Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013 02:03

Διάκριση Πρεβεζάνας μαθήτριας στον 18ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Η σιωπή είναι ανοχή»

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 18ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού 1 Μαθητικής Δημιουργίας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης των Νέων με θέμα «Η σιωπή είναι ανοχή;».

Η αξιολόγηση των συμμετοχών έγινε από ειδικές επιτροπές, στις οποίες συμμετείχαν η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πολιτιστικών Θεμάτων, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών-Μελετών της ΔΟΕ και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ως μέλη της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης Νέων. Επίσης, συμμετείχαν το Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας «Καρπός» και ο εικαστικός-εκπαιδευτικός Πέτρος Αθανασίου, ως εμπειρογνώμονες.

Μεταξύ των διακριθέντων και η Ελισάβετ Γεροντάκη, μαθήτρια της Ε Τάξης του 5ου Δημοτικού σχολείου Πρέβεζας, η οποία έλαβε βραβείο στη Ζωγραφική ενώ το βραβείο για την Αφίσα- κολάζ απέσπασε ομάδα μαθητών της Ε’ Τάξης από το 1ο Δημοτικό σχολείο Ηγουμενίτσας αποτελούμενη από τους Κων/νο Λιανό, Γιάννη Βαζούτη, Αλέξανδρο Βαγγέλη, Νικόλαο Γιογκακα και Αντώνη Κάτσιο.

Ο Διαγωνισμός με τίτλο «Η σιωπή είναι ανοχή;» είχε ως κεντρικό θέμα την αντίδραση των νέων ανθρώπων απέναντι στη ρατσιστική βία και τη μισαλλοδοξία στην κοινωνία, που πλήττει εξίσου πρόσφυγες και μετανάστες. «Το να φοβάσαι να σπάσεις τη σιωπή, σημαίνει ότι φοβάσαι τον ίδιο σου τον εαυτό […] η σιωπή είναι καμωμένη από λέξεις που δεν βρήκαν ποτέ τους την ευκαιρία να ειπωθούν», απαντάει μία από τις μαθήτριες που διακρίθηκαν.

Πάνω από 260 συμμετοχές μαθητών και μαθητριών με γραπτά κείμενα, ζωγραφιές, αφίσες και βίντεο προκρίθηκαν στο Διαγωνισμό, εκπροσωπώντας σχολεία από όλη την Ελλάδα και αποδεικνύοντας ότι ακόμα και τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε είναι δυνατόν να βρεθούν λύσεις μέσα από το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας.

Τα πρώτα βραβεία του διαγωνισμού με ατομικές και ομαδικές συμμετοχές απέσπασαν συνολικά 33 μαθητές και μαθήτριες από διάφορες περιοχές της χώρας (Αθήνα, Άργος, Έβρος, Έδεσσα, Ηγουμενίτσα, Θεσσαλονίκη, Καστοριά, Κέρκυρα, Πρέβεζα, Πειραιάς, Σέρρες, Χαλκίδα κ.ά.), ενώ πολλές ήταν οι συμμετοχές που διακρίθηκαν για τη δημιουργικότητα, τα επιχειρήματα και την τεχνική τους.

Παράλληλα, στο Διαγωνισμό συμμετείχαν δεκαπέντε ασυνόδευτοι ανήλικοι αιτούντες άσυλο που φιλοξενούνται σε κέντρα υποδοχής στην Αγριά Βόλου και τη Μακρινίτσα, μαθητές από το Παράρτημα 6ου Γυμνασίου στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Βόλου, οι μαθητές του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού καθώς και η 15μελής ομάδα Γκράφιτι του Προγράμματος Ίριδα (Κέντρο Κοινωνικής Φροντίδας Ν. Καμαράτος) της Ιατρικής Παρέμβασης. Με τις ειδικές συμμετοχές τους, τα παιδιά-πρόσφυγες και οι μαθητές αυτοί, δίνουν το δικό τους στίγμα κατά του ρατσισμού μέσα από τα προσωπικά τους βιώματα και την ιστορία τους.

«Στις μέρες μας η προώθηση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ισότητας και της διαφορετικότητας αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Δεν πρέπει να αφήσουμε την οικονομική και κοινωνική κρίση να δικαιολογήσουν την αδιαφορία και την ανοχή στο ρατσισμό, το νεοναζισμό και τη βία. Είναι ευθύνη όλων μας αλλά και του καθένα από εμάς ξεχωριστά, όπως τονίζουν τα παιδιά στις συμμετοχές τους,» αναφέρει η Καίτη Κεχαγιόγλου, Υπεύθυνη Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας.

Οι διακριθέντες μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και οι ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες και μαθητές που συμμετείχαν εκτός διαγωνιστικού τμήματος θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Νοεμβρίου 2013 στην Αθήνα.

Σχετικά Άρθρα