Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Σάββατο, 06 Μαϊος 2017 09:07

Οδική ασφάλεια – Η σημασία των ελαστικών – Συνέντευξη με τον Ιωάννη Θ. Σταυρόπουλο (pics)

IMG 2153

Με αφορμή τη γενικότερη συζήτηση για την οδική ασφάλεια και την τελευταία έκθεση (PIN Flash Report 32) του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), που έχει «ανοίξει» το ζήτημα πανευρωπαϊκά, το atpreveza.gr επικοινώνησε με τον Ιωάννη Θ. Σταυρόπουλο (Road Runner Tires - Αποκλειστικός αντιπρόσωπος Ομίλου Continental βορειοδυτικής Ελλάδος - Κέντρο Ελαστικών - Ζαντών ΙΩΑΝΝΗΣ Θ. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ), για τη σημασία των ελαστικών.

-Πόσο σημαντικό είναι για ένα αυτοκίνητο να έχει τέσσερα καλά ελαστικά;

«Το Α και το Ω για την ασφάλεια των επιβατών. Η επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο είναι το ελαστικό και αυτό καθορίζει την ασφάλεια. Από εκεί ξεκινούν όλα». 

IMG 7718

-Ακούμε πολλούς τύπους, πολλές μάρκες ελαστικών. Ποια διαφορά μπορεί να έχουν ελαστικά γνωστών εταιρειών από άλλα ενδεχομένως πιο φτηνά;

«Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Μία γνωστή μάρκα ελαστικών πάντα υπερέχει. Είναι καινοτόμα ελαστικά με μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, αθόρυβα, έχουν καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και μικρότερη απόσταση σε φρενάρισμα. Η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς και συνέχεια ανανεώνονται τα μοντέλα ελαστικών που υπερέχουν με γνώμονα την ασφαλή οδήγηση. Η νέα νομοθεσία έχει αναγκάσει τις εταιρίες ελαστικών να τοποθετούν ετικέτες με βαθμολογίες επάνω στα ελαστικά που αποτυπώνουν δοκιμές που έχουν γίνει και τα αποτελέσματά τους. Έτσι ο καταναλωτής ενημερώνεται και μπορεί να επιλέξει. Εκεί φαίνεται και η διαφορά τιμής. Τα οικονομικά ελαστικά έχουν χαμηλή βαθμολογία και ποιότητα κατασκευής με αποτέλεσμα να μην έχουν καλή πρόσφυση και να φθείρονται γρηγορότερα».

-Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζει ένα αυτοκίνητο τα ελαστικά του;

«Το κλίμα της Ελλάδας είναι θερμό και τα ελαστικά έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πιστεύω ότι στα 3,5 χρόνια είναι το όριο ενός ελαστικού ή 40.000 χλμ. που λένε οι κατασκευαστές. Ο χρόνος και τα χιλιόμετρα δεν συνδυάζονται πάντα. Για παράδειγμα ένας οδηγός σε ένα χρόνο μπορεί να διανύσει 50.000 χλμ και το λάστιχο να έχει το 50% του πέλματος. Το ελαστικό όμως είναι για αλλαγή, καθώς έχει αλλοιωθεί η γόμα του. Και αντίστροφα να μην έχει κάνει χιλιόμετρα για 4 χρόνια, παρ’ όλα αυτά το ελαστικό να έχει αλλοιωθεί με τον ίδιο τρόπο, αφού έληξε το όριο ζωής του και αυτό αποτυπώνεται στην οδήγηση με αυξημένο θόρυβο κύλισης και σημαντικά μειωμένη πρόσφυση. Άρα η αντίστροφη μέτρηση για τη ζωή ενός ελαστικού ξεκινάει από τη στιγμή που τα τοποθετούμε και τα αντικαθιστούμε με βάση αυτούς τους δυο κανόνες (χλμ. -χρόνος) ανεξαρτήτου εποχής, γιατί επικρατεί και μια φιλοσοφία ότι δεν αλλάζουμε ελαστικά το καλοκαίρι. ΛΑΘΟΣ! Τα ελαστικά τα αντικαθιστούμε όταν παρέλθει το όριο ζωής και δεν παρατείνουμε το χρόνο τους, διακινδυνεύοντας 2-3 μήνες. Το καλοκαίρι όπως και ο χειμώνας έχουν ακριβώς την ίδια επικινδυνότητα. Σημαντικός παράγοντας στην καλή λειτουργεία και διάρκεια ζωής του ελαστικού είναι η σωστή πίεση των ελαστικών που συνήθως αναγράφεται σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητό μας ανάλογα με τις προδιαγραφές του κάθε κατασκευαστή. Η σωστή πίεση παίζει ρόλο και στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και στην πρόληψη βλάβης του ελαστικού».

IMG 7711

-Οι εταιρείες με την οικονομική κρίση συνεχίζουν να εξελίσσουν το προϊόν τους;

«Συνεχίζουν και με γρηγορότερο ρυθμό. Ο τεράστιος ανταγωνισμός και η αύξηση των εταιρειών που παράγουν ελαστικά και αυτοκίνητα έχουν ως αποτέλεσμα νέες τεχνολογίες περισσότερο οικολογικές και κυρίως για μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν συνεχώς νέες τεχνολογίες και τα ελαστικά πρέπει να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές του κάθε τύπου οχήματος. Καλό θα ήταν με την οικονομική κρίση, ο κόσμος να μην προτιμά το πολύ φθηνό λάστιχο. Το λάστιχο πρέπει να το σκεφτόμαστε σαν μία επένδυση που την κάνεις για 3,5 χρόνια. Η διαφορά της τιμής θα αποσβεστεί σε βάθος χρόνου από την κατανάλωση καυσίμου και μην ξεχνάμε ότι ένα φθηνό ελαστικό μπορεί να το πληρώσουμε πολύ ακριβά αν προκληθεί ατύχημα. Η σωστή επιλογή του ελαστικού καθορίζει την ασφάλειά μας και το κατάστημά μου δεν παίζει με την ασφάλεια…».