Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2022 09:59

Οι μελέτες που χρηματοδοτούνται από το “Φιλόδημος ΙΙ” για το λιμάνι “ακυρώνουν” το σχεδιασμό του ΔΛΤ για την κρουαζιέρα

Τον Αύγουστο (δείτε ΕΔΩ) το atpreveza.gr με αναλυτικό του ρεπορτάζ, είχε παρουσιάσει τα κρίσιμα πολιτικά ζητήματα που προκύπτουν από τις μελέτες που θα συνταχθούν για το λιμάνι της Πρέβεζας, έπειτα και από τη συνεργασία που αποφάσισε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με την ΑΜΚΕ “Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη”.

Η συγκεκριμένη “εξίσωση” αποδεικνύεται ακόμη πιο περίπλοκη για τον... όποιον σχεδιασμό έχει στο μυαλό της η ηγεσία του Ταμείου, καθώς φαίνεται πως ανατρέπονται όλα τα δεδομένα που παρουσίασε πρόσφατα για διαβούλευση ο κ. Γεωργάκος, που είναι ο Πρόεδρος του οργανισμού και Δήμαρχος Πρέβεζας. Κι' αυτό γιατί οι λιμενικές μελέτες που θα συνταχθούν και χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα “Φιλόδημος ΙΙ” ακυρώνουν το σχεδιασμό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για τη θέση της κρουαζιέρας (δείτε ΕΔΩ).

Ειδικότερα:

  • Το Master Plan του λιμένα Πρέβεζας που είναι σε ισχύ τοποθετεί την επιβατική κίνηση-κρουαζιέρα στο βορειοανατολικό άκρο του λιμένα, μαζί με τη δημιουργία εγκαταστάσεων.

  • Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας έβγαλε σε ψηφιακή διαβούλευση δύο λύσεις που τοποθετούν την κρουαζιέρα νότια-νοτιοδυτικά.

  • Χθες το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ανέβασε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ και πάλι σε ορθή επανάληψη την απόφαση που έλαβε στις 7 Ιουλίου με τίτλο: “Έγκριση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας και το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη-Δ.Ε.Π.ΑΝ., για το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ και την πράξη με τίτλο: « Σύνταξη Μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών του λιμένα Πρέβεζας αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας»”.

    Προστέθηκε το τεχνικό δελτίο του έργου ως παράρτημα. Σε αυτό αναφέρεται η μελέτη «Κατασκευή ανατολικής προβλήτας λιμένα Πρέβεζας», προϋπολογισμού 270.000 ευρώ. Στο πεδίο όμως “σκοπιμότητα-αναμενόμενα αποτελέσματα” αναφέρεται ρητά: “... απαιτείται η κατασκευή της ανατολικής προβλήτας ώστε να μπορεί να διατεθεί για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων και να υπάρξουν συγκεκριμένες κατασκευές, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των επιβατών από και προς την πόλη. Με την επένδυσή αυτή θα υπάρξει σαφής διαχωρισμός των χρήσεων που αναπτύσσονται στο λιμάνι, θα αυξηθούν οι δείκτες απόδοσης της Λιμενικής εγκατάστασης ,και θα έχουμε και αύξηση των εσόδων του λιμενικού ταμείου”.

  • Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το ΔΛΤ Πρέβεζας χρηματοδοτήθηκε με 270.000 ευρώ για να τοποθετήσει ανατολικά το κομμάτι της κρουαζιέρας και όχι νότια-νοτιοδυτικά. Και οι σχεδιασμοί, ειδικά όταν χρηματοδοτούνται δεν αλλάζουν έτσι εύκολα... Διαφορετικά καταλήγουν σε “πολιτικά φιάσκο” τύπου... Κολυμβητηρίου όπου χάθηκαν 290.000 ευρώ για παρεμβάσεις.

Την ίδια στιγμή, στο έγγραφο που η ΔΕΠΑΝ ανάρτησε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ σχετικά με τις αποφάσεις της για τις μελέτες στο λιμάνι της Πρέβεζας υπάρχουν δύο σημεία που θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσουν, αν και όποτε το θέμα συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, όπως έχει δεσμευτεί η δημοτική αρχή:

-Η ΔΕΠΑΝ θα προσλάβει προσωπικό εκτάκτως για να συντάξει τις μελέτες (σ.σ. ποιος θα πληρώσει τους μηχανικούς που θα αναλάβουν την εκπόνηση;)

-Η ΔΕΠΑΝ ισχυρίζεται ότι έχει κάνει η ίδια τη μελέτη ανάλυσης κόστους υλοποίησης όλων των μελετών (σ.σ. κάτι βέβαια που είχε αναφερθεί από τον κ. Γεωργάκο ως... βοήθεια τον Δεκέμβριο του 2019 όταν συνάντησε τους επαγγελματίες του εμπορικού λιμένα σε σύσκεψη για το λιμάνι). Τότε όμως δεν είχε καμία εξουσιοδότηση να προχωρήσει σε αυτό από το Δ.Σ.

Και τα δύο ζητήματα είναι σοβαρά, όπως και η όλη συζήτηση που έχει “ανοίξει” γύρω από το λιμάνι.

Απομένει να δούμε αν θα “τολμήσει” η δημοτική αρχή να φέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, όπως έχει δεσμευτεί...