Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 07 Φεβρουαρίου 2023 12:39

Η μελέτη στην ανατολική προβλήτα του λιμένα ακυρώνει στην πράξη την τροποποίηση του Master Plan του λιμένα Πρέβεζας - Αναλυτικό ρεπορτάζ

Είχαμε αναφερθεί παλαιότερα στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην υλοποίηση των μελετών για το λιμάνι της Πρέβεζας (δείτε ΕΔΩ), η οποία όμως αναδεικνύει ένα μείζον ζήτημα που έχει να κάνει με την πλήρη ανατροπή των δεδομένων σχετικά με την τροποποίηση του Master Plan Πρέβεζας, που στην πράξη οδηγείται σε πλήρη ακύρωση. Και οδηγείται σε ακύρωση, λόγω της μελέτης για την ανατολική προβλήτα (κεντρική φωτογραφία) που είναι σε εξέλιξη.

Θυμίζουμε ότι η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας είχε καταφέρει στις 19 Φεβρουαρίου 2021 να εξασφαλίσει από το πρόγραμμα “Φιλόδημος ΙΙ”, τη χρηματοδότηση με το ποσό των 344.251,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., για το έργο «Σύνταξη Μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών του λιμένα Πρέβεζας αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας».

Το έργο περιελάμβανε ως υποέργα τις παρακάτω μελέτες με την αντίστοιχη χρηματοδότηση:

  1. Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Πρέβεζας, 23.447,72 ευρώ συν ΦΠΑ

  2. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας, 35.171,57 ευρώ συν ΦΠΑ

  3. Μελέτη προμήθειας Vacuvator, 15.631,81 ευρώ συν ΦΠΑ

  4. Μελέτη για την Κατασκευή ανατολικής προβλήτας λιμένα Πρέβεζας, 270.000 ευρώ συν ΦΠΑ.

Έπειτα από απόφαση της διοίκησης του ΔΛΤ Πρέβεζας και προσωπικά του Δημάρχου Πρέβεζας και Προέδρου του Δ.Σ. του φορέα Νίκου Γεωργάκου, υπεγράφη προγραμματική σύμβαση με το Δίκτυο Ελληνικών Πόλεων για την Ανάπτυξη (ΔΕΠΑΝ) με σκοπό να προχωρήσουν οι μελέτες αυτές. Ο κ. Γεωργάκος μάλιστα έχει τονίσει και δημόσια ότι οι μελέτες προχωρούν κανονικά.

Πως όμως;

Η ΔΕΠΑΝ αποφάσισε να ενισχυθεί η Διεύθυνση Λιμενικών Έργων του Δικτύου με έκτακτο προσωπικό, με σκοπό να εκπονηθούν οι μελέτες. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα προχωρήσουν σε εκ νέου ανάθεση σε άλλη εταιρεία με σκοπό να ολοκληρωθούν. Ποιοι θα είναι οι μηχανικοί ή η εταιρεία που που θα “τρέξουν” τη μελέτη, αυτό είναι κάτι που πρέπει να εξηγηθεί και στο Δ.Σ. του Ταμείου.

Για να υλοποιηθεί όμως η μελέτη για την ανατολική προβλήτα απαιτούνται οι παρακάτω μελέτες, οι οποίες περιγράφονται στη σύμβαση του ΔΛΤ Πρέβεζας με τη ΔΕΠΑΝ:

  1. Τοπογραφική Μελέτη 2. Εδαφοτεχνική Έρευνα – Μελέτη 3. Ακτομηχανική Μελέτη 4. Υπολογισμός κυματικού κλίματος 5. Περιβαλλοντική Μελέτη 6. Μελέτη Λιμενικών Έργων.

Στη σύμβαση περιγράφεται επίσης και ο τρόπος καταβολής των χρημάτων για τη μελέτη:

1. Με την παράδοση του Σχεδίου Συστήματος Αναφοράς και Εκτέλεσης Ενεργειών ποσό εκατό οκτώ χιλιάδες ευρώ (108.000,00 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%. 2. Με την παράδοση της 1ης Τακτικής Έκθεσης Προόδου Εργασιών ποσό ογδόντα μια χιλιάδες ευρώ (81.000,00 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%. 3. Με την παράδοση της 2ης Τακτικής Έκθεσης Προόδου Εργασιών ποσό πενήντα τέσσερεις χιλιάδες ευρώ (54.000,00 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%. 4. Με την παράδοση της 3ης Τακτικής Έκθεσης Προόδου Εργασιών & Τελικής έκθεσης ολοκλήρωσης ποσό είκοσι επτά χιλιάδες ευρώ (27.000,00 €) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%.

Η σύμβαση όμως αναφέρει και κάτι άλλο που ανατρέπει τα όλα τα δεδομένα σχετικά με την τροποποίηση του Master Plan που αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη.

Στη σύμβαση μέσα περιγράφεται ότι: “... απαιτείται η κατασκευή της ανατολικής προβλήτας ώστε να μπορεί να διατεθεί για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων και να υπάρξουν συγκεκριμένες κατασκευές, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των επιβατών από και προς την πόλη. Με την επένδυσή αυτή θα υπάρξει σαφής διαχωρισμός των χρήσεων που αναπτύσσονται στο λιμάνι, θα αυξηθούν οι δείκτες απόδοσης της Λιμενικής εγκατάστασης ,και θα έχουμε και αύξηση των εσόδων του λιμενικού ταμείου”.

Το γεγονός αυτό ακυρώνει πλήρως τον σχεδιασμό που προωθούσε η δημοτική αρχή για το λιμάνι μέσω της τροποποίησης του Master Plan. Κι αυτό γιατί επιχειρούσε να τοποθετήσει την κρουαζιέρα στη νότια προβλήτα του λιμανιού και όχι στην ανατολική, όπως μπορείτε να δείτε και στις δύο λύσεις που είχαν προταθεί και είχαν τεθεί σε ηλεκτρονική διαβούλευση.

lisi1

lisi2

Η σύμβαση με τη ΔΕΠΑΝ για την ανατολική προβλήτα είναι ξεκάθαρη και υπαγορεύει ότι στην ανατολική προβλήτα πρέπει να τοποθετηθεί η κρουαζιέρα και γι' αυτό θα γίνει και η μελέτη των 270.000 ευρώ.

Όποια εταιρεία δηλαδή θα αναλάβει τη μελέτη, θα την υλοποιήσει με σκοπό να γίνουν εκεί χώροι κρουαζιέρας.

Κατά συνέπεια η διοίκηση του ΔΛΤ Πρέβεζας είναι μπροστά σε ένα δίλημμα:

Ή παίρνει πίσω άρον-άρον πίσω τις προτεινόμενες λύσεις για την τροποποίηση του Master Plan.

Ή θα απολέσει 270.000 ευρώ εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Το μέλλον θα δείξει πως θα χειριστεί η δημοτική αρχή αυτό το κρίσιμο ζήτημα.