Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τετάρτη, 16 Μαϊος 2012 02:52

O μαθητής στο ρόλο του αρχαιολόγου-ερευνητή

Στο ρόλο του αρχαιολόγου-ερευνητή βρέθηκαν για λίγο οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Μεσοποτάμου, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους αρχαιολογικούς χώρους του Νεκρομαντείου και της Εφύρας και να πραγματοποιήσουν ένα μαγικό ταξίδι στο χώρο και στο χρόνο με την πολύτιμη βοήθεια της ΛΓ’ Εφορείας Αρχαιοτήτων.

Οι μικροί μαθητές επισκέφτηκαν το Νεκρομαντείο και την Εφύρα με σκοπό να εξοικειωθούν με το αντικείμενο της Αρχαιολογίας και να μάθουν κάποια από τα βασικά μέσα και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι για να προσεγγίσουν τη ζωή των ανθρώπων των παρελθόντων πολιτισμών και την ιστορία τους.

σχολείο μεσοποτάμου 3

Πριν την επίσκεψη η αρχαιολόγος κα Δρόσου Δήμητρα επισκέφτηκε το σχολείο και ενημέρωσε τους μαθητές για το έργο της αρχαιολογίας ενώ τους παρουσίασε με λεπτομέρειες τους αρχαιολογικούς χώρους. Ήταν μια προετοιμασία γνωριμίας με τον χώρο του Νεκρομαντείου και της Εφύρας αλλά και με τους μύθους και τις ιστορικές πηγές που συνδέονται με αυτόν και τα τελετουργικά δρώμενα που οδηγούσαν στη χρησμοδοσία.

Η παρουσίαση δεν είχε τη μορφή «διάλεξης», ούτε το χαρακτήρα σχολικού μαθήματος και στόχος ήταν μέσα από παιχνίδια τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά, σχολιάζοντας κάθε διαφάνεια που βλέπουν, να εκφράζουν ελεύθερα τις ιδέες τους στις ερωτήσεις που τους έθετε η αρχαιολόγος και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη.

Στη συνέχεια μετά από άδεια της προϊσταμένης της ΛΓ’ ΕΚΠΑ κυρίας Χριστίνας Μερκούρη έγινε επιτόπια δραστηριότητα στον αρχαιολογικό χώρο Εφύρας, για κάθε τάξη χωριστά, όπου οι μαθητές, σε ρόλο αρχαιολόγου είχαν μια βιωματική επαφή με τον χώρο με σκοπό να κατανοήσουν την εργασία του αρχαιολόγου.

σχολείο μεσοποτάμου 4

Με τη βοήθεια των αρχαιολόγων και σε προκαθορισμένους χώρους τα παιδιά συμμετείχαν στις ανασκαφές, συγκέντρωσαν ευρήματα και με τη βοήθεια των αρχαιολόγων τα τοποθέτησαν στους χώρους που τους υπέδειξαν.

Ο Διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Ζήσης και οι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι τέτοιου είδους βιωματικές εργασίες έχουν ιδιαίτερη αξία για τους μαθητές και προσφέρουν ουσιαστική γνώση, η οποία δεν μπορεί να συγκριθεί με τη διδασκαλία στην τάξη ενώ ενισχύουν και την συνεργατική σχολική δράση, και δεν παρέλειψαν να ευχαριστήσουν τόσο την κ. Μερκούρη όσο και τις αρχαιολόγους που "μετέφεραν" εκτός από τις γνώσεις τους στα παιδιά και την αγάπη τους για τους αρχαιολογικούς χώρους.

Επόμενο βήμα η συμμετοχή των μαθητών σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σχεδίασε η ΛΓ’ ΕΠΚΑ «Ποιός θέλει να μάθει τα μελλούμενα; Ταξίδι στο αρχαίο Νεκρομαντείο». Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξης του δημοτικού και θα υλοποιηθεί σε δύο στάδια: α) προετοιμασία στο σχολείο (εκπαιδευτικό φυλλάδιο και επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες) και β) επιτόπιες δραστηριότητες στον αρχαιολογικό χώρο (φύλλα εργασίας, παιχνίδια ρόλων με χρήση πήλινων αντιγράφων αρχαίων αγγείων κα)

Σχετικά Άρθρα