Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 07 Ιανουαρίου 2022 12:16

Συγχώνευση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας σε Α.Ε. αναμένεται εντός του 2022

Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ του atpreveza.gr, το 2022 αναμένεται να φέρει μία μεγάλη μεταρρύθμιση στη λιμενική διακυβέρνηση της χώρας, η οποία θα επιφέρει εκτός συγκλονιστικού απροόπτου και τη συγχώνευση-συνένωση με άλλον φορέα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας (δείτε ΕΔΩ παλαιότερο ρεπορτάζ του atpreveza.gr).

Κάτι τέτοιο δεν είναι αυθαίρετη υπόθεση, αλλά αποτυπώνεται στο κείμενο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής 2020-2030, το οποίο έχει συνταχθεί, είναι σε διαδικασία διαβούλευσης και περιλαμβάνει 12 θεματικές ενότητες και 61 δράσεις. Τους πρώτους μήνες του 2022 θα αποκτήσει και μορφή νομοσχεδίου για να ψηφιστεί στη Βουλή. Αυτό ανέφερε σε συνέδριο για τα Logistics τον Οκτώβριο του 2021 ο ΓΓ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Δρ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

Ένα μήνα νωρίτερα, στη ΔΕΘ, ο κ. Κυριαζόπουλος πραγματοποίησε αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου της νέας Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις παθογένειες που παρουσιάζουν οι φορείς διαχείρισης των λιμένων. Αναφερόμενος στην Ήπειρο, όπου ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας είναι σε φάση αξιοποίησης μέσω ΤΑΙΠΕΔ, ανέφερε ότι τα Λιμενικά Ταμεία δεν επιτυγχάνουν τον σκοπό τους και έχουν μάλιστα και 0 μόνιμους εργαζόμενους, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Υπουργείο.

anakoinosi

“Πρέπει να αλλάξει η μορφή και η διοίκηση των λιμένων της χώρας. Έχουμε πολλούς λιμένες. Εκεί πρέπει να δούμε πως θα εκμεταλλευτούμε το δυναμικό. Πρέπει στρατηγικά να δούμε πως θα αξιοποιήσουμε τους λιμένες”, είπε ο Γενικός Γραμμετάς Λιμένων και στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας Α.Ε., καθώς η μεταρρύθμιση του 2013 με συγχωνεύσεις και περιφερειακούς οργανισμούς δεν επετεύχθη.

anakoinosi2

Ο κ. Κυριαζόπουλος είπε ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι ανύπαρκτη η διοίκηση και δεν υπάρχει γνώση και εμπειρία, δεν υπάρχουν υπάλληλοι, διοίκηση, λογιστήρια, τεχνικές υπηρεσίες και πρόσθεσε:

Τους Δήμους τους ενδιαφέρει η διαχείριση της χερσαίας ζώνης για τραπεζοκαθίσματα κ.ο.κ. Σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό δεν ασχολούνται με το hard core της λιμενικής διαχείρισης, που είναι το λιμάνι, ο προβλήτας. Χρειάζεται αναμόρφωση του λιμενικού συστήματος”.

anakoinosi3

Έδωσε ακόμη ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της νέας στρατηγικής που έχει να κάνει με τη διάδραση πόλης-λιμένα, για την ανάδειξη των συνεκτικών δεσμών και σχέσεων πόλεων-λιμένων, την τοπική ανάπτυξη και προοπτική, κάτι που αφορά σε μεγάλο βαθμό και την Πρέβεζα.

Παρουσίασε στη συνέχεια τη μελέτη της “DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS Α.Ε.”, που αφορά την υπηρεσία “Αξιολόγηση μοντέλου αναβάθμισης επιχειρησιακής και αναπτυξιακής ικανότητας φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος στο πλαίσιο της νέας Προγραμματικής Περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027”.

Για το νέο σύστημα λιμενικής διακυβέρνησης προτείνονται 4 λύσεις:

  1. Κάποιες νομοθετικές παρεμβάσεις, κάποιες προσλήψεις και να μην αλλάξει τίποτα, που είναι το μηδενικό σενάριο και δεν πρόκειται ουσιαστικά να ληφθεί υπ' όψη.

  2. Σύσταση διαδημοτικών Α.Ε. Σε κάποιους Δήμους το έχουν κάνει στη διαχείριση των απορριμμάτων.

  3. Σύσταση Οργανισμών Λιμένων Α.Ε., με τη συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

  4. Να συστήσουμε Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε. με αυστηρά λιμενική δραστηριότητα. Να ασχοληθεί μόνο με το λιμάνι-λιμάνι.

Από τα παραπάνω θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα συνενωθεί σε μιας μορφής Α.Ε. Από εκεί και πέρα θα επιλέξει αν θέλει να παραμείνει χαμηλών επιχειρησιακών δυνατοτήτων ή να ενταχθεί σε ένα ευρύ σχήμα με μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνατότητες.

Κατά συνέπεια αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η δημόσια παρουσίαση του αναλυτικού σχεδίου της νέας Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, καθώς είναι μαθηματικά βέβαιο πως το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας με τη μορφή που το γνωρίζαμε θα το ξεχάσουμε.