ελληνικών αρχών, η Ελλάδα αποφάσισε να μη συνεχίσει την επίσημη κοινοποίηση προς την Επιτροπή σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ όσον αφορά την εφαρμογή του νομοθετικού διατάγματος, στην περίπτωση των 14 ελληνικών αεροδρομίων. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν έλαβε επίσημη θέση σχετικά με τη συμμόρφωση της εν λόγω διάταξης με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ».

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής κατέθεσε νέα ερώτηση, επαναφέροντας το θέμα.