Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 22 Δεκεμβρίου 2020 13:50

Ο Δήμαρχος Πρέβεζας οφείλει να προχωρήσει σε απολογισμό πεπραγμένων της δημοτικής αρχής

Είχαμε αναφερθεί στις 11 Δεκεμβρίου σε αρθρογραφία μας στο atpreveza.gr (δείτε ΕΔΩ) στον απολογισμό πεπραγμένων που πρέπει να κάνει η δημοτική αρχή του Νίκου Γεωργάκου.

Όπως όλοι οι Δήμαρχοι της Ηπείρου. Η ειδική μας αναφορά γίνεται στο Δήμο Πρέβεζας, καθώς αποτελεί έναν από τους 4 μεγάλους Δήμους της Ηπείρου και η συγκεκριμένη διαδικασία έχει άλλο πολιτικό “βάρος”.

Όπως μπορείτε να δείτε μέχρι και σήμερα ο κ. Γεωργάκος θα μπορούσε να είχε προχωρήσει στη συγκεκριμένη διαδικασία ήδη δύο φορές. Μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει απολογισμό πεπραγμένων ούτε μία φορά.

Αρκετοί είναι εκείνοι που ίσως μπερδεύουν τη διαδικασία με την έγκριση απολογισμού-ισολογισμού, που προβλέπεται και στο άρθρο 163 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Δεν είναι όμως το ίδιο πράγμα. Ένας Δήμαρχος και μία δημοτική αρχή κάνει απολογισμό πεπραγμένων για λόγους διαφάνειας, δημοκρατίας, αλλά και λόγω τεχνοκρατικής αντίληψης για την αυτοδιοίκηση. Είναι μία βαθιά δημοκρατική διαδικασία, από την οποία κερδίζει συνολικά ένας Δήμος και οι δημότες. Δείτε ενδεικτικά παρακάτω στα συνημμένα έγγραφα τον απολογισμό πεπραγμένων της δημοτικής αρχής Μαραθώνα, για να μπορείτε να έχετε μία εικόνα.

Διαβάζοντας κάποιος τον κανονισμό του δημοτικού συμβουλίου Πρέβεζας που εγκρίθηκε το 2013, εύκολα παρατηρεί ότι το Άρθρο 13 αναφέρει ότι πρέπει να γίνει ειδική συνεδρίαση για απολογισμό πεπραγμένων της δημοτικής αρχής.

Ειδικότερα το άρθρο 217 του Ν.3643/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) αναφέρει:

  “1. Κάθε χρόνο γίνεται ο απολογισμός πεπραγμένων της δημοτικής αρχής, σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση, τη διοίκηση του Δήμου και την εφαρμογή του προγράμματος δημοτικής δράσης.

   2. Η ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου γίνεται μέχρι το τέλος Ιουνίου και ανακοινώνεται πριν από δεκαπέντε (15), τουλάχιστον, ημέρες με κάθε πρόσφορο μέσο. Σε αυτή καλούνται οι κάτοικοι, καθώς και οι συνδικαλιστικοί, επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς του Δήμου. Σε Δήμους άνω των 50.000 κατοίκων και σε Δήμους πρωτευουσών νομών η ειδική δημόσια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πραγματοποιείται μέχρι την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους και καλούνται, μόνον, οι θεσμοθετημένοι συλλογικοί φορείς της πόλεως, όπως, επιστημονικοί, εμπορικοί, συνδικαλιστικοί και κοινωνικοί, για την ευρύτερη, δυνατή, εκπροσώπηση των κατοίκων."

   3. Το δημοτικό συμβούλιο επιλέγει τον προσφορότερο χώρο για τη διεξαγωγή της ανωτέρω συνεδρίασης.

   4. Κατά την ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τοποθετούνται όλες οι δημοτικές παρατάξεις και μπορούν να πάρουν το λόγο τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου και τα μέλη των συμβουλίων των δημοτικών και τοπικών διαμερισμάτων.

   5. Κάθε φορέας, δημότης, κάτοικος ή φορολογούμενος από το Δήμο έχει δικαίωμα να διατυπώσει παρατηρήσεις σχετικές με τον απολογισμό στη συνεδρίαση αυτή.

   6. Σε περίπτωση που το χρονικό διάστημα που προβλέπει το παρόν άρθρο παρέλθει χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση της ειδικής δημόσιας συνεδρίασης απολογισμού, μπορούν οι δημοτικές παρατάξεις ή οι δημοτικοί σύμβουλοι να προκαλέσουν τη συνεδρίαση αυτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο "95"”.

Για να προλάβουμε όσους θεωρούν πως λόγω κορονοϊού δεν μπορεί να γίνει η διαδικασία, αρκεί να αναφέρουμε ότι δεκάδες Δήμαρχοι ανά τη χώρα, έχουν προχωρήσει σε διαδικτυακό απολογισμό πεπραγμένων. Οπότε ως επιχείρημα δεν υφίσταται...

Το “μπαλάκι” λοιπόν αφ' ενός περνά στο Δήμαρχο, αφ' ετέρου στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, οι οποίες και μπορούν να προκαλέσουν μία τέτοια συνεδρίαση...

Οψόμεθα...