Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 17 Ιουνίου 2022 12:08

Μοιράζει... χιλιάδες ευρώ από την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής ο Δήμος Πρέβεζας – Υπάρχει σχέδιο, στόχευση και τήρηση διαδικασιών;

Ορισμένες δαπάνες που έχουν προκαλέσει και την καταγγελία της αντιπολίτευσης (δείτε ΕΔΩ ένα από τα χαρακτηριστικά πρακτικά των τελευταίων εβδομάδων), αναφορικά με τη διαδικασία που δίνονται, αλλά και την στόχευσή τους, μιας και πρόκειται για χρήματα των δημοτών και όχι προϋπολογισμό κάποιου “μαγαζιού”, δημιουργούν πολιτικό ζήτημα για την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Πρέβεζας.

Τις τελευταίες εβδομάδες έχει αποφασιστεί μεταξύ άλλων η προβολή του Δήμου Πρέβεζας στην ηλεκτρονική σελίδα European Best Destinations συνoλικού κόστους.19.890,00 ευρώ, η διοργάνωση fam trip (ταξιδιού εξοικείωσης στην Πρέβεζα) για Κύπριους δημοσιογράφους στην Πρέβεζα με προϋπολογισμό 12.000 ευρώ+ΦΠΑ, η δημιουργία, επιμέλεια και εκτύπωση τουριστικού εντύπου για το Δήμο Πρέβεζας, συνολικού κόστους 12.598,40 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, η παραγωγή τουριστικών σποτ για την προβολή του Δήμου Πρέβεζας συνολικού κόστους 9.176,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ 24%.

Πρόκειται δηλαδή για δαπάνες που ξεπερνούν τα 50.000 ευρώ.

Ένα από τα πολιτικά ζητήματα που προκύπτουν αναφορικά με την Επιτροπή είναι αν τα χρήματα που δίνονται είναι λίγα ή πολλά για τον όποιον σχεδιασμό του Δήμου.

Ένας από τους ειδικούς μίας μικρομεσαίας εταιρείας τουριστικού marketing, ορισμένα από τα πρώτα ερωτήματα που θα έθετε εφόσον του δινόταν εντολή να ασχοληθεί με το Δήμο Πρέβεζας θα ήταν:

Καθορίζεται σαφώς ο σχεδιασμός και τα βήματα που πρέπει να γίνουν και πάνω εκεί να “ακουμπήσει” ο προϋπολογισμός και οι δαπάνες;

Έχει πραγματοποιηθεί έρευνα που να έχει αποτυπώσει μετρήσιμα αποτελέσματα σε χαρτί, για το ποιες είναι οι αδυναμίες και οι προοπτικές για τον τουριστικό σχεδιασμό του Δήμου και πού πρέπει να στοχεύσει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;

Τι επιδιώκει από τις σχετικές δαπάνες ο Δήμος;

Τι μετρήσιμα αποτελέσματα έχει από την υλοποίηση της όποιας στρατηγικής του για τον τουρισμού τα προηγούμενα χρόνια;

Υπάρχουν επιχειρήματα και πρόβλεψη -με μετρήσιμα στοιχεία και σοβαρές εκτιμήσεις- για το αν θα αποδώσουν τα χρήματα που δίνονται ή η λογική είναι “όσα πάνε και όσα έρθουν”...

Πάμε όμως και σε ακόμη ένα πολιτικό ζήτημα εξίσου σοβαρό...

Ποιες διαδικασίες ακολουθούνται για αυτούς που θα επιλεχθούν να υλοποιήσουν την υποτιθέμενη στρατηγική και τις παραπάνω δαπάνες;

Για παράδειγμα, ένα ερώτημα που έχει αξία, είναι πως είναι δυνατόν να αποφασίζει η οικονομική επιτροπή του Δήμου στις 26 Μαΐου για το θέμα: “Παραγωγή τουριστικών σποτ για την προβολή του Δήμου Πρέβεζας συνολικού κόστους 9.176,00 ΕΥΡΩ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ 24%» και εξειδίκευση πίσωσης” και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Λεωνίδας Αργυρός να αναφέρει σε παλαιότερη συνεδρίαση πως είναι έτοιμα τα βίντεο και παρουσιάστηκαν, ενώ δεν υπάρχει και καμία αναφορά στη διαδικασία της επιλογής του ιδιώτη που τα έχει ετοιμάσει.

Έγινε έρευνα κόστους-ποιότητας; Ζητήθηκαν προσφορές από επαγγελματίες της περιοχής, πάνω στις τεχνικές προδιαγραφές που έθετε ο Δήμος;

Υπάρχει ένα πρωθύστερο σχήμα στη συγκεκριμένη περίπτωση που δημιουργεί αρκετά προβλήματα αναφορικά με τις διαδικασίες. Ο αρκετά συχνός τρόπος της δημοτικής αρχής, σε όλα τα επίπεδα να λειτουργεί πρώτα “με τα λόγια” και μετέπειτα με τις διαδικασίες που απαιτούνται καταντά προβληματικός με πολλαπλούς τρόπους και σε αρκετές περιπτώσεις επαγγελματίες έμειναν απλήρωτοι και έψαχναν στα δικαστήρια να βρουν το δίκιο τους για να μπορέσουν να πληρωθούν.

Και εντάξει, η ύδρευση στο Ζάλογγο και τον Λούρο για χρόνια αποτελούσε ειδική περίπτωση, που έχουμε εξηγήσει στο ρεπορτάζ μας...

Η τουριστική προβολή;

Σε κάθε περίπτωση η πολιτική αντιμετώπιση της δημοτικής αρχής και στο θέμα του τουρισμού πάσχει. Και πάσχει από το γεγονός ότι ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας ήδη από το 2016 (και φαίνεται και μετρήσιμα αυτό, εξαιρώντας βέβαια την εποχή covid) παρουσιάζει αυξητικές ροές επισκεπτών και η δημοτική αρχή θέλει να “καρπωθεί” το δεδομένο αυτό ως δικής της επιτυχία.

Στην πολιτική αναμφίβολα έτσι γίνεται...

Δε σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν και ενστάσεις γι' αυτό...