Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2019 15:13

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία δια χειρός Σπίρτζη ένα “έργο-στοιχειό” ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Βόνιτσα (photos+vid)

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε το πρωί της Τετάρτης στην κυκλοφορία το τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα του οδικού άξονα Άκτιο -Αμβρακία.

IMG 0137

Πρόκειται για τμήμα μήκους 15 χιλιομέτρων, που έχει ολοκληρωθεί και αφορά τη σύνδεση του Ακτίου με τη Βόνιτσα.

IMG 1350

Τον Υπουργό συνόδευαν ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Αιτ/νίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Μωραϊτης, η βουλευτής Αιτ/νίας του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Τριανταφύλλου και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.

IMG 1365

“Δίνουμε σήμερα στην κυκλοφορία 15 χιλιόμετρα από ένα έργο πολύτιμο για την περιοχή. Ενός έργου που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από πάρα πολλά χρόνια. Ενός έργου που δεν είχε ούτε τις απαλλοτριώσεις όταν δημοπρατήθηκε, ούτε τις απαραίτητες μελέτες, ούτε αν θέλετε τη σωστή διαχείριση. Οπότε το συνολικό έργο, μετά το Άκτιο-Βόνιτσα, όλη η Παραϊόνιος θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες, μετά τις δικαστικές εμπλοκές που υπάρχουν. Ήδη έχει βγει η πρώτη απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, άρα πιέζουμε τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες, ώστε ο επόμενος σταθμός να είναι η έναρξη στις εργασίες των υπόλοιπων 33χλμ. για να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών και η δρομολογηθεί η ανάπτυξη της περιοχής.

Να πούμε ότι το πλέον χαρακτηριστικό του κακού σχεδιασμού που υπήρχε είναι ότι η Ιόνια δε συνδέεται καν με την Παραϊόνια. Δεν προβλεπόταν καν. Στη διακήρυξη που βγήκε προβλέπεται και το θέμα της σύνδεσης, ώστε να έχουμε έναν ολοκληρωμένο οδικό άξονα που θα εξυπηρετεί τη Δυτική Ελλάδα και την πρόσβαση στα αστικά κέντρα και τις υπόλοιπες υποδομές της περιοχής”, είπε ο κ. Σπίρτζης.

IMG 1409

Ο κ. Βαρεμένος πρόσθεσε: “Από στοιχειό έγινε δρόμος. Εμείς εδώ έχουμε παρακολουθήσει όλη την περιπέτεια. Κάποια στιγμή είχε ερημώσει εντελώς αυτό το εργοτάξιο. Η περιπέτεια ήταν μεγάλη και λένε μερικοί γιατί καθυστέρησε. Ο κ. Χρυσοχοϊδης είχε δώσει γραπτό χρονοδιάγραμμα ότι ο δρόμος αυτός θα παραδιδόταν πριν από 7 χρόνια”, ενώ ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επισήμανε:

Ήταν 4 εργολαβίες που είχαν εγκαταλειφθεί και οι 4. Αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε υπερτίμημα, κατόπιν δικαστικής απόφασης. Το έργο έπρεπε να τελειώσει το 2012-2013. Όταν αναλάβαμε δεν ήταν ούτε το 40% ολοκληρωμένο. Μακάρι να ήταν. Είχαν πλήρη αστοχία οι γεωτεχνικές μελέτες και δεν υπήρχαν απαλλοτριώσεις και περιβαλλοντικές εγκρίσεις σε πολλά σημεία του έργου.

Για τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας, την Πρέβεζα και το Αγρίνιο δεν είχαν προβλεφθεί οι συνδέσεις τους. Να ρωτήσετε τη Νέα Δημοκρατία γι' αυτό που έχει παρουσιάσει πρόσφατα και ένα στρατηγικό σχέδιο, το 1/10 από αυτό που πρέπει και με θεσμικές αποφάσεις που δεν εφαρμόζονται. Θα τα πούμε κάποια άλλη στιγμή.

Οι εργολάβοι κάνουν τη δική τους δουλειά και η Πολιτεία κάνει τη δική της. Αν η Πολιτεία σχεδιάζει έργα για τα έργα θα έχουμε τα αποτελέσματα που είχαμε στο παρελθόν. Κάνουμε θεσμικές αλλαγές. Δεν επιτρέπουμε την υλοποίηση ενός έργου αν δε γίνουν απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές εργασίες, πλήρεις μελέτες, που είναι σημαντικό. Κι αυτός είναι ο λόγος που οι αποζημιώσεις μειώνονται σε κάθε νέο έργο. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση. Ούτε στους Υπουργούς. Ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει. Κι αυτός είναι ο ελληνικός λαός. Άρα εμείς κρινόμαστε αν τελειώνουν τα έργα στην ώρα τους, με εύλογο κόστος και με διαφάνεια”.

IMG 1445

Πολυμέσα

Έκθεση εικόνων