Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2021 14:55

Τον “πρώτο λόγο” η Περιφέρεια Ηπείρου για να ξεμπλοκάρει τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό – Τι ισχύει για το Ιωάννινα-Κακαβιά

“Ειδήσεις” και για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, έργο που εδώ και πάνω από μία δεκαετία μοιάζει με μία ατέλειωτη “κοροϊδία” προς την τοπική κοινωνία, έφερε η παρουσία του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη στην Πρέβεζα, στο πλαίσιο της επίσκεψης της Υπουργού Αθλητισμού και Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου του atpreveza.gr, για τα αποτελέσματα της σύσκεψης που είχε στην Αθήνα σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα (δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ παλαιότερα ρεπορτάζ), ο κ. Καχριμάνης ανέφερε πως η Περιφέρεια Ηπείρου θα έχει τον “πρώτο λόγο” για να ολοκληρωθεί η μελέτη σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και να δρομολογηθεί στη συνέχεια η χρηματοδότηση κατασκευής του έργου, ενώ για το Ιωάννινα-Κακαβιά θα επιληφθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί για τις δύο συνδέσεις είναι τα ακόλουθα:

Σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό:

Η μελέτη έχει χωριστεί σε τρία επιμέρους τμήματα:

  • 1ο Τμήμα: από την περιοχή του Α/Κ Καμπής της Ιόνιας Οδού μέχρι την περιοχή του Α/Κ με την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (παράκαμψη Φιλιππιάδας).

  • 2ο Τμήμα: από την περιοχή μετά τον Α/Κ μέχρι τον Ι.Κ. Αρχάγγελου

  • 3ο Τμήμα: από τον Ι.Κ. Αρχάγγελου μέχρι την Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας μήκους περί τα 6,9χλμ. (Ζέφυρος-Φραξύλα)

Για τη συγκεκριμένη μελέτη, η Περιφέρεια Ηπείρου σχεδιάζει να αποστείλει έγγραφο αίτημα προς την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το οποίο να ζητά την έγγραφη επικύρωση της παραχώρησης αρμοδιότητας ως φορέας ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου “Μελέτη Οδού Σύνδεσης Πόλης Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό”. Εφόσον εγκριθεί με υπουργική απόφαση η μεταβίβαση της αρμοδιότητας, τότε η Περιφέρεια Ηπείρου μπορεί να ξεκινήσει να ωριμάζει τις μελέτες, με βάση τα παρακάτω δεδομένα ανά τμήμα:

Στο 1ο Τμήμα (παράκαμψη Φιλιππιάδας) υπάρχουν ήδη δεσμευμένα ποσά στο ΠΕΠ Ηπείρου για την κατασκευή του έργου. Επειδή όμως ο προβλεπόμενος υδραυλικός σχεδιασμός κρίθηκε ιδιαίτερα προβληματικός και επομένως αναγκαίο να τροποποιηθεί προκειμένου να καταστεί λειτουργικός και τεχνικά αποδεκτός εγκρίθηκε από το Υπουργείο νέος κυκλοφοριακός σχεδιασμός για τον οποίο θα απαιτηθεί εκ νέου περιβαλλοντική αδειοδότηση. Εκεί θα παρέμβει η Περιφέρεια Ηπείρου για να ξεμπλοκάρει το έργο, να κλείσει η μελετητική σύμβαση και να μπορέσει να δημοπρατηθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022 το έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Εφόσον έχει τροποποιηθεί η σύμβαση και θα περιλαμβάνει μόνο το 1ο Τμήμα, θα κλείσει.

Ακολούθως για το 2ο Τμήμα (από τη Γέφυρα Καλογήρου μέχρι και τον Ζέφυρο) η Περιφέρεια Ηπείρου θα παραλάβει ένα μεγάλο κομμάτι της μελέτης που ήταν ήδη σε καλό επίπεδο από την ομάδα μελετητών που το είχε αναλάβει για λογαριασμό του Υπουργείο και θα επιχειρήσει να το ωριμάσει, ώστε να είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή, με το νέο ΕΣΠΑ, αλλά και το νέο ΠΕΠ Ηπείρου να είναι τα δύο κύρια “εργαλεία”.

Για το 3ο Τμήμα και πάλι η Περιφέρεια θα έχει τον “πρώτο λόγο”, ωστόσο η ξεκάθαρη εικόνα θα είναι αυτή που θα μπει στη νέα σύμβαση, αυτή τη φορά ανάμεσα στο μελετητικό γραφείο και την Περιφέρεια Ηπείρου.

 

Σύνδεση Ιωάννινα-Κακαβιά

 

Ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Αποτελείται από τα οδικά τμήματα:

α) Τμήμα Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης - Καλπάκι

β) Καλπάκι - Κακαβιά.

Η μελέτη του πρώτου τμήματος, που αφορούσε τετράιχνο αυτοκινητόδρομο μήκους 46,44 χλμ., έχει ολοκληρωθεί, η σύμβαση έχει παραληφθεί και το κόστος των έργων κατασκευής εκτιμάται σε 340 εκατομ. ευρώ.

Για το δεύτερο τμήμα η Περιφέρεια Ηπείρου είχε ήδη λάβει με υπουργική απόφαση (δείτε ΕΔΩ), την αρμοδιότητα ωρίμανσης και υλοποίησης της μελέτης του έργου «Επέκταση Ιονίας οδού – τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά» (23,38 χλμ.), με κόστος 65 εκατομ. ευρώ (τρίιχνος) και έχει ετοιμάσει σε ικανοποιητικό βαθμό τη μελέτη.

Όπως προκύπτει από το λεγόμενα του κου Περιφερειάρχη η χρηματοδότηση, η δημοπράτηση και η κατασκευή του έργου θα αποτελέσει πλέον ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο νέας συνολικής μελέτης του έργου (από το Υπουργείο Υποδομών) από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά (για τρίιχνο δρόμο), ώστε να μειωθεί το κόστος κατασκευής.

Κι αυτό γιατί η μελέτη ανάλυσης κόστους – οφέλους του 2015 το κάνει οριακά σκόπιμο.